Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Varmepumpe ?

Startet av EXCEL, søndag 13. november 2016, klokken 14:32

« forrige - neste »

lunitiks

Virkelig lovende @EXCEL.

Først av alt: Hvis feilmeldingen lyder "Hood Latch Position Unknown" så er det noe muffens her. Hood er da vel panseret, ikke bakluka??

Kan hende at feilmelding og manglende styring skyldes fravær av pinch sensorer, ja.

Hvordan blir dette, har du en egen konnektor åpen i PLG modulen for pinch sensor, eller må du inn med løse ledere i en allerede tilkobla konnektor?

Veldig nyskjerrig på hvordan ledningsnettet er før og etter. Post veldig gjerne noen photos
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

EXCEL

@Luniks

Joda, det var panseret -takk :D Har åpnet panseret uten å være klar over det -gått litt i surr ::)
Virker jo logisk at motor ikke får lov til å gå uten at Anti Pinch er tilkoblet. Mulig det går an å lure PLG modulen, men bruker ikke tid på det. Jeg har byttet hele kabelen i bakluka(fra en bil med PLG) og på den er det nå to ledige konnektorer helt ute på venstre og høyre side (som ikke var på den originale kabelen) som jeg vil tro skal til Anti Pinch sensorene. I tillegg på den nye kabelen er det tre ekstra konnektorer som jeg misstenker er uttak for R&L høyttaler og Chime(PLG).

Jepp, jeg skal få tatt noen bilder. Pakker ikke dette sammen før det virker... 8) ::)

Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

EXCEL


...en ting til. Har montert den nye låsen. Så nå har jeg fått meg "soft close" av bakluka!! Funger glimrende ;D
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

EXCEL

Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

lunitiks

Kinavarianten ser ut til å funke i prinsippet. NB: Dette systemet har *ikke* anti-pinch sensorer, altså sensorer for å avverge klemte fingre. Usikker på om åpning/lukking kan betjenes via 17"

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Hodetelefoner

Kan bruke hoomelink for å styre ting via skjermen.

Muffinman

Sant. Rele får man til en drøy hundrelapp på ebay.

EXCEL

#39
Da er Anti Pinch koblet til, men dessverre ingen endring av status.
Det eneste som ikke er tilkoblet nå er "Chime" (høyttaler).
Kan jo være at noe fortsatt må kalibreres eller at bilen må fortelles at PLG er montert...... :(
(Har en alternativ teori om at PLG motor kan være defekt)

Kan en som "kjenner noen som både har PLG og har rootet bilen sin"  ;)  prøve å deaktivere PLG i oppsettet for så se om PLG da slutter å virke?
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

petersv

Hvor fikk du tak i nye fjæraktuatorer istedenfor gassdemperne?

EXCEL

Sitat fra: petersv på torsdag 02. februar 2017, klokken 13:16
Hvor fikk du tak i nye fjæraktuatorer istedenfor gassdemperne?

Kjøpte alle delene fra Grønvold Bildemontering i Brumunddal.
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

petersv

Interessant. Måtte du gi mye for delene?

aness

Sitat fra: lunitiks på mandag 30. januar 2017, klokken 12:59
Usikker på om åpning/lukking kan betjenes via 17"

Kikket gjennom videoen og ca 12:30 sier han han kan åpne og lukke den fra innsiden av bilen ved å trykke "open trunk", jeg antar at det er på 17".

Powerflux

Sitat fra: lunitiks på mandag 30. januar 2017, klokken 12:59
Kinavarianten ser ut til å funke i prinsippet. NB: Dette systemet har *ikke* anti-pinch sensorer, altså sensorer for å avverge klemte fingre. Usikker på om åpning/lukking kan betjenes via 17"



Ved 12:22 i videoen sier han"Open from inside the car" Siden det er signal fra selve låsen som aktiviseres så må man vel anta at dette fungerer fra skjermen! Ved 12:33 demonstrere han "Safety feature" ved å legge litt press på den slik at den stopper og heves igjen. Det må vel sies å være en "Pinch Sensor"?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA