Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av 4jazz, torsdag 10. november 2016, klokken 14:20

« forrige - neste »

4jazz

Hei
I forhold til andre mindre elbiler som trilling, er støy fra motor og bakhjul markant på min M9.
Baltor skriver i 2010 at han har målt 105 db og skulle sette i gang et prosjekt. Stille etter dette. Har noen forsøkt støydemping (eksempelvis med støymatter i bagasjerommet) og fått bra resultat?
Oslo
Buddy
Ny mai 2011

bosonic

Pussig at det fortsatt er mye støy i en 2011 mod..
Da jeg kjøpte en brukt Kewet mod 5 fra ElbilNorge så opplyste de om problematikken med "trikkestøy". Imidlertid var det ganske stor forskjell på individene.
For å holde vekta (og prisen) nede på disse bilene ble det spart på det meste.
Begynn med å sjekke at du har olje på differensial/gir. (se etter eventuelle oljelekkasjer). Tror det er her mesteparten av ulydene kommer ifra.
Det enkleste er kanskje å lime på dempematter på karosseriet bak setene, samt på sidene i "bagasjerom".
Jeg ville forsøkt med "Smeltefolie, bitumen 4 stk." fra Biltema, alternativ i kombinasjon med Lyddempingsplate
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA