Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt eller ny iOn? (eller elbil generelt)

Startet av minim, søndag 13. november 2016, klokken 21:26

« forrige - neste »

kjølholdt

til opplysning så har da best jølstraholmen et chademo adapter til tesla til utlån som de har fått av TOCN.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

minim

Jeg har da fått tilbud å bytte inn to av mine biler mot en TMS 85d 2015 40000km (likt bytte) og en TMS 75D autopilot/nextgen stoler med samme bytte deal. Jeg er selvfølgelig ikke hjemme denne uken og den i fra Tesla er kun gyldig om jeg skriver kontrakt før fredag.. Tesla selgeren påstår at rekkevidden på prefacelift 85d er lik 75d. Stemmer dette?

Jeg er litt lunken på å skrive kontrakt før jeg har fått takst på mine biler hos Tesla, men hvordan er de på takster de har gitt? Trekker de i fra for hver minste skrukke i skinnet på setene og 1000kr PR steinsprut? :p
-TMS 85D
-03 VW Polo

Tuxedo

Sitat fra: minim på onsdag 28. september 2016, klokken 16:19
Tesla selgeren påstår at rekkevidden på prefacelift 85d er lik 75d. Stemmer dette?
Nei, men forskjellen er mindre enn de 10 kWh som betegnelsen skulle tilsi.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

nie

Sitat fra: minim på onsdag 28. september 2016, klokken 16:19
Jeg har da fått tilbud å bytte inn to av mine biler mot en TMS 85d 2015 40000km (likt bytte) og en TMS 75D autopilot/nextgen stoler med samme bytte deal. Jeg er selvfølgelig ikke hjemme denne uken og den i fra Tesla er kun gyldig om jeg skriver kontrakt før fredag.. Tesla selgeren påstår at rekkevidden på prefacelift 85d er lik 75d. Stemmer dette?

Jeg er litt lunken på å skrive kontrakt før jeg har fått takst på mine biler hos Tesla, men hvordan er de på takster de har gitt? Trekker de i fra for hver minste skrukke i skinnet på setene og 1000kr PR steinsprut? :p
85D går mye bedre enn 75D så det handler ikke kun om pris men hvis prisen er lik ville jeg valgt ny 75D.

minim

Prisen er lik på de to ja, men tviler egentlig på at jeg rekker å få det til innen fredag :( JaJa. Hastverk er lastverk sies det så sikkert like greit om det glipper :)
-TMS 85D
-03 VW Polo

nie

Det er nok dette kvartalsrushet som gjør at de skal ha kontrakten signert senest fredag. Det finnes nok biler å få kjøpt også etter fredag

minim

Jepp han la ikke skjul på det. Jeg fikk tilbud på 724k på en S75D, panotak, autpilot, "rekkeviddeoppdatering", grå nextgenseter, oppgradert lader og premium pakke. Det er akkurat 70k i avslag.

Hadde vært deilig å tatt det med seg de kronene, men nå har hverken jeg eller fruen fått prøvekjørt en model S. Vi har heller ikke testet plass til svært bakovervendt barnesete samt barnevogn baki så det føles litt stressende å måtte ta avgjørelse på å kjøpe en 700k+ bil på en måte usett..
-TMS 85D
-03 VW Polo

Tuxedo

Akkurat det med prøvekjøring kan du bare ta avslappet.  Hadde heller ikke prøvekjørt noen Tesla før jeg hentet min.  Har aldri angret ett sekund.

Barnevogn baki går som en lek.  Har heller ikke hørt om noen som sliter med å få plass til bakovervendt barnesete.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

nie

Hvis dette er en helt ny bil så er jo tilbudet svært godt i forhold til å bestille og vente på egen spekket bil. Men hvis dere aldri har kjørt eller sittet i en Tesla så kunne det jo være greit å få prøvd. Selv om du er på reise så er det vel en Teslabutikk i nærheten? Er jo bare å stikke og prøvekjøre?

minim

Jeg fikk forståelse av at det var helt nye biler ja. Står 50kilometer i tilbudet. Trakk litt ned at det ikke var luftfjæring på den, men kan sikkert klare å leve uten. Blir også litt kjedelig å gå helt ned til 320hk egentlig så ikke helt sikker på at jeg vil det. Nå er kosebilen en med 507hk og liker å kunne kjenne på det innimellom selv om det ikke betyr så mye i den praktiske daglige bruken.

Joda, men dagene er bra fullpakket frem til avreise.. Er i Hamar i dag, Gjøvik i morgen og Fornebu utpå kvelden igjen. Kjører jo forbi noen steder på den ruta, men det er jo selvfølgelig før eller etter åpningstid :( Får heller ikke prøvd barnestoler da. Får krysse fingra for at den kan holdes av til over helga så kan det ordnes med mindre stress.
-TMS 85D
-03 VW Polo

eadie

Jeg kjørte Sunndalsøra - Bergen i julen for 2 år siden, i et forferdelig snøvær. Mildt, rundt 0 gr, så snøen var klabbesnø. Det pakket seg enormt i hjulbuene på min S85, og da jeg dro fra Sunndalsøra med 100% SOC hadde jeg planlagt å lade på Sandane.
Veiene var dårlig brøytet, så det lå 5-10cm våt nysnø i veibanen selv på E39.
Kom meg med nød og neppe til Grønn kontakt sin lader i Volda, og fikk "nødladet" der, slik at jeg kom meg til Sandane og ladet opp på superladeren.
Snø i hjulbuene påvirker strømforbruket enormt. Jeg kjører med 19", men selv da var det tettpakket og trangt i hjulbuene. Måtte stoppe innimellom og pirke ut snø.

Så værforholdene, ikke bare temperatur, vil påvirke kjørelengden.
Klabbeforhold er døden for oppnåelig kjørelengde for Model S, pga klabbing i hjulbuer.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

minim

Skrekkhistorie som får meg til å tenke bensin/dieselbil igjen :P Hvordan var det i fra sandane til bergen?
-TMS 85D
-03 VW Polo

eadie

Sitat fra: minim på torsdag 29. september 2016, klokken 09:15
Skrekkhistorie som får meg til å tenke bensin/dieselbil igjen :P Hvordan var det i fra sandane til bergen?

Bedre ettersom veiene var bedre brøytet, og snøen smeltet utover dagen.
Så ingen problemer fra Sandane til Bergen. Det er vel 25-26 mil, ca (jeg bor i Åsane), så det var uproblematisk.

Men klabbeforhold er altså drepen for reell oppnåelig kjørelengde.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

minim

Det høres bra ut.

Jeg har forsåvidt inngått en litt fleksibel avtale med Tesla på depositum så da er jeg et steg nærmere å bli Tesla eier. Et av forbeholdene er test av barnesete/barnevogn og litt diverse praktiske ting som må være i orden. Jeg er også litt betenkt fortsatt på å legge ut 700k på en slik bil i stor utvikling og mtp. batteri levetid så får se hva det blir til og hvor fornuften klarer å styre meg :)

Det ble en S75D med deep blue metallic, grått nextgen interiør, oppgradert lader, autopilot, premium pakke og "rekkevidde oppdatering". Ellers standard. Bilen skal gå en helg som demobil så det blir noe lavere pris, men som ny var prisen 713k. Ganske sammenlignbart med Den S85D med 40000km på telleren 2015 model pre-facelift uten nextgen seter som jeg fikk tilbud på.
-TMS 85D
-03 VW Polo

nie

Sitat fra: minim på torsdag 29. september 2016, klokken 21:25
Det høres bra ut.

Jeg har forsåvidt inngått en litt fleksibel avtale med Tesla på depositum så da er jeg et steg nærmere å bli Tesla eier. Et av forbeholdene er test av barnesete/barnevogn og litt diverse praktiske ting som må være i orden. Jeg er også litt betenkt fortsatt på å legge ut 700k på en slik bil i stor utvikling og mtp. batteri levetid så får se hva det blir til og hvor fornuften klarer å styre meg :)

Det ble en S75D med deep blue metallic, grått nextgen interiør, oppgradert lader, autopilot, premium pakke og "rekkevidde oppdatering". Ellers standard. Bilen skal gå en helg som demobil så det blir noe lavere pris, men som ny var prisen 713k. Ganske sammenlignbart med Den S85D med 40000km på telleren 2015 model pre-facelift uten nextgen seter som jeg fikk tilbud på.
Det høres ut som en god deal.
Angående turen til han over her så er jo det en ekstrem variant som jeg enda har til gode å oppleve. Men det viktigste er jo kanskje at han kom seg faktisk frem, selv under slike forhold.

Angående bilens utvikling, batterilevetid etc så burde Tesla være trygt og godt i forhold til hvilke kostnader som kan oppstå på de to halvgamle BMW-ene i signaturen din

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA