Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Instrumentlys

Startet av runyberg, torsdag 10. november 2016, klokken 07:28

« forrige - neste »

atrus

Jeg får fremdeles feilmeldinger om at km ikke stemmer når jeg skal registrere bilen eller en obskur feilmelding om at "A Owners Verification error has occurred and has been handled by the portal."

Er det noen andre som er i samme situasjon?

GOLF-raider

Jeg lader e-Golfen min i kveld men CarNet funger dårlig.
e-rekkevidde stoppet på 39 km (startet på 13 km).
e-styring f.eks:
«Denne tjenesten er deaktivert eller ikke tilgjengelig for øyeblikket».
Parkeringsposisjonen er der kjerra sto for tolv timer siden.
Man kan jo lure på hva nerdene hos «VAG» holder på med ?????
Har de noe særlig peiling i det hele tatt ?????
De kunne no ha sendt en beskjed i meldingsboksen.
Jeg kjenner ei dame med e-Golf.
Hun har aldri greid å aktivere appen / CarNet.
Jeg sa til henne at slik som det har blitt nu i det siste;
så er det ikke noen vits i «den» i det hele tatt !   

ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

np

2016 modell. Ingen problemer med Car-Net, når jeg først fikk logget på weben og endret passord. Irriterer at man nå må oppgi passord, but hey.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

alagerqv

Min Car-Net på 2015 e-Golf har oppført seg som forventet de fleste gangene jeg har sett på den. Stort sett riktig info, men i en periode doble biler.

Fortsatt helt utrolig at de ikke kan lagre brukernavn/passord i app'en siden jeg har fingeravtrykk osv. Jeg tipper Car-Net er designet av våre venner Julius og de andre apekattene i dyreparken i Kristiansand....

Råde

Sitat fra: np på onsdag 05. oktober 2016, klokken 07:45
2016 modell. Ingen problemer med Car-Net, når jeg først fikk logget på weben og endret passord. Irriterer at man nå må oppgi passord, but hey.
Ikkeno 'but hey' etter min mening. Gjør appen nærmest ubrukelig fordi jeg ikke orker/har tid til å skrive 8 tegn med stor og liten bokstav samt tall alt det der...
e-Golf | X75D

np

Joda, enig. Man må jo uansett først låse opp telefonen, så hvorfor dille med passord? Kunne iallfall introdusert TouchID (på iOS).
NP

VW e-Golf (2016)

e-curious

Car-Net viser at hos meg stått parkert samme sted i flere dager. . Oppdatering av andre data ser ut til å gå greit.  Litt irriterende at det ikke blir oppgitt lade nivå på batteriet i tall og prosent noen steder,  bare upresis grafikk

Sent fra min F3311 via Tapatalk

krister461

Sitat fra: e-curious på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:02
Car-Net viser at hos meg stått parkert samme sted i flere dager. . Oppdatering av andre data ser ut til å gå greit.  Litt irriterende at det ikke blir oppgitt lade nivå på batteriet i tall og prosent noen steder,  bare upresis grafikk

Sent fra min F3311 via Tapatalk
Min oppdaterer heller ikke posisjon lenger.

Elmo

Sitat fra: e-curious på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:02
Car-Net viser at hos meg stått parkert samme sted i flere dager. Oppdatering av andre data ser ut til å gå greit. 
Ladestatus og start av klima funker (nesten alltid), men parkerings posisjon viser bare hvit side, og tidspunktet (da jeg stod i den snøhaugen ??) står til 01.1016 kl 11:12

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

atrus

Sitat fra: Elmo på torsdag 06. oktober 2016, klokken 22:11
Ladestatus og start av klima funker (nesten alltid), men parkerings posisjon viser bare hvit side, og tidspunktet (da jeg stod i den snøhaugen ??) står til 01.1016 kl 11:12

Du har i det minste kontakt med bilen. Jeg ble kastet helt ut etter oppdateringen og kommer ikke inn igjen. Får registrert vin, men når jeg skal skrive inn km får jeg feilmeldingen:

"Den angitte kilometerstanden stemmer ikke overens med kilometerstanden for din bil"

Har meldt dette til Møller og purret flere ganger. Det eneste jeg får tilbake er et intetsigende svar om at de har sendt dette videre til CarNet-teamet i Tyskland. Når jeg spør om et tidsestimat om når jeg kan forvente å få svar, har ikke Møller noe å komme med. I det tempoet som det jobbes i CarNet-teamet er jeg redd for at bilen er utestengt fra CarNet for godt.

Har prøvd div. saker etter å ha lest trådene i forumet her.

1) Først var jeg hos Møller og fikk en fyr på verkstedet til å resette gsm-modulen. Det hjalp ikke
2) Skrudde av den ene ledningen til 12 voltsbatteriet for så å sette den på igjen. Det hjalp ikke knyttet til CarNet. Men den prosseyren bidro til at ryggekameraet mitt begynt å oppføre seg bedre.
3) Tok ut sikringen til infotanment. Det hjalp heller ikke. Men jeg traff "spiker'n på hodet" ved at dette også resatte gsm-modulen. (Tot. km. blir satt 1 km. tilbake når den resettes)

Nå er jeg tom for idéer. Noen andre forslag?

np

Sitat fra: np på onsdag 05. oktober 2016, klokken 07:45
Hm... Tar det tilbake. Får ikke satt avgangstider/oppvarming i appen, valgene er grå. På web står det at tjenesten ikke er aktiv i øyeblikket.
NP

VW e-Golf (2016)

Donkey

Hvordan får jeg slettet car-net kontoen? Jeg får ikke ladet bilen hjemme lenger, og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan slette kontoen for å kunne betjene ladingen på gamlemåten. Selv om jeg skrur av tidsstyringen vil ikke bilen lade.
Donkey

Elmo

Hvis bilen ikke lader så hjelper det ikke å slette Carnet kontoen.  Det eneste du gjør fra WEB/APP er å lese ut eller sette sette verdier i bilen. Nå du ar avlogget gjør ikke Carnett noe med bilen.

Tidsstyringen kan du også operere (sette/slette) i bilen. Jeg har aldri brukt avgangstider etter første forsøk fordi jeg opplevde at bilen ikke ville lade når jeg hadde behov for det utenfor tidene som var satt.

Men det kan jo også være noe feil med selve øadingen i bilen eller ladeledningen så du bør jo kontakte forhandleren.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

4Matic Fanatic

Det var vel en grunn til at vi fikk forlenget med 2 års gratis Car-net i vår - de forventer å bruke den tiden på å gi løsningen et minimum av funksjon...  >:(
Totalt latterlig at man skal måtte forholde seg til noe sånt i 2016, og den store makeover'n gjorde det faktisk enda dårligere.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Råde

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 15. oktober 2016, klokken 20:27
den store makeover'n gjorde det faktisk enda dårligere.

Helt hjertens enig. Før prøvde jeg i hvert fall å logge inn (selv om det ofte ikke gikk). Nå gidder jeg ikke det engang... God bedring  ::)
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA