Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av trondhla, onsdag 16. november 2016, klokken 19:03

« forrige - neste »

Karl-Wilhelm

Sitat fra: sjossang på onsdag 06. september 2017, klokken 09:08


Smart speil - sett dette hos Nissan Japan tidligere. Håper de får til dette i de europeiske bilene også!

Det er en fiffig ting med et display i sladrespeilet, men merk at en må fokusere ens syn på noe nærme for å bruke det i motsetning til en reflektiv flate hvor fokuspunktet gjerne er på omtrent samme avstand til det foran en.

En interessant kommentar fra en Bolt/Ampere-E eier, har ei prøvd i praksis selv.
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

autopass

Fikk pris på 303 ferdig levert med vinterdekk og metallic lakk. Ingen flere detaljer. Detter er 40KWa. 60 ikke klar til bestilling i dag iallefall.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Tomma

Sitat fra: autopass på onsdag 06. september 2017, klokken 09:31
Fikk pris på 303 ferdig levert med vinterdekk og metallic lakk. Ingen flere detaljer. Detter er 40KWa. 60 ikke klar til bestilling i dag iallefall.

Haha, litt av en bestilling. Her er kontrakten din. En bil, metallic lakk og 8 hjul. 303.000 takk!
Nissan Leaf 2014 Tekna

Troald

Nå er det kommet noe informasjon på Nissan sin hjemmeside, men finner ingenting om pris.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

frtan

Sitat fra: autopass på onsdag 06. september 2017, klokken 09:31
Fikk pris på 303 ferdig levert med vinterdekk og metallic lakk. Ingen flere detaljer. Detter er 40KWa. 60 ikke klar til bestilling i dag iallefall.

Hvilken forhandler gav deg denne prisen?

knut3448

#1010
Nye Leaf blir noen cm større i alle retninger og det begynner å nærme seg den familie-stasjonsvognen "alle" venter på. Broom melder at den er 448cm lang, dette er ca 2 cm kortere enn første generasjon Octavia. Det ser ut til at Leaf får noe bedre bakseteplass (lenger akselavstand) og noe mindre plass i bagasjerommet som oppgis til 435L (ref tu.no). Gen1 Octavia har 528L, men disse tallene på bagasjerom er ofte ikke så lett å sammenligne, godt mulig forskjellen ikke er så stor som tallene indikerer.

TU skriver også at den nye batteripakka har samme dimensjoner som dagens batteri. Det høres altså ut som nye Leaf også bruker 192 celler (96s2p). Med 150 miles EPA rekkevidde (243km) så er rekkevidden 20% lenger enn nye eGolf med 125 miles/200km. Begge bilene har 0,28Cd. Ser vi på dagens Leaf så er den noe mer effektiv enn eGolf på EPA City testen, mens eGolf er en del mer effektiv på EPA Highway. Jeg forventer derfor at nye Leaf blir ca like effektiv på Highway og beholder forspranget på City og totalt sett blir hakket mer effektiv på EPA testen (EPA Combined). Man kan derfor tenke seg at Leaf trenger rett under 20% større batteri enn eGolf for å få 20% bedre rekkevidde. Når man snakker om at nye Leaf får 40kWh batteri så tror jeg det er snakk om et batteri på rett over 40kWH brutto, i området 40-42kWh, og battericeller på no sånt som 57Ah. Altså en grei økning fra 52Ah som tidligere i år var de største batteriene AESC leverte.

Og for øvrig ble jeg ikke så skuffet over nattens lansering, det var sagt ganske klart av de forhandlerne jeg pratet med at 40kWh ville bli lansert først. Når jeg i tillegg spekulerte i om bilen kunne bli levert med 52Ah celler og ~35kWh netto så hadde jeg satt mine forventninger lavt og kunne ikke bli skuffet (: Men jeg hadde nok ikke valgt denne bilen som familiebil med 40kWh batteri nei, så jeg skjønner at mange venter.

Kires

Fikk mail fra forhandler nå. Pris er satt til 283.900,-
Rekkevidde 37,8 km 40 kw batteri
Bmw i3 120ah
E-tron 50

knut3448

Sitat fra: Kires på onsdag 06. september 2017, klokken 10:09
Fikk mail fra forhandler nå. Pris er satt til 283.900,-
Rekkevidde 37,8 km 40 kw batteri
378km ja (: Er dette Tekna?

Bondeknøl

Hvis denne prisen stemmer så skjønner jeg ikke at folk vil vente ett lite år på e-Golf som er vesentlig dyrere.

knut.aulie

Ble oppringt av Birger N. Haug Lillestrøm 302 750,- inkl vinterdekk

Ingen rabattmuligheter.

Kires

Sitat fra: knut3448 på onsdag 06. september 2017, klokken 10:13
Sitat fra: Kires på onsdag 06. september 2017, klokken 10:09
Fikk mail fra forhandler nå. Pris er satt til 283.900,-
Rekkevidde 37,8 km 40 kw batteri
378km ja (: Er dette Tekna?

Ikke oppgitt, kun en utstyrs pakke og svart på de første. Veldig synd det bare ble 40kwh, hadde trengt 10 til for min bruk
Bmw i3 120ah
E-tron 50

Zuexi

Sitat fra: knut3448 på onsdag 06. september 2017, klokken 10:04
... Når man snakker om at nye Leaf får 40kWh batteri så tror jeg det er snakk om et batteri på rett over 40kWH brutto, i området 40-42kWh...

Feil. ref. https://elbil.no/vi-er-pa-verdenslansering-av-nye-nissan-leaf/

"Nissans Philippe Klein (CPO, Chief Planning Officer) ville ikke svare direkte på spørsmålet om utnyttbar batterikapasitet. Men normalt er den 5-10 prosent mindre enn brutto, som i nye LEAFs tilfelle altså er 40 kWh. Det kan bety at utnyttbar kapasitet er i området 36 kWh."

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: autopass på tirsdag 05. september 2017, klokken 14:36
Forhandler ringte meg i dag og sa at bestilling åpner i morgen. Åpner både for 40 og 60 batteri i morgen. 40 kommer etter jul og 60 antageligvis neste sommer. Farge var svart og en gråfarge i første omgang. Kun høyeste utsyrsnivå for også å forenkle.  Priser og mere kom i morgen. Har ikke betalt noe for ås tå på liste så dette var god service

Tipper Nissan Norge har vært så forutseende at de har lagt inn forhånds-bestilling på noen tusen biler. For alt vi vet er produksjonen allerede i gang...

Når Nissan Norge legger inn en slik bestilling har man nok sett på hva folk har bestilt av gamle Leafen, og sett på de 2 mest solgte fargene og sett at folk har bestilt "største pakke". På den måten får de tidlig levering, i forhold til å skreddersy bilen til hver kunde utover høsten.

Jeg tror 60kWt utgaven kommer tidligere enn jeg hadde fryktet. 
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

telcontar

Det står flere steder at Plus utgaven kommer mot slutten av 2018, igjen skuffende saker.

Trenger uansett ikkeå bytte bil før slutten av 2019, så TM3 AWD LongRange er nok mer sannsynlig bil for meg enn denne her.

Zuexi

Kan den sene leveringen av Plus utgaven ha en sammenheng med den begrensede tilgangen på LG batterier, mon tro?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA