Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring på Tesla

Startet av aageaasved, torsdag 10. november 2016, klokken 13:47

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Elmo på fredag 11. november 2016, klokken 20:44
Idag fikk jeg mulighet til å logge inn på APPen med PIN.

Noen som har funnet ut HVOR man skal registrere PIN ???
Jeg finner ikke noe sted å gjøre det hverken i APPen eller på WEB. Skulle jo tro det var der man kan endre passord, men jeg ser det ikke >:(

Og den jeg hadde før den store oppgraderingen i sommer funker ikke :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Tompro

Merkelig. Jeg blir ikke lenger bedt om passord når jeg går inn på appen (iPhone) og kommer rett inn. Som det burde være. PIN har ikke jeg sett snurten av siden før sommeren.

Men carnet har ikke kontakt med bilen, siste oppdatering var fredag 11. kl 1600.

odahle

Jeg får nå plutselig beskjed om at abo. er utgått, og at jeg dermed må kjøpe ny tilgang. Merkelig at det plutselig skjedde akkurat nå. Mye rot om dagen, da det hadde fungert nokså fint i det siste (For meg personlig).
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

nortrahof

Sitat fra: odahle på mandag 14. november 2016, klokken 08:54
Jeg får nå plutselig beskjed om at abo. er utgått, og at jeg dermed må kjøpe ny tilgang. Merkelig at det plutselig skjedde akkurat nå. Mye rot om dagen, da det hadde fungert nokså fint i det siste (For meg personlig).

Jeg fikk også dette da de la om CarNet.
Da jeg var registrert som CarNet-bruker fra tidligere, behøvde jeg ikke registrere meg på nytt Måtte bare laste ned ny app, så var jeg i gang igjen - uten å ha betalt noe for CarNet siden jeg fikk bilen for 3 år siden.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

odahle

Sitat fra: nortrahof på mandag 14. november 2016, klokken 17:42
Sitat fra: odahle på mandag 14. november 2016, klokken 08:54

Jeg fikk også dette da de la om CarNet.
Da jeg var registrert som CarNet-bruker fra tidligere, behøvde jeg ikke registrere meg på nytt Måtte bare laste ned ny app, så var jeg i gang igjen - uten å ha betalt noe for CarNet siden jeg fikk bilen for 3 år siden.
Hørtes lurt ut. Så du slettet bare appen, for så å bare laste den ned igjen? Ingen ny bruker, samme mail osv?
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Elmo

Vet ikke om jeg tør å si det høyt for da tar de det vel bort igjen, men de siste tre dagene har jeg ikke behøvd å logge inn på APPen. Har kommet rett inn bare ved å åpne ikonet.
Igår funket forvarming til tross for at APPen ikke viste statusendring. Idag funket det 100%.
Men kart på parkeringsposisjon har jeg fremdeles tilgode å se i APPen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

aageaasved

samme her ;D er å glad for at i appen viser d igjen med rødt på bilsymbolet når varme er på :D :D

ReneM

Sitat fra: Elmo på fredag 18. november 2016, klokken 10:13
Vet ikke om jeg tør å si det høyt for da tar de det vel bort igjen, men de siste tre dagene har jeg ikke behøvd å logge inn på APPen. Har kommet rett inn bare ved å åpne ikonet.
Igår funket forvarming til tross for at APPen ikke viste statusendring. Idag funket det 100%.
Men kart på parkeringsposisjon har jeg fremdeles tilgode å se i APPen.

Dersom du oppdaterer status på dørene blir parkeringsposisjon også oppdatert. Litt rotete men det fungerer (dårlig).

Er det mulig å låse/lukke dørene i appen. Greit når mann oppdager at dørene står åpen, men det er lite hjelp i det hvis du er en time vekk fra bilen.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Elmo

Sitat fra: ReneM på fredag 18. november 2016, klokken 14:29
Dersom du oppdaterer status på dørene blir parkeringsposisjon også oppdatert.
Ikke hos meg :o >:( :(    Har ikke sett kartet engang siden oppdateringen i sommer.

Sitat fra: ReneM på fredag 18. november 2016, klokken 14:29
Er det mulig å låse/lukke dørene i appen.
Ser ikke noe sånt hos meg, men så er dørene låst da. Får prøve gå fra bilen ulåst neste gang ;)

Autowinder

Nå i dag har jeg ikke blitt avkrevd å taste inn passord når jeg starter Carnet-appen fra iOs . Dét er i alle fall bra. Alt fungerer også. :D
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Autowinder

Plugget i bilen kl 16:00 idag 27/11.16, med vanlig ladekladd hjemme. Bilen fikk kun gult lys i ladeluka, resatte kladden to ganger med samme resultat. Sjekket den elektrikermonterte kursen, og jorfeilbryteren type B, alt ok. Koblet meg på Carnetappen for å prøve å starte lading der, kom rett inn, men uten at manuell ladestart fra appen gjorde noe utslag. Koblet fra bil og strøm og koblet til på nytt. Rødt blinkende lys på bilen i to forsøk.

Ga så opp og lot den stå og tok en kopp kaffe, og logget på Carnetappen igjen: Nå krevde appen passord og når jeg tastet det sto det kun "Ingen bil er tilordnet kontoen" ved tre forsøk ved av og pålogging. 16:20 var jeg ute og så det ikke var lys på i ladeluken. Trakk ut kontakten og plugget den tilbake og plutselig ladet alt normalt igjen. Logget på appen igjen og kom rett inn uten passord og alt var normalt.

Merkelig oppførsel på  Carnet. Noen som vet om VW kan sende sentral oppdatering til bilen OTA (over the air) som på Tesla, og noe slik kan ha ligget bakenfor denne systemglitchen? :-)

Det hører med til dette at kladden og kontakter er uskadete, hele og fri for smuss og fukt i kontaktflater ....
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Elmo

Nå har VAGs programmerere vært ute med pølsefingrene sine og ødelagt CarNet APPen igjen >:(

Håpløst ny brukerflate og ikke fungerer den heller. Og atter en gang må jeg angi passord ved innlogging :o

sveander

det er faktisk helt utrolig. Og så tviholder dem på den funksjonen med å legge inn møter og beregne ruter og tider. Slikt har vi google til .

Den virker også tregere. DEn forrige virket tross alt
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

Morten1234

Telefon med kundetjeneste i dag og beskjed om at CAR_NET ikke fungerer denne uken

cmniels

Utetemp visning er også blitt borte.. Hmm noen bør fortelle disse folka at de bør gå på software kurs.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA