Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Navigasjonen er en katastrofe

Startet av ladov, onsdag 16. november 2016, klokken 08:42

« forrige - neste »

THE

Hvis prisene for oppgradering stemmer blir det batterioppgradering til våren, forutsatt at jeg kan beholde 43kW lading samtidig.

"Nye" Zoe er dessverre uaktuell for meg med max 22kW lading.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

Ser for øvrig at Bose-versjonen får manuell korsryggjustering på førersetet. Ellers ser det ut til at det er smått med forbedringer på ny modell.

Hadde håpet på mulighet for takstativ, delt bakseterygg, oppgraderte lys (spesielt fjernlys), lyktespylere, høyere effekt på motor, AC lader som fungerer på IT-nett og skikkelig hurtiglading. Slik det er nå så er de to eneste forbedringene jeg ønsker meg 41kWh batteri og korsryggjustering på setet.

Det absolutt beste alternativet for meg er å bytte batteri i min Zoe med 43kW lader.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

zbk

Kan man bytte til 41kWt batteri på den gamle har man plutselig en brukbil med nytt batteri og bedre ladefart enn nybilen :-). Kanskje gode gamle Q210 kan bli ettertraktet på bruktmarkedet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

refreol

Blir spennende å høre om det er mulig beholde "gamleladeren" ved skifte av batteripakke....

Isåfall desto mer trist at de forsvinner som dugg for solen - dersom ikke Fortum snur....
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

pudderjagar

Snakka nettopp med Motorforum Bergen og dei viste ikkje om mulighet til å oppgradere. Men hvis Renault har sagt da på Twitter så trur eg heller at eg trur på da!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ladov

Sitat fra: edyrli på torsdag 29. september 2016, klokken 10:20
http://www.dinside.no/motor/zoe-i-strupen-pa-konkurrentene/63605077

Wow det var en sykt bra pris. 221.480 for en bil med 41 kwh og 400km rekkevidde.
Kan det stemme?
Må si meg enig, det er veldig mye rekkevidde for penga!

Selv om jeg er litt skuffet over mangel på skikkelig hurtiglading, dvs minst 80kW. Men da hadde kanskje bilen blitt dyrere? Hvor mye tar andre fabrikanter for DC-lading?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

Og for øvrig er også bytteprisen for oppgradert batteri *svært* lovende. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ZOE

Sitat fra: THE på torsdag 29. september 2016, klokken 14:37
Ser for øvrig at Bose-versjonen får manuell korsryggjustering på førersetet. Ellers ser det ut til at det er smått med forbedringer på ny modell.

Hadde håpet på mulighet for takstativ, delt bakseterygg, oppgraderte lys (spesielt fjernlys), lyktespylere, høyere effekt på motor, AC lader som fungerer på IT-nett og skikkelig hurtiglading. Slik det er nå så er de to eneste forbedringene jeg ønsker meg 41kWh batteri og korsryggjustering på setet.

Det absolutt beste alternativet for meg er å bytte batteri i min Zoe med 43kW lader.

Jeg har kjørt med takstativ i to sommersesonger nå..

Where there is a will, there is a way..

Vurderer sterkt hengerfeste også, men har ikke hatt tid og penger enda

pudderjagar

Da finnst uorginalt takstativ til Zoe. Fungerer greit.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Einride

Med mindre eit batteribyte blir veldig overkommeleg prisa (tja, under 35 000 kr?) blir det ikkje aktuelt for vår del. R240-en vår er ypperlig som bil nr 1,5 og gjer definitivt nytten sin. Men verken den eller ny Zoe vil kunne erstatte fossilbilen til lengre turar:


  • Ingen DC-hurtiglading, fortsatt same kresne AC-lading
  • For lite plass til lengre turar utan mulighet for takboks
  • Same R-Link (?), med andre ord ingen støtte for CarPlay/Android Auto
  • Fortsatt ZE Interactive (i følge brosjyren), som difor fortsatt vil trenge eit 900 kr/år abonnement for å bruke ladekalender?
  • Ingen autobrems eller ACC? Sistnevnte er strengt tatt ikkje nødvendig, men førstnevnte burde vore standard på alle nye bilar i dag
  • Same dårlige hovudlys
  • Fortsatt verdas største nøkkelkort (ja da, flisespikking) ;)

Bortsett frå større batteri samt Bose Edition er det vel ingenting nytt? Eller jo, Intense får elektrisk innfellbare speil ser det ut til.

Grunnen til at dei kan levere denne like over nyttår er vel rett og slett fordi den nesten er klin lik noverande modell. Det einaste dei kan skryte av er prisen, men den er jo i følge Renault berre eit introduksjonstilbod. Trur det skal bli vanskelig å setje opp igjen prisen når Ampera-e og andre bilar kjem med tilsvarande eller lengre rekkjevidde.

zbk

Kan jeg oppgradere nåværende bil til 30-40K vil det vurderes. I alle fall om ny batterigaranti gjelder. Det vil sannsynligvis gjøre bilen veldig salgbar i det minste. Det store batteriet og mulighet for hurtig-ish-lading er bedre enn treg-ish-lading.

Ampera-e vil overta for den uansett.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

pudderjagar

Oppgradert batteri ser ut til å koste ca 25 000kr. Ikkje å klage på da når du får nesten dobbelt rekkevidde. Har ein 43 kw versjonen også så er da løp og kjøp!

Zoe har mulighet for takbøyler og skiboks. Eg har de og da fungerer knirkefritt vinterstid når eg skal på ski
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

TM

Sitat fra: pudderjagar på fredag 30. september 2016, klokken 00:01
Oppgradert batteri ser ut til å koste ca 25 000kr. Ikkje å klage på da når du får nesten dobbelt rekkevidde. Har ein 43 kw versjonen også så er da løp og kjøp!
25000 for å ta byttr batteri i en "gammel" Zoe høres ikke sannsynlig ut. Det tilsvarer jo omtrent prisforskjellen mellom gammel og ny modell. Hvis det er tilfelle, så vil det være gunstig å kjøpe en demonstranskjørt bil og bytte batteri med en gang. Er det med "pant" i gammelt batteri ? Hva mer pris på selve jobben ink. mva ?

THE

Zoe er konstruert med tanke på batteribyttestasjoner har jeg hørt, og da tar vel ikke bytte av batteri nevne minuttene. Jeg er mer skeptidk til at Renault klarer å lage en SW som gjør at bytte av batteri går knirkefritt.

Jeg setter meg gjerne på liste for å bytte batteri, men aldri i verden om verkstedet får gjøre noe med bilen min før jeg ser at det har fungert fint på noen andre biler. Jeg har dessverre null tiltro til Renault sine SW utviklere basert på alt tullet med dagens Zoe-SW.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

zbk

Prisene som er oppgitt for oppgradering er ganske garantert innbyttepriser der de beholder det gamle batteriet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA