Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 32A 1-fase Type2 ikke mulig.

Startet av elektrolux, fredag 11. november 2016, klokken 20:57

« forrige - neste »

stefse

Sitat fra: Oddaa på søndag 02. oktober 2016, klokken 11:59
Sitat fra: Griffel på søndag 02. oktober 2016, klokken 11:00
Sitat fra: Oddaa på søndag 02. oktober 2016, klokken 00:13
Tja, på min arbeidsplass fjernes parkeringsplassene så da blir det i alle fall ingen lading.
Siden da ingen pendler er det vel heller ikke noe behov.

Det går nok mot at pendling må skje på andre måter enn med bil, inkludert elbil. I alle fall i de største byene. Så å tro på at arbeidsgiver skal bli pålagt å legge til rette for lading er vel omtrent som å tro på julenissen. Tvert i mot så pålegges de å begrense bruken av privatbiler ved at det ikke skal legges til rette for parkering.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Å tro at folk vil slutte å kjøre bil til jobben, er også å tro på julenissen. Husk også at endel av befolkningen bor og jobber der parkering ikke er et problem, men effektmangel i boligfeltet kan bli et problem.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

KjellG

Tja, av 7000 arbeidstakere må 6000 sette sin lit til julenissen for å få satt fra seg bilen.

At det er bedre plass i grisgrente strøk er sikkert rett og kjøring er mer påkrevet, men det store antall biler, og elbiler finner en i tettbygde strøk. Jfr Oslo. Her strammes det inn mhp kjøring og parkering, men at de fleste som likevel kjører til jobb skal holdes med lademulighet om elbilantallet øker vesentlig finner jeg tvilsomt.

stefse

Sitat fra: KjellG på søndag 02. oktober 2016, klokken 13:36
Tja, av 7000 arbeidstakere må 6000 sette sin lit til julenissen for å få satt fra seg bilen.

At det er bedre plass i grisgrente strøk er sikkert rett og kjøring er mer påkrevet, men det store antall biler, og elbiler finner en i tettbygde strøk. Jfr Oslo. Her strammes det inn mhp kjøring og parkering, men at de fleste som likevel kjører til jobb skal holdes med lademulighet om elbilantallet øker vesentlig finner jeg tvilsomt.
Det er jo desto viktigere at de få som må kjøre har mulighet til å kjøre miljøvennlig. De få p-plassene som blir igjen, må få lademulighet. Å se på dette som frynsegoder og "bensinstasjon" på jobben blir feil. Det er rett og slett endel av nødvendig infrastruktur, hvis man skal uansett skal gå vekk fra infrastruktur basert på olje og bensinstasjoner.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA