Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Car Net

Startet av Pavel Kolotilov, lørdag 12. november 2016, klokken 09:37

« forrige - neste »

PaulusA

Ja, de skal ikke slepe inntil, men det jeg tror han mener er at de delvis ligger inntil, det er veldig vanlig. Ren motstand av dette er forholdsvis lite.
Men, at dette skaper støy som du hører inne i bilen er jeg ikke enig i :-)
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

breitling

Sitat fra: Pavel Kolotilov på fredag 04. november 2016, klokken 15:31
Hei,

Ja, det var egentlig helt automatisk for meg også, men jeg har registrert nye verdiene som referanse verdiene.
Jeg har fått mine dekkonline dekk. Sliter med dekktrykk overvåking. Etter par mil og en stopp registrerte monitor nye sensorer. Fikk spm om jeg ville bruke nytt trykk som ref. Bekreftet med OK. Fikk melding at verdien er resettet. Men det fortsatt lyser gult i instrumentet. Dagen etter var det som før. Melding at sensorer ikke finnes. Må jeg gjøre noe mer? Tenker kanskje resette alt til fabrikkinnstillinger. Tror ikke at det er noe med sensorer. Eller?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

PaulusA

Jeg har selv satt på vinterdekk (uoriginale felger), men med originale sensorer, null problem
Regner med at dine sensorer sliter litt med kommunikasjonen med bilen (eller motsatt)
Kanskje noe feil med de eller litt "gamle" med dårlig batteri?

Pavel Kolotilov

Hmmm.. Jeg har gjørt ingenting særlig og hadde ikke alarmer på sensorer hverken før eller etter jeg har resettet dekktrykk. Kan du se dekktrykk på dekkene gjennom kjørekomputer (Eller Mercedes me)?

Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

breitling

Ser ut som jeg har riktig trykk avlesing i appen. Men ikke i kombiinstrument. Kun dekktrykk lampa og den av og på kommunikasjon. Vet ikke om det er vits å klage til dekkonline? Eller kontakte BOS?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
1975 MB 280S

PaulusA

Ganske snodig at du får det opp kun et sted. Det ville jeg ha spurt BOS om..
Men, er det noe feil på sensorer tviler jeg på Dekkonline vil gjøre stort

Pavel Kolotilov

Hei, jeg fikk "RDKS Huf OEM Replacement 43.475.000" sensorer med dekkene mine. De er ikke originale men de virker. Fikk du de samme sensorer? Jeg må se om jeg kan se dekktrykk i bilen (jeg bare så det i appen).

Hilsen, Pavel

2015 Nissan Leaf Acenta

breitling

liten oppdatering: har vært innom Dekkgutta på Skullerud (de som monterte dekk) for å sjekke om det er noe galt med sensorer. Med diagnoseverktøy fikk de ikke kontakt med tre av fire sensorer. Jeg har reklamert til Dekkonline. Venter på svar...
Oslo
1975 MB 280S

breitling

Sitat fra: Pavel Kolotilov på mandag 14. november 2016, klokken 16:11
Hei, jeg fikk "RDKS Huf OEM Replacement 43.475.000" sensorer med dekkene mine. De er ikke originale men de virker. Fikk du de samme sensorer? Jeg må se om jeg kan se dekktrykk i bilen (jeg bare så det i appen).

Hilsen, Pavel

På min bestilling står RDKS Huf ProSens 7633147.
Oslo
1975 MB 280S

Pavel Kolotilov

Sitat fra: breitling på onsdag 16. november 2016, klokken 08:16
På min bestilling står RDKS Huf ProSens 7633147.

El sensor er forskjellig fra min, men ser ut bra. Jeg så den her: http://www.products.intellisens.com/

og brukte merke / år informasjon og kom opp med det:

IntelliSens UVS4021

Kanskje dårlig installert?

Hilsen, Pavel

2015 Nissan Leaf Acenta

ruppert

Det er grunnen til at jeg kjøpte felg/dekk/sensor-pakke hos en lokal forhandler. Noen hundrelapper dyrere men mye mindre stress hvis det skulle være noe.
Når jeg var innom Dekk1 sa de at de hadde hatt mye problemer med MB og uorginale sensorer. Han hadde bytta tre ganger på bilen til faren før han hadde gitt opp og satt på originale.

PaulusA

Jeg har selv null erfaring med dekktrykksensorer, men kjøpte ekstra originale mva fritt med bilen og brukte de sammen med mine Martins felger, fungerer knirkefritt

Tenkte at de sikkert var bedre enn de fleste uoriginale

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA