Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Instrumentlys

Startet av runyberg, torsdag 10. november 2016, klokken 07:28

« forrige - neste »

e-curious

Har fått car-net til å fungere..  8)

Synd at det fremdeles ikke er noen angivelse av SOC i prosent og tall, bare grafiske framstillinger.
Har ikke funnet noen steder å regulere temperatur for klima-anlegget heller.

HelectriC

Sitat fra: torgrand på tirsdag 27. september 2016, klokken 14:31
Syntes det var bra å endelig få mulighet til å fjernstyre varmetrådene i frontrute :)
(Gjelder vel bare oss med svært gamle biler....)

Ja, og i tillegg kunne gjøre endringer på tidsinnstilt klima. Det gikk ikke med bilen vår tidligere.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Elmo

Sitat fra: torgrand på tirsdag 27. september 2016, klokken 14:31
Syntes det var bra å endelig få mulighet til å fjernstyre varmetrådene i frontrute :)

Hvor ??  Bilde av skjerm (APP/WEB) please
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Sitat fra: krister461 på mandag 26. september 2016, klokken 22:21
Sitat fra: runyberg på torsdag 22. september 2016, klokken 08:42
I fremtiden kan kun 1 bruker være linket til bilen. Litt av en oppgradering d
spør dere meg hvis det er 2 i husstanden som bruker bilen....
Hvor har du dette fra? Funker fortsatt fint med to mobiler tilkoblet samme konto her.
Forskjell på to ulike brukerkontoer på samme bil, og to devicer/personer innlogget på samme brukerkonto.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

krister461

Sitat fra: Elmo på tirsdag 27. september 2016, klokken 22:39
Sitat fra: krister461 på mandag 26. september 2016, klokken 22:21
Sitat fra: runyberg på torsdag 22. september 2016, klokken 08:42
I fremtiden kan kun 1 bruker være linket til bilen. Litt av en oppgradering d
spør dere meg hvis det er 2 i husstanden som bruker bilen....
Hvor har du dette fra? Funker fortsatt fint med to mobiler tilkoblet samme konto her.
Forskjell på to ulike brukerkontoer på samme bil, og to devicer/personer innlogget på samme brukerkonto.

Joda, men det er vel ikke noe problem at to i husstanden bruker samme konto for å styre bilen?

Elmo

Sitat fra: krister461 på tirsdag 27. september 2016, klokken 22:49
Joda, men det er vel ikke noe problem at to i husstanden bruker samme konto for å styre bilen?
Nettopp. Det er det som er forskjellen ;)

krister461

Sitat fra: Elmo på tirsdag 27. september 2016, klokken 22:52
Sitat fra: krister461 på tirsdag 27. september 2016, klokken 22:49
Nettopp. Det er det som er forskjellen ;)
Da skjønner jeg ikke hvorfor trådstarter mener det er en big deal...

e-curious

Bortsett fra en litt mer nøyaktig grafikk av ladestatus synes jeg at webportalen er nedtur så langt. Hvor kan man stille avgangstider, ladesteder, temperatur på klima?

Eman

Du må klikke på den lille rundingen med to piler inni, så maksimerer du e styring modulen og får opp flere innstillinger. Den er grået ut men blir blå når du fører musepekeren over den. Den er øverst i høyre hjørne.
Søgne, Vest Agder. Fersk el bilmann med vw e-up! Bilen var ny 13.01.2016
Ny e-Golf 26.08.2016

OlafGTE

Sitat fra: krister461 på tirsdag 27. september 2016, klokken 22:49Joda, men det er vel ikke noe problem at to i husstanden bruker samme konto for å styre bilen?
Jeg har aldri prøvd Car-Net fordi jeg kjøpte bilen brukt og har derfor ikke rett på noen gratis prøveperiode. Jeg betaler heller ikke for programvare med et så dårlig rykte, som jeg aldri har fått testet, eller funnet noen god beskrivelse av.

Å legge opp til at flere brukere skal bruke samme brukerkonto, vil jeg likevel på et generelt grunnlag driste meg til å kalle for en tvilsom designpraksis. Forholdet mellom brukerkonto og bruker bør helst være en-til-en, til nød mange-til en. Å lage et en-til-mange-forhold her er å be om problemer.

krister461

Sitat fra: OlafGTE på onsdag 28. september 2016, klokken 09:42
Sitat fra: krister461 på tirsdag 27. september 2016, klokken 22:49Joda, men det er vel ikke noe problem at to i husstanden bruker samme konto for å styre bilen?
Jeg har aldri prøvd Car-Net fordi jeg kjøpte bilen brukt og har derfor ikke rett på noen gratis prøveperiode. Jeg betaler heller ikke for programvare med et så dårlig rykte, som jeg aldri har fått testet, eller funnet noen god beskrivelse av.

Å legge opp til at flere brukere skal bruke samme brukerkonto, vil jeg likevel på et generelt grunnlag driste meg til å kalle for en tvilsom designpraksis.
Tja, det er kanskje ikke optimalt, men slike løsninger finner man mange steder, f.eks. hos Netflix.

OlafGTE

Sitat fra: krister461 på onsdag 28. september 2016, klokken 09:47Tja, det er kanskje ikke optimalt, men slike løsninger finner man mange steder, f.eks. hos Netflix.
Hjemme hos meg har vi hver vår brukerkonto på Netflix.

Man kan selvsagt aldri garantere mot at brukerne bruker programvaren "feil". (Og så lenge det fungerer for brukeren, og brukeren er fornøyd, så er det gjerne ikke noe problem heller.)

Det eneste man som utvikler kan gjøre, er å legge til rette for at det skal være mulig å bruke programvaren "riktig", og så må brukerne finne ut av resten. Å lage et system som det ikke går an å bruke "riktig" antyder nybegynnerfeil på designstadiet.

krister461

Sitat fra: OlafGTE på onsdag 28. september 2016, klokken 09:50
Sitat fra: krister461 på onsdag 28. september 2016, klokken 09:47Tja, det er kanskje ikke optimalt, men slike løsninger finner man mange steder, f.eks. hos Netflix.
Hjemme hos meg har vi hver vår brukerkonto på Netflix.

Man kan selvsagt aldri garantere mot at brukerne bruker programvaren "feil". Det eneste man som utvikler kan gjøre, er å legge til rette for at det skal være mulig å bruke programvaren "riktig", så må brukerne finne ut av resten.
Netflix har eksplisitt støtte for profiler og flere samtidige strømmer. Dvs. det er designet for at flere skal kunne bruke samme konto. Det er ingen "feil" bruk. :)

OlafGTE

Elmo

Sitat fra: OlafGTE på onsdag 28. september 2016, klokken 09:42
Da ville jeg allikevel forsøkt å registere nå. Tviler sterkt på at de har kontroll på det etter oppgraderingen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA