Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Navigasjonen er en katastrofe

Startet av ladov, onsdag 16. november 2016, klokken 08:42

« forrige - neste »

morten69

Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

zbk

Og de har trampa rett ut i IT-nett-ladeproblematikken igjen...  Ser heller ikke ut til at 43kW-utgaven blir tilgjengelig her, noe som er forståelig når RBI har gått fra løftene om 43kW-punkter.

Flott bil som blir nesten like dårlig som Mercedes på langtur i Norge. En time lading for å kunne kjøre ca to timer fungerer heller dårlig. Skulle tro de ikke ønsker å bli en suksess.

Men bra de presser prisene på Ampera-e :)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

edyrli

Jo, men med praktisk rekkevidde på 300km så vil behovet for lading på langtur være langt mindre.
Hvor står det at ladefarten er 22kw på ZE 40?
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

zbk

I brosjyren på siden til Renault. Opptil 80!km/time ladefart. Yay!

Ladefarten er null problem før du kjører langt nok til å trenge over 2 ganger batterikapasiteten. Da er og bli 22kW bare for spesielt interesserte. 43kW er minimum, >100kW gjør det vanskelig å argumentere for at fossilbil er enklere.

På skikkelig langtur vil ladefarten være mest vesentlig for hvor fort du kommer fram, batteristørrelsen bestemmer bare om det blir mange korte eller noen få lange stopp.

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Sarepta

Sitat fra: morten69 på onsdag 28. september 2016, klokken 09:23
Sitat fra: ladov på onsdag 28. september 2016, klokken 09:02
Batteribytte er nok fortsatt et åpent spørsmål. En kommentator sier ja og henviser til en 'renaul selger'..vi får se..

Jeg stusser mer på prisen. Innstegsmodellen med 22kWh batteri listes til £29390, eller NOK 267000 med dagen eurokurser. Langt over norske priser. Mulig det skyldes noen særheter med nederlandske støtteordinger?

Husk at prisen i Nederland er inkludert 21% mva. så prisen uten mva blir 212 000,- og stemmer jo bra med Norge som den koster 230000,-
Ser man på Bose topp model koster da uten mva 265 000,- Vil tippe en pris på 275000 eller noe i norge.

Pris uten mva blir vel 221 000.

morten69

Sitat fra: Sarepta på torsdag 29. september 2016, klokken 10:56
Sitat fra: morten69 på onsdag 28. september 2016, klokken 09:23
Sitat fra: ladov på onsdag 28. september 2016, klokken 09:02
Batteribytte er nok fortsatt et åpent spørsmål. En kommentator sier ja og henviser til en 'renaul selger'..vi får se..

Jeg stusser mer på prisen. Innstegsmodellen med 22kWh batteri listes til £29390, eller NOK 267000 med dagen eurokurser. Langt over norske priser. Mulig det skyldes noen særheter med nederlandske støtteordinger?

Husk at prisen i Nederland er inkludert 21% mva. så prisen uten mva blir 212 000,- og stemmer jo bra med Norge som den koster 230000,-
Ser man på Bose topp model koster da uten mva 265 000,- Vil tippe en pris på 275000 eller noe i norge.

Pris uten mva blir vel 221 000.

ok, men ikke galt av meg å tippe Toppmodell Bose til 275 000,-:)
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

edyrli

Sitat fra: zbk på torsdag 29. september 2016, klokken 10:52
I brosjyren på siden til Renault. Opptil 80!km/time ladefart. Yay!

Ladefarten er null problem før du kjører langt nok til å trenge over 2 ganger batterikapasiteten. Da er og bli 22kW bare for spesielt interesserte. 43kW er minimum, >100kW gjør det vanskelig å argumentere for at fossilbil er enklere.

På skikkelig langtur vil ladefarten være mest vesentlig for hvor fort du kommer fram, batteristørrelsen bestemmer bare om det blir mange korte eller noen få lange stopp.

oi, 80km/time. Da snakker vi vel ikke 22kw heller men 11kw. (forutsetter 1,3kw/mil som burde gå på sommeren)
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

zbk

#37
Var kanskje hjemmefarten på SuperCharge det ja :-).
Men endrer ikke det faktum at ladetid pr kjøretid er 1:2 på langtur etter at man har brukt opp det man har med.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

aronesen

Skuffende at den ikke kommer med hurtiglading.
Blir nok en bil for spesielt interesserte dette ja.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

elrey71

Virker som det er mange som kun skal på langturer over 25-30 mil.....
Skulle gjerne hatt hurtiglading, ja, men de aller fleste kjører mest korte turer / lokalt og lader hjemme. Tror veldig mange elbileiere aldri har brukt hurtigladere engang. Og med stort batteri er behovet for hurtiglading i praksis mindre.
Men mange langturer og med kun en bil så er nok andre valg bedre.
Pris / rekkevidde er jo grusing av konkurrentene...

TM

Sitat fra: TM på torsdag 29. september 2016, klokken 05:26
Jeg forventer at importøren RBI denne gangen får framforhandlet en fornuftig batteri-garanti på nivå med konkurrentene. Det finnes vel snart ingen som bare garanterer batteriet i 5 år. 5 år, 160.000 km bør være standarden på et så stort (og kostbart) batteri.
Mente naturligvis 8 år, 160.000 km og det bekreftet forhandleren at det blir på den nye modellen  :)

Kristian O

Sitat fra: elrey71 på torsdag 29. september 2016, klokken 12:33
Men mange langturer og med kun en bil så er nok andre valg bedre.
Pris / rekkevidde er jo grusing av konkurrentene...
Enig! Et skikkelig oppgradering av Zoe dette. Det bør tvinge konkurrentene til å sette ned prisene betydelig på eksisterende modeller samt å kjappe seg med å oppgradere.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

zbk

For daglig bruk trenger jeg ikke 41kWt-batteriet heller. Klarer meg mer enn utmerket med den jeg har.

Jeg har kjørt en god del turer på >500km med min Zoe og hver gang jeg må lade på en 22kW-stolpe for å komme videre øker sjansene for at det blir diesel neste gang på samme strekning.

Med 22kW som maks ladefart velger jeg ikke elbil på langtur fordi jeg blir sur av å bruke 30-35% av tiden på lading når jeg hjemmeladingen er oppbrukt, enkelt og greit.

Til og med 50kW er egentlig for sakte, men i det minste myyye bedre en 22kW.

Den nye utgaven gjør at Stavanger-Lillesand blir toppers, så butter det fælt videre. Men får jeg en rimelig oppgradering av batteriet på min gamle vil det sterkt vurderes.

Men bilen er en kjempebil til 95% av bruken min. Bare så synd at de har destruert brukbarheten de siste 5%.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

aronesen

Sitat fra: zbk på torsdag 29. september 2016, klokken 12:46
Men får jeg en rimelig oppgradering av batteriet på min gamle vil det sterkt vurderes.

Men bilen er en kjempebil til 95% av bruken min. Bare så synd at de har destruert brukbarheten de siste 5%.
Enig her. En rimelig oppgradering og at jeg kan beholde 43kW AC lading...
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

morten69

#44
Oppgradering av batteriet på gamle biler vil bli tilgjengelig våren 2017 for 3500 euro ifølge twitter fra direktøren på Renault EV.

https://twitter.com/ericfeunteun/status/781417683619287040

Dn sier at det vil koste 2500-3000 euro

http://www.dn.no/privat/dnBil/2016/09/29/0915/Renault/dramatisk-okning-i-rekkevidden
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA