Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Instrumentlys

Startet av runyberg, torsdag 10. november 2016, klokken 07:28

« forrige - neste »

runyberg

Hva i hule heiteste er det Volkswagen gjør med car net nå. Først mail om at alt av data vil bli slettet. I dag mail om at medbruker vil bli slettet. Dette skal være en oppgradering av appen..... I fremtiden kan kun 1 bruker være linket til bilen. Litt av en oppgradering d
spør dere meg hvis det er 2 i husstanden som bruker bilen....

aageaasved

Hei, aage aassved!
Det er en glede å kunne informere deg om omfattende forbedringer i de mobile online-tjenestene dine.

Snart vil du ha tilgang til en helt nyutformet Car-Net-portal som gir deg et enda bedre tilbud. I tillegg sørger bedre driftsstabilitet og kapasitet for at du alltid er oppdatert og tilkoblet din Volkswagen.

Vennligst merk:

Du kan ikke bruke Car-Net-portalen og Car-Net-appen i oppdateringsperioden, som starter den 23.9.2016 og forventes å være avsluttet den 25.9.2016.

Kjøredata for elbilen din som lagres frem til den 23.9.2016, vil dessverre ikke være tilgjengelige etter oppdateringen. Vi anbefaler derfor at du noterer deg disse hvis du trenger dem.

Vi sender deg en e-post med informasjon om hva som er nytt når forbedringene er utført. Vi takker for forståelsen og ønsker deg fortsatt lykke til med Car-Net.

Vennlig hilsen
Car-Net-teamet

e-curious

Har logget inn på "nye" Car-net.  Det ser ut som at bilen må aktiveres på nytt?

"Ikke aktiverte biler
Her ser du hvilke biler som ennå ikke er aktivert. For å få full tilgang til Car-Net-funksjonene, må du avslutte aktiveringen for den enkelte bilen. Hvis du ikke ønsker dette, kan du slette bilen helt fra brukerkontoen."

Heimdal-eGolf

CHAT med VW kl 10:00 i dag.
Jeg:
Har alt gått galt med oppgraderingen?

VW konsulent:
Ja, dessverre..
Vi er i dialog med Car-Net teamet i Tyskland ang feilen som har forekommet.
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

krister461

Car Net fungerer for meg. Måtte gjennom følgende:

• Logg inn på nett
  • Be om å få endre passord
  • Lage nytt passord
  • Logge inn på app med nytt passord

Resultat er at jeg får tilgang via app, men må alltid bruke passord istedenfor PIN-kode. Bilen ligger også duplisert i appen (har skjedd en gang tidligere også).

zaltoz

Dette kan vel ikke kalles en oppdatering. HELT håpløst at de har fjernet innlogging med kode, spesielt når de har blitt temmelig harde på hvilke krav passordet må oppfylle. Tviler på at Car-net noen gang blir et salgsargument for denne bilen.

Tesla Model 3 LR m/AP

krister461

Mulighet til å forhåndsvarme/kjøle bilen var en av argumentene til at jeg kjøpte e-Golf, men synes det er fascinerende hvor mye dårligere det Car-Net funker sammenlignet med Tesla sin app...

Ourasi

Jeg er meget imponert over at på en mandag formiddag med fint sommervær, så bruker hver eneste side under prosessen flere minutter på å lastes inn. Dette lover godt, har de oppgradert serverne til 386 m.1992 harddisker mon tro?
E-Golf 2016

Cirrisky

Noen som har en direktelink til loginsiden for car net hvor man kan bytte passord?
Jeg får bare opp en side hvor man må putte inn vin nummer, og når jeg gjør det så lastes bare siden på nytt.

Cirrisky

Fant det etter litt google søk.

Her er det om andre har samme problem:
https://www.volkswagen-car-net.com/portal/no_NO/web/guest/login

e-curious

An error has occurred.

Sent fra min F3311 via Tapatalk

Knoffen

Kan følge link i e-post, men hver side tar LANG tid. Siden hvor en kunne gi et nytt passord (må først logge på med det gamle) hadde i min browser (Firefox) ikke tekst, men noen røde utropstegn til høyre. En må bruke store og små bokstaver og tall (evt. bindestrek ol) til utropstegnene forsvinner (passordet skrives to ganger).

Lover ikke så bra foreløpig.

e-Gorm

"Kjære, kunde.
det endrede passordet er lagret. Du kan straks ta i bruk passordet. Du trenger bare å logge deg på Car-Net-portalen med det nye passordet og aktuell e-postadresse.

Merk: Når du endrer Car-Net-passordet, blir også "Mine Kjøretøy."-tilgangsdataene dine endret."

- ha-ha, en får beskjed om at "tilgangsdataene dine blir endret" etter at en har skiftet passord. Det hadde vært kjekt få den beskjed før en skifter. Men vi har vel ingen valg, siden det i første mail ble opplyst at en måtte skifte passord for å ta den nye appen i bruk.  Snakk om ROT.
- mao, data blir borte uansett...

Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,
18" Marseille felger med Pirelli Cinturato P7 225/45

DagRune

Full kræsj på webportalen. Siden fylles opp med meldinger om at enten en feil er oppstått, eller at data ikke kan innhentes. Prøver å logge ut - kommer til en side med "An error has occurred".

Opp som en bjørn, ned som en skinnfell.

Men Android-appen er mye kjappere - det skal de ha.

bno

Trenger ikke gjenta det som er nevnt opp i tema her. For en grell oppgradering. Til det verre slik det virker nå. At kun et hustandsmedlem (eksempelvis) kan ha tilgang er da det totale idioti. Nedgradering er vel dette for det er såmenn langt fra en OPPgradering.
Dette må vel være det vi kaller for CAR-NET gate.  :(
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA