Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Navigasjonen er en katastrofe

Startet av ladov, onsdag 16. november 2016, klokken 08:42

« forrige - neste »

AppleKnocker

Sitat fra: THE på torsdag 24. november 2016, klokken 13:41
Sitat fra: kjølholdt på torsdag 24. november 2016, klokken 13:29
kan den lade på type 2 kabel uten problemer.?

Ja, når type2 ladestasjonen er på TN-nett

Type 2 ladestajoner som leverer 3,6 kW eller 7,2 kW kan være på IT eller TN. F.eks Bygarasjen i Bergen der nye Type2 ladestasjoner er på IT-nett, og der Zoe dermed ikke kan lade. Ladegarasjen i Oslo som snart åpner (Vulkan?) har vel også IT-nett og type2 ladestasjoner der Zoe ikke kan lade.

Man kan vel kjøpe en overgangskabel fra type 2 til schuko, og så benytte ladebøtta til å lade på ladestasjoner som er på IT nett også.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

THE

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 25. november 2016, klokken 11:09
Sitat fra: THE på torsdag 24. november 2016, klokken 13:41
Sitat fra: kjølholdt på torsdag 24. november 2016, klokken 13:29
kan den lade på type 2 kabel uten problemer.?

Ja, når type2 ladestasjonen er på TN-nett

Type 2 ladestajoner som leverer 3,6 kW eller 7,2 kW kan være på IT eller TN. F.eks Bygarasjen i Bergen der nye Type2 ladestasjoner er på IT-nett, og der Zoe dermed ikke kan lade. Ladegarasjen i Oslo som snart åpner (Vulkan?) har vel også IT-nett og type2 ladestasjoner der Zoe ikke kan lade.

Man kan vel kjøpe en overgangskabel fra type 2 til schuko, og så benytte ladebøtta til å lade på ladestasjoner som er på IT nett også.
Ja, men da blir det max 10A lading, og det tar ufattelig lang tid med Zoe. Ikke noe jeg orker å styre med for et par timers lading i alle fall.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

kjølholdt

bottom line er da , bruk wall charger som de monterer hjemme med bilen. Alt zapsafety når man er på tur  medmindre denne ikke koster fantasitrillioner som portabel zapcharger 250000 kr for 10 amp ;-(
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

minibiti

One thing I just learnt I was not aware of...
The difference between the R90 and the Q90 is that the latter offers 43 kW charging, but with less range.
And the reason for this is because the Q90 uses the same Continental engine as the Q210 from 2014/2015, which has the better on board charger but which is less efficient than the new engine developed by Renault.
This also explain the range difference between the R90 and the Q90!

Regarding changing battery to the new 41 kWh pack, I read that the battery itself costs 6 400 €, and that the work is around 3 500 €, which gives us a grand total of around 10 k€ indeed as we heard before.
The work will probably be a bit more expensive if done Norway...
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

gigafactory

Noen som har hørt noe mer nøyaktig om leveringsdato?

Selters

Sitat fra: gigafactory på lørdag 10. desember 2016, klokken 09:09
Noen som har hørt noe mer nøyaktig om leveringsdato?
Siste melding jeg fikk var slutten av februar. Estimert leveringstid var starten av februar ved kontraktsinngåelse 31 okt.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


lawspre

Sitat fra: gigafactory på lørdag 10. desember 2016, klokken 09:09
Noen som har hørt noe mer nøyaktig om leveringsdato?

Samtale 28.12.16 med Motor Forum Bergen vedr. kjøpekontrakt 06.09.16. Levering Bergen i uke 4.

Sendt fra min iPhone

ladov

Noen som har fått bilene sine ennå? Jeg snakket så vidt med en av Renault sine representanter under zeros fornybarkonferanse og hun mente de første bilene skulle komme på veien allerede i løpet av desember..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

AppleKnocker

Jeg var blant de første som reserverte. Fikk beskjed at bilen kommer i midten av februar.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

lawspre

Sitat fra: lawspre på torsdag 29. desember 2016, klokken 17:56
Sitat fra: gigafactory på lørdag 10. desember 2016, klokken 09:09
Noen som har hørt noe mer nøyaktig om leveringsdato?

Samtale 28.12.16 med Motor Forum Bergen vedr. kjøpekontrakt 06.09.16. Levering Bergen i uke 4.

Sendt fra min iPhone

Henter bilen torsdag kl. 17:00. :)

ladov

Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Geir K

Onsdag 11.01 hentet fruen sin nye Zoe 40. Forhandler hadde utlevering av 6 biler den dagen. Så langt, veldig fornøyd.

Goggen123

Tøft - håper noen av dere legger ut litt erfaringer her! Spesielt ift. forbruk (motorvei og by)

Geir K

Bilen fungerer meget bra. Den viser rundt 20- 23 mil rekkevidde. Lørdag ble den kjørt til Sverige 10,8 mil hver vei.
Hadde ikke trengt lading men for sikkerhet skyld ble den ladet. Ladet i 1 t 14 på Vattenfall lader og den viste 87%.
Har ingen erfaring med el biler, men la merke til at den brukte samme lader som Tesla. Tesla eier betalte 450 for lading. Vi betalte kr 178. På den laderen kostet det kr 2,40. La merke til litt senere at det er lader på MC Donalds til 1,50.
Kjøring ned var forsiktig, mens tilbake var det kjøring som hvilken som helst vanlig bil. Bilen er en nummer 2 bil, og blir brukt mest på kjøring som har begrenset rekkevidde.

bjos

Gratulerer med ny bil! hvor mye var det igjen på batteriet når du ladet?

Sitat fra: Geir K på mandag 30. januar 2017, klokken 09:40
Bilen fungerer meget bra. Den viser rundt 20- 23 mil rekkevidde. Lørdag ble den kjørt til Sverige 10,8 mil hver vei.
Hadde ikke trengt lading men for sikkerhet skyld ble den ladet. Ladet i 1 t 14 på Vattenfall lader og den viste 87%.
Har ingen erfaring med el biler, men la merke til at den brukte samme lader som Tesla. Tesla eier betalte 450 for lading. Vi betalte kr 178. På den laderen kostet det kr 2,40. La merke til litt senere at det er lader på MC Donalds til 1,50.
Kjøring ned var forsiktig, mens tilbake var det kjøring som hvilken som helst vanlig bil. Bilen er en nummer 2 bil, og blir brukt mest på kjøring som har begrenset rekkevidde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA