Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rust på Nissan Leaf ?

Startet av teralv, onsdag 16. november 2016, klokken 12:16

« forrige - neste »

teralv

Har fått fatt i en grei og billig Salto EVSE552 som jeg snart har i hende.
Forstår denne kan justeres mellom 10 - 16 - 32 amp. Heldigvis har jeg en 32 amp kurs i garasjen med jordfeilautomat.

Spørsmålene er:

1. Finner ingen info om hvordan en justerer strømstyrken. Står at en må ha et spesialsett med elnummer.
Noen som vet hvordan dette gjøres ? Er det virkelig rakettforskning ? Eller kan en med greie elkunnskaper og handyfingre gjøre dette? Hvordan skal det gjøres?

2. Har et grovvern i sikkringsskap for lyn. Kunne tenkt meg å satt inn en finvern i denne boksen. Antar det er plass på DIN skinnen inni. Noen som har tanker rundt det?

Har som sagt grovvern i sikkringsskap. En elektriker nabo mente det var tull (han er elektrikker og jobber nå i nettselskapet her som leverer strøm på øyen her, god peiling altså) å ha grovvern i våre hus, da ledningene går i jord hele veien fra trafo. Dessuten ligger mitt hus lengst vekk fra trafo, noe han da mente ville gi små sjangser for overspenninger her. Men det har jeg opplevd for 2 år siden ved torden. Da røk både printer og en pc skjerm!

Derfor ønsker jeg så langt det er mulig å få inn et finvern i salto boksen. Går det? Er det fornuftig?
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

teralv

Det har løst seg - må til med datakabel for å omprogrammere denne.
Skulle sett det enklere, men nå er det en løsning i sikte uten å få inn en elektrikker.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

broombroom

Hei,
Ser at dette er en gammel tråd, men spørsmålet mitt er relevant.

Skal snart installere en Saltoboks 572 i garasjen, men ønsker å sette ned strømstyrken fra 30 til 16A. Er defor nysjerrig på hvordan fikk du løst dette. Hvor får man tak i SW og hva slags kabel bruker du mellom Saltoboks og pc?
2018 BMW i3 Lci 94Ah Fully Charged Edition
2010 BMW E61 535dAT MSport Edition
2007 BMW E61 520dAT (x)
2001 Volvo S60 2.0T (x)

brako79

///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA