Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Instrumentlys

Startet av runyberg, torsdag 10. november 2016, klokken 07:28

« forrige - neste »

OlafGTE

Sitat fra: Elmo på onsdag 28. september 2016, klokken 13:13Da ville jeg allikevel forsøkt å registere nå. Tviler sterkt på at de har kontroll på det etter oppgraderingen.
Takk, det var et godt forslag. Nå står det plutselig på nettsiden at jeg får et års gratis prøveperiode likevel. Må bare sjekke kilometerstand når jeg har anledning i kveld, så kan det hende at det ordner seg (krysser fingre).

DagRune

En bug til i nettversjonen: Forbruk per tur er nå oppe i rundt om 6500 kWh/100 km! Ekspanderer man kjørehistorikken får man turer etter varighet, gjennomsnittshastighet og forbruk. Siste sprenger skalaen totalt.

lilfire

Noen andre som møter denne meldingen under e-styring?

SitatDenne tjenesten er deaktivert eller ikke tilgjengelig for øyeblikket

atrus

Jeg kommer fremdeles ikke inn etter oppdateringen. Feilmeldingen sier at jeg ikke oppgir korrekt km. (Noe som jeg gjør). Funket OK før oppgraderingen, men nå har jeg vært utestengt fra car net snart en uke. Er det Microsoft som leverer tjenesten til VW?

Elmo

Sitat fra: atrus på onsdag 28. september 2016, klokken 23:13
Jeg kommer fremdeles ikke inn etter oppdateringen. Feilmeldingen sier at jeg ikke oppgir korrekt km. (Noe som jeg gjør).
Som jeg sa tidligere (men mulig det var i tilsvarende tråd under eUp ?), problemet er nok at bilen ikke har oppdatert serveren med rett km. Så prøv å resette GSM-modulen i bilen (ta en sikring noen sekunder), kjør en liten tur, og prøv igjen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

OlafGTE

Jeg fikk endelig registrert meg en konto, og fikk beskjed på skjermen om at jeg har gratis bruk i ett år fremover. Jeg fikk en bekreftelsesmail som sa det samme. Deretter klarte jeg (etter tre-fire forsøk) å registrere bilen med kilometerstand. Da sa plutselig nettsiden at gratisperioden gikk ut i august. Klikker jeg på "forny kontrakt", får jeg bare meldingen "The Car-Net Shop will soon be available again. We apologize for the inconvenience."

Den er et oppkomme av feilmeldinger, denne tjenesten her.

atrus

Sitat fra: Elmo på onsdag 28. september 2016, klokken 23:54
Som jeg sa tidligere (men mulig det var i tilsvarende tråd under eUp ?), problemet er nok at bilen ikke har oppdatert serveren med rett km. Så prøv å resette GSM-modulen i bilen (ta en sikring noen sekunder), kjør en liten tur, og prøv igjen.
Søkte rundt for å finne ut hvilken sikring som skulle tas ut. Men ingen entydige svar. Dro derfor innom Møller og fikk en fyr på verkstedet til å resette gsm-modulen. Det hjalp ikke. Fremdeles "klager" CarNet på at km ikke stemmer.

Elmo

Sitat fra: OlafGTE på torsdag 29. september 2016, klokken 10:09
Da sa plutselig nettsiden at gratisperioden gikk ut i august. Klikker jeg på "forny kontrakt", får jeg bare meldingen "The Car-Net Shop will soon be available again.
Men det funker vel allikevel ??
Vet om maaange (riktignok med eUp) som har hatt den "statusen" i månedsvis uten at det har påvirket noe som helst.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

OlafGTE

Sitat fra: Elmo på torsdag 29. september 2016, klokken 11:03Men det funker vel allikevel ??
Vet om maaange (riktignok med eUp) som har hatt den "statusen" i månedsvis uten at det har påvirket noe som helst.
Nei, i Android-appen får jeg "TJENESTEN DU HAR VALGT, ER IKKE AKTIVERT. LOGG INN PÅ CAR-NET-PORTALEN FOR Å FÅ MER INFORMASJON." uansett hvilken tjeneste/funksjon jeg prøver å gå inn på.

Dexter

Gikk fra dårlig til enda værre.

Oppdaterer. Bilen står 66cm fra meg. Den forteller 66km. Oppdatert med riktig kl slett.

Bilen er låst, men app forteller åpen. Lys på og vinduer åpne.

atrus

Først diesel-gate. Så CarNet-gate. Har ikke hatt kontakt med bilen på en uke

Chivas

Det er vel som med telefoner. Etter ymse oppdateringer som nærmest gjør den tlf man har urgammel, må man bite i det sure eplet og kjøpe den nye modellen...
Ny modell e-golf rett rundt hjørnet, ikke sant ;)

carboncarstenDK

Havde dette været en rigtig opdatering havde vi nu kunne:

Låse bilen hvis den ikke er låst.
Låse lade stik op så andre kan bruge ladestation uden at jeg er ved bilen.
Lukke vinduer som man har glemt.
En SMS når batteri er opladet i byen.

Men hvad kan man forlange af VW ;-(
CC

Anglia

Har vært på ny løsning ca 1 uke med nytt passord.  Har virket ok, men nå får jeg beskjed om at ingen bil er tilordnet kontoen.  Kommer etter pålogging på Car-Net app.  Er portalen midlertidig nede eller må jeg registrere inn bil på nytt med km stand ?
Tesla model S 90D 2017
e-Golf levert mai 2015 fra Møller Follo
Leaf levert september 2012 fra BNH Ski solgt 2015

Rio

Sitat fra: Anglia på søndag 02. oktober 2016, klokken 17:15
Har vært på ny løsning ca 1 uke med nytt passord.  Har virket ok, men nå får jeg beskjed om at ingen bil er tilordnet kontoen.  Kommer etter pålogging på Car-Net app.  Er portalen midlertidig nede eller må jeg registrere inn bil på nytt med km stand ?

Start appen på nytt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA