Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla-eiere er tilkjent erstatning

Startet av samohT, torsdag 10. november 2016, klokken 19:50

« forrige - neste »

samohT

Har nettopp kjøpt meg en brukt i3.
Denne er utstyrt med navi pro med ryggesensor. Når man setter bilen i revers kommer ryggesensordisplayet raskt opp, men det bruker 3-5 sekunder på å forsvinne når man setter bilen i D.
Er det en software bug?
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

JorgenTi

Nei, helt normalt. Regner med at det er slik pga at om du parkerer og må kjøre frem og tilbake for å parkere så skal ikke det slå seg av og på hele tiden..?

Sent fra min D6603 via Tapatalk


samohT

Takker for svar.
Da slår jeg meg til ro med at det er normalt.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

Sør

Var akkurat samme i demobilen jeg testet. Den hadde den lille skjermen.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Jokkhov

Skal være sånn.. Helt normalt og grunnen er beskrevet over
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

moonbuggy

Personlig irriterer jeg meg også av treghet ved parkering. Jeg stopper, setter i Park, trykker igjen for å slå av og er på vei ut av bilen, bare for å oppleve at jeg slett ikke "slått av" bilen. Den er fremdeles "på", og har ikke registrert mitt tastetrykk. Noen ganger kommer jeg totalt i utakt, og slår bilen på igjen, før ny "nedtelling" i sakte kino, må gjentas....

LMOR

Min rutine er å trykke på av-knappen, trekke i håndbrekket, gå ut og låse bilen. Har aldri slått feil, og kan gjøres på noen få sekund tilsammen.
Trykker aldri på P.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

MrBeery

Det er også ganske enkelt å trykke av/på og så bare gå ut av bilen, slår seg av når den låses. Evnt. trykk av, slipp bremsen og trykk av igjen. Holder en Bredesen brems inne så blir det bare en loop :p

Klykken

Er jo bare å åpne døra, gå ut, stenge døra og låse. Trenger hverken trykke stopp, P eller noe som helst. Eneste som kan være plagsomt med det er at eventuell musikk spilles helt til bilen låses.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

RAS

Snart i3 94Ah Fluid Black
2015 i3 Arravani Gray

moonbuggy

Sitat fra: Klykken på fredag 23. september 2016, klokken 08:16
Er jo bare å åpne døra, gå ut, stenge døra og låse. Trenger hverken trykke stopp, P eller noe som helst. Eneste som kan være plagsomt med det er at eventuell musikk spilles helt til bilen låses.

Bra! Det blir løsningen  :)

LMOR

Sitat fra: Klykken på fredag 23. september 2016, klokken 08:16
Er jo bare å åpne døra, gå ut, stenge døra og låse. Trenger hverken trykke stopp, P eller noe som helst. Eneste som kan være plagsomt med det er at eventuell musikk spilles helt til bilen låses.
Og en irriterende "alarmlyd". Men den forsvinner også når du låser. Liker bare å "sette på håndbrekk" selv. Vet at jeg ikke trenger det. Og bruker ofte å sette på parkeringsvarme. Det bildet kommer ikke opp før du trykker på AV.
Men ja, en kan gjøre det enda enklere.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

Genialt Klykken :) Der lærte jeg noe nytt også.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

LMOR

Prøvde nettopp nå. Hvis du bare går ut av bilen står ikke håndbrekket på, så jeg klarte fint å rugge på bilen selv etter at bilen var låst. Åpnet og satte på håndbrekket, og du hører det går på, og jeg kunne ikke flytte bilen.
Så jeg ville i hvert fall satt på håndbrekket. Det tar maks 1/2 sekund ekstra.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: LMOR på fredag 23. september 2016, klokken 16:37
Prøvde nettopp nå. Hvis du bare går ut av bilen står ikke håndbrekket på, så jeg klarte fint å rugge på bilen selv etter at bilen var låst. Åpnet og satte på håndbrekket, og du hører det går på, og jeg kunne ikke flytte bilen.
Så jeg ville i hvert fall satt på håndbrekket. Det tar maks 1/2 sekund ekstra.

Bruker neste aldri brekk. Min går da alltid i "automat" lås uansett. Dessuten, her østpå blir det kaldt og har du først opplevd at brekket fryser så holder du deg litt anna dette.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA