Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Instrumentlys

Startet av runyberg, torsdag 10. november 2016, klokken 07:28

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Milk på lørdag 12. november 2016, klokken 09:37
Får ikke bekreftelse på om om forvarming har startet, hverken med bruk av avgangstid eller start. Men det virker likevel som om bilen har varmet litt i de fleste tilfeller.
Samme her.
NB: ser ut som den toggler, så hvis du prøver å slå på to ganger (fordi den ikke sa OK første gangen) så slår du slår du den faktisk av igjen ved andre forsøk på å slå på.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ove

Etter den siste oppdateringen, så trenger jeg ikke logge inn for hver gang lengre. Den bare oppdaterer automatisk status for hver gang jeg går inn på appen. Det er jo en kjempeforbedring. Flere som har oppdaget dette? Jeg bruker ios.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Elmo

Sitat fra: Ove på søndag 13. november 2016, klokken 09:05
Etter den siste oppdateringen, så trenger jeg ikke logge inn for hver gang lengre. Den bare oppdaterer automatisk status for hver gang jeg går inn på appen. Det er jo en kjempeforberding. Flere som har oppdaget dette? Jeg bruker ios.

Sånn var min den første uka etter oppdateringen i sommer :o  . . . men så gikk det over >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

eivhelle

Sitat fra: Elmo på lørdag 12. november 2016, klokken 09:57
NB: ser ut som den toggler, så hvis du prøver å slå på to ganger (fordi den ikke sa OK første gangen) så slår du slår du den faktisk av igjen ved andre forsøk på å slå på.

Jeg kan avkrefte at den toggler. Jeg har kun valget å slå av siden car-net påstår at klimaregulering alltid er på. Og det hjelper lite å slå av klimaregulering gjentatte ganger. Jeg får kun aktivert klimaregulering via timer.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

np

Sitat fra: Ove på søndag 13. november 2016, klokken 09:05
Etter den siste oppdateringen, så trenger jeg ikke logge inn for hver gang lengre. Den bare oppdaterer automatisk status for hver gang jeg går inn på appen. Det er jo en kjempeforberding. Flere som har oppdaget dette? Jeg bruker ios.

Yep, samme her, også iOS. Blitt kjappere også. :)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Dexter

Må skrive brukernavn og passord som er laaangt hver gang jeg åpner appen, grrrr. Android

Eman

Sitat fra: Dexter på mandag 14. november 2016, klokken 08:42
Må skrive brukernavn og passord som er laaangt hver gang jeg åpner appen, grrrr. Android

Det må ikke jeg gjøre, jeg har android. Har du oppdatert appen nå nettopp?
Søgne, Vest Agder. Fersk el bilmann med vw e-up! Bilen var ny 13.01.2016
Ny e-Golf 26.08.2016

krister461

Samme her. Huskes bare i kort tid.

Dexter

Sitat fra: Eman på mandag 14. november 2016, klokken 21:30

Det må ikke jeg gjøre, jeg har android. Har du oppdatert appen nå nettopp?

ja, prøver å avinstallere og installere på nytt. virker som om VW bevisst prøver å gjøre det vanskeligst mulig å bruke car-net

krister461

Sitat fra: krister461 på mandag 14. november 2016, klokken 21:31
Testet på nytt i dag. Logget inn og forvarmet bilen. Passet på å ikke lukke appen (dvs. ikke bruke tilbakeknappen). Åpnet appen igjen etter ca 15 minutter og var fortsatt logget inn. Prøvde igjen etter et par timer, men da ser det ut til at jeg er logget inn, men får bare "Ingen data tilgjengelig" og må logge inn på nytt for å få brukt noen funksjoner.

Har siste versjon av app og Android 7.0.

dabis

Opplevd denne uken at bilen min ikke stopper oppvarming til programmert tid. Noen flere som opplever dette?

Programmert til 0755 og gikk fortsatt kl 0820.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

Hermansen

Sitat fra: dabis på fredag 18. november 2016, klokken 15:02
Opplevd denne uken at bilen min ikke stopper oppvarming til programmert tid. Noen flere som opplever dette?

Programmert til 0755 og gikk fortsatt kl 0820.

Hvis den er tilkoblet strøm skal den vel gå en halvtime etter programmert tid? Er litt ullent hele opplegget med forvarming hos meg, så det vil være ganske tilfeldig om min går 25 min etter eller ikke.

Samme her. Tidligere husket den ihvertfall brukernavnet...

Det kom nettopp opp en advarsel da jeg logget inn på nett om jeg ville fornye abonnementet mitt med carnet også.
Nå er det vel sånn at alle fikk 2 år ekstra gratis, men begrenset med informasjon om dette, står fortsatt at abonnementet mitt går ut om et par uker.
Det er kanskje ikke så stor fare for at noen som helst trykker "ja" for så å betale for noe mer av dette uansett  ::)

DagRune

Hei,
Enig - litt irriterende å måtte taste inn epostadressen på telefonen hver gang, men på den positive siden er jeg innlogget i appen mye lengre nå enn før, så jeg slipper innlogging hver gang.

krister461

Sitat fra: Hermansen på onsdag 23. november 2016, klokken 10:44

Samme her. Tidligere husket den ihvertfall brukernavnet...

Faktisk så husker appen alltid brukernavnet mitt. Er bare passord jeg må skrive hver gang nå som pinkode er fjernet.

Chivas

Burde vært mulighet for fingeravtrykk...enkelt som fy!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA