Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Årsaker til kjøp av elbil. Spørsmål fra ÅS-studenter

Startet av Xtrastrøm, onsdag 16. november 2016, klokken 15:47

« forrige - neste »

Xtrastrøm


Som ny TMX eier er det mange spørsmål som melder seg før vinteren setter inn. En gjennomgang av X fra topp til tå gir litt grunn til bekymring. Mange overganger er belagt med gummilister og foringer. Særlig rundt dører og vinduer. Dette vil bli stivt og utsatt for stor belastning med vekslende vær og særlig rundt null grader. Så har vi selvfølgelig bakdørene som er et eget kapittel. Jeg håper at denne tråden kan gi noen svar ettersom noen TMX eiere opplever vinterforhold før andre. Håper TOCN kan ta initiativ til en skikkelig test av dette når kulda kommer.

P.S Dersom noen vet om tester som er gjort på X under vinterforhold så del det gjerne her.

o.b.lix

Bakdørene er i bunn og grunn bare bakluke plassert på siden. Silikonstift på pakninger er vel det som virker på dørpakninger generelt?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

cstromme

Dette er vel samme lister som på Model S? Den klarer jo seg fint igjennom vinteren.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

nie

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 28. september 2016, klokken 16:03
Bakdørene er i bunn og grunn bare bakluke plassert på siden. Silikonstift på pakninger er vel det som virker på dørpakninger generelt?
Men jeg har hatt mange biler med bakluke men aldri opplevd at regnvann renner rett inn bilen slik det skrives om i en tråd over her

Bjoris

Sitat fra: nie på onsdag 28. september 2016, klokken 21:15
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 28. september 2016, klokken 16:03
Bakdørene er i bunn og grunn bare bakluke plassert på siden. Silikonstift på pakninger er vel det som virker på dørpakninger generelt?
Men jeg har hatt mange biler med bakluke men aldri opplevd at regnvann renner rett inn bilen slik det skrives om i en tråd over her
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

nie

Sitat fra: bjoris på onsdag 28. september 2016, klokken 21:21
Sitat fra: nie på onsdag 28. september 2016, klokken 21:15
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 28. september 2016, klokken 16:03
Bakdørene er i bunn og grunn bare bakluke plassert på siden. Silikonstift på pakninger er vel det som virker på dørpakninger generelt?
Men jeg har hatt mange biler med bakluke men aldri opplevd at regnvann renner rett inn bilen slik det skrives om i en tråd over her

pwb

Sitat fra: nie på onsdag 28. september 2016, klokken 21:15
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 28. september 2016, klokken 16:03
Bakdørene er i bunn og grunn bare bakluke plassert på siden. Silikonstift på pakninger er vel det som virker på dørpakninger generelt?
Men jeg har hatt mange biler med bakluke men aldri opplevd at regnvann renner rett inn bilen slik det skrives om i en tråd over her

Rico

Sitat fra: pwb på torsdag 29. september 2016, klokken 07:41
Det er jo fordi de andre bilene du har hatt er konstruert slik at det ikke skal renne vann inn helt fra bunnen av, de setter ikke på en pakning i etterkant for å lede vannet, den jobben er gjort allerede når karosseriet ble stanset ut.

Du har aldri eid en Land Rover forstår jeg....

Go-carter

Sitat fra: Rico på torsdag 29. september 2016, klokken 07:50
Sitat fra: pwb på torsdag 29. september 2016, klokken 07:41
Det er jo fordi de andre bilene du har hatt er konstruert slik at det ikke skal renne vann inn helt fra bunnen av, de setter ikke på en pakning i etterkant for å lede vannet, den jobben er gjort allerede når karosseriet ble stanset ut.

Du har aldri eid en Land Rover forstår jeg....

1000 poeng til deg  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA