Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Navigasjonen er en katastrofe

Startet av ladov, onsdag 16. november 2016, klokken 08:42

« forrige - neste »

asgeirn

Jeg tar prisen på innbytte med en kilo salt. Husk at Renault har leasingavtale på batteriet i de fleste markedene.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

kaiat

Det rapporteres nå på enkelte nettsider at prisen på 3500 euro er for batterioppgradering av bilene med batterileasing ser jeg. Og i begge tilfeller (leid eller kjøpt batteri) er det med det gamle batteriet i pant.

TM

#63
Sitat fra: AppleKnocker på fredag 30. september 2016, klokken 18:18
Markedssjefen i Renault Norge sier 10 000 euro for å oppgradere batteri.

http://elbil.no/doblet-rekkevidde-siden-starten-for-renault-zoe/
Med den prisen er det helt utenkelig at noen vil finne det lønnsomt å bytte en velfungerende 22 kw batteripakke.
Redigert: 23.3 kwh skulle det stått. (utnyttbar kapasitet)

AppleKnocker

I følge denne tråden skal det koste 70-100' å oppgradere BMW I3 batteriet. Jeg er derfor ikke overrasket over prisen Renault skisserer. Det er jo logisk at de heller vil selge hele biler fremfor batteriet. Når etterspørselen etter elbiler med oppgradert rekkevidde er mettet, kan man kanskje håpe på rimeligere batterier for bytte.


http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=29419.0
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

aronesen

Prisen på batteribytte går neppe ned før man får tak i tredjeparts batterier som ikke er laget av bilprodusenten...
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

snoemann

#66
I denne artikkelen så står det også at de beholder 22kw lading ... sukk

http://elbil.no/doblet-rekkevidde-siden-starten-for-renault-zoe/

*Edit : Ser at det også bekreftes av renault.no sine brosjyrer

Jeg håpet på den gamle raskere "hurtigladingen" .
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

nofuelno

Sitat fra: snoemann på lørdag 01. oktober 2016, klokken 15:18
I denne artikkelen så står det også at de beholder 22kw lading ... sukk

http://elbil.no/doblet-rekkevidde-siden-starten-for-renault-zoe/

*Edit : Ser at det også bekreftes av renault.no sine brosjyrer

Jeg håpet på den gamle raskere "hurtigladingen" .

22 kW er rimelig hurtig da.
Kaffen rekker ikke bli kald før batteriet er på 100% igjen...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Øyvind.h

Hmm. Hva skal man egentlig med stort batteri uten hurtiglading?
Stort batteri=god for langtur. Ingen hurtiglading=kun for entusiaster på langtur.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Troald

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 01. oktober 2016, klokken 19:04
Hmm. Hva skal man egentlig med stort batteri uten hurtiglading?
Stort batteri=god for langtur. Ingen hurtiglading=kun for entusiaster på langtur.
Jeg skulle gjerne hatt hurtiglading, men jeg trenger et stort batteri noen dager. 8 mil tur/retur jobb uten mulighet for lading og så er det kanskje på kort varsel kjøring til fotballkamp 10 mil unna. Jeg ser derfor positivt på Zoes rekkevidde.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

ladov

For meg er batteristørrelse/ladefart et spørsmål om hvor mye tid jeg må bruke på pauser jeg ikke ønsker å ta..

Med stort batteri kommer du langt nok til at kroppen trenger pause før bilen gjør det, med rask lading så er bilen klar igjen før du er det. Zoe 40 fyller så vidt det første kriteriet men ikke det andre.. Du strekker den effektive aksjonsradiusen med større batteri men med skikkelig ladefart (80kW+) kunne denne bilen hatt 'uendelig' aksjonsradius.

Med 22kW og flaks med destinasjonen din kan du regne med at de uønskede pausene begynner på turer over 40 mil..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

AppleKnocker

Mangel på hurtiglading var en av grunnene til at jeg valgte bort Zoe for et par år siden. De lengste turene jeg har hatt med Leafen, er 20-30 mil (med hurtigladestopp selvsagt). Zoe 400 vil ha lang nok rekkevidde for alle turer jeg kan se for meg å bruke den til, i verste fall med en liten topping av batteriet på 22kw lader.
I tillegg gjør den at vi med pedlevei på 2x38km og 2x50km på motorvei, slipper å gjøre tilpasninger (rekkeviddetriks) for vær og temperatur de verste dagene. Jeg følger flyten i 125km/t og mere til i 110 sonen med Leafen på E6 det meste av året. Nå trenger jeg ikke å kjøre som en tante hvis det er minus 15.

Rask hjemmelading på 11kw gjør også at mest mulig kveldskjøring kan lempes over på denne bilen slik at Teslaen får færrest mulig km.

Men jeg forstår veldig godt de som ikke kjøper elbil uten hurtiglading.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

automat

Jeg tipper at Renault har valgt raskeste og enkleste løsning, for å kunne komme med et tilsvar til GM i rekkeviddekampen. Parismessa er tross alt franskmennenes hjemmebane. De har trolig ikke hatt tid til  implementere ccs, og denne bilen blir nok en parantes i elbilevolusjonen.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

TeslaK

43 kW AC er jo fortsatt tregt. 50 kW DC kan fungere på små batteripakker. Etter min mening er det ikke spesielt framtidsrettet å sette opp 43 kW AC. 22 kW kan fungere som destinasjonslading evt. backup  i nødstilfeller.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Hansi

Renault Zoe var den mest solgte elbil i Europa i 2015 og første halvdel av 2016.
http://www.autoblog.com/2016/01/20/renault-zoe-was-europes-best-selling-ev-last-year/
http://pushevs.com/2016/09/04/the-best-electric-car-for-europe/

Jeg er også skuffet over at de ikke inkluderte raskere lademuligheter på nye Zoe, kunne vært en aktuell kandidat hvis de hadde inkludert hurtiglademulighet.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA