Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Navigasjonen er en katastrofe

Startet av ladov, onsdag 16. november 2016, klokken 08:42

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: AppleKnocker på mandag 03. oktober 2016, klokken 21:34
Sitat fra: fredag på mandag 03. oktober 2016, klokken 19:35
Alternativt går det an å skaffe ladekladd som kobles rett til rød kontakt og gir 11kW eller 22kW ladehastighet.
Hva slags ladekladd er det?

Feks:

http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a-light-rcd-type-b-3-phases-22kw/

Flere produsenter har lignende.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

AppleKnocker

Sitat fra: Håkon77 på mandag 03. oktober 2016, klokken 21:59
Joda, det beste hadde vært å prøvd i praksis, men så vil prisen også stige etter desember når kampanjeperioden går ut.

Har liten tro på at prisen reellt sett stiger neste år. Renault har vel hatt konstant kampanje på Zoe siden den kom? Og konkurransen blir ikke akkurat mindre neste år.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

ladov

Har samme inntrykket, den ene kampanjen avløser den andre. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

THE

Selv om jeg har lovet meg selv og aldri kjøpe bil av RBI/Renault Norge igjen noen gang, så var det et svakt øyeblikk der jeg vurderte enten å bytte batteri i min gamle Q210, eller bytte i en ny Q400.

Snakket med Motor Forum Bergen for å høre hvordan det er med prisavslag når bil leveres uten lader (har 11kW PodPoint og Zapcharger portable fra før), men det visste de ingenting om ennå. De visste heller ikke at det finnes en versjon av "nye Zoe" med 43kW lader, men var uansett skråsikre på at det er kun 22kW versjonen som kommer til Norge.

For min del er 22kW lading totalt uaktuelt da flere av mine kjøreturer vil kreve ladestopp også med 41kWh batteripakke. Jeg undersøkte også med Fortum om de kom til å ta opp igjen utbygging av 43kW AC hvis det viser seg at Zoe med 43kW lader igjen blir tilgjengelig for salg i Norge, men de svarte at det uansett ikke vil bli bygd nye 43kW ladestasjoner.

Konklusjonen for min del er at de få 43kW lademulighetene som finnes sannsynligvis forsvinner etter hvert som laderne må byttes ut, og at Zoe Q210 for meg vil miste bruksverdien minst like raskt som verdien i kroner.

Jeg er i alle fall enda mer sikker på at jeg aldri mer skal legge igjen ei krone hos en norsk Renault-forhandler. Nå håper jeg virkelig at Tesla klarer å følge sine optimistiske produksjonsmål for Model3, og at jeg dermed kan kvitte meg med Zoe'n i løpet av 2018. Eventuelt må det vel dukke opp andre gode alternativer med god bagasjeplass som er kapable til å trekke tilhenger i løpet av de neste 2-3 årene.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

TM

Sitat fra: THE på torsdag 06. oktober 2016, klokken 08:30
Eventuelt må det vel dukke opp andre gode alternativer med god bagasjeplass som er kapable til å trekke tilhenger i løpet av de neste 2-3 årene.
Det er vel ikke bekreftet at Model 3 vil kunne leveres med hengerfeste ?

ladov

Tesla/Musk har sagt at den kommer med 'optional tow hitch'. Hvor mye den kan dra har jeg ikke hørt noe om.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

TM

Er det noen som har bilder av interiøret i 2017 Zoe. Jeg så en teaser brosjyrer hos en forhandler, og setene hadde en anne farge enn i dagens modell. så ut som om sitteputen hadde et blå-grått stoff.

AppleKnocker

Intens utgaven er med helsort interiør. Som ekstrautstyr kan man kjøpe en pakke som gir blå detaljer i interiøret herunder i setene.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

sveink

Er det noen som kjenner interiøret i nye Life utgaven?

Måkemannen

Hva med med frontlys? Blir det oppgraderinger der, eller vil man holde på de stearinlysene man har i dag?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


Einride


Jævla Hippie

Sitat fra: Måkemannen på søndag 09. oktober 2016, klokken 16:58
Hva med med frontlys? Blir det oppgraderinger der, eller vil man holde på de stearinlysene man har i dag?

De ble plutselig helt til å leve med etter jeg byttet til Phillips xtreme vision-pærer. Må også stille inn høyden på lyktene (det har du sikkert gjort, men enkelte, som meg, brukte litt tid på å finne ut av at det også var et problem).
Renault Zoe 240 Life

pudderjagar

#117
Lysa på Zoe er og veldig ømfintleg for skit på utsiden av lykteglassene. Eg må ofte ut å tørke av sjøl om dei ser reine ut.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Barskog

Sånn, da var den jammen bestilt. Det ble en rød denne gangen, Intense Red med estimert levering februar 2017.

Blir godt å få utvidet kjøreradiusen litt da vi nok kjører langt mer enn gjennomsnittet. Blir også lettere å gjennomføre langturer med denne da det blir mer effektiv lading under spisepauser eller gåturer. 80 % oppladet utgjør ganske mange nye km med dette 41 kWh batteriet.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

mdue

Noen som har undersøkt innbytteverdien på 2016 r240 ifm bestilling av ZE 40? Vurderer å oppgradere jeg også men er redd verdifallet er stygt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA