Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Real life test kjøring...

Startet av honning57, onsdag 09. november 2016, klokken 23:49

« forrige - neste »

honning57

Det hender jeg trenger å lade i3'en fortere hjemme (enn som nå på en 16 amp kurs som gir 3,7 kW). Jeg har en 32 amp kurs (en-fas)  som kan trekkes frem til gårdsplass (som ville gi 7,4 kW).
Jeg ser for meg at det vil være nødvendig å bruke den type 2 til type 2 kabelen som fulgte med bilen (ment å brukes på enkelte offentlige ladestasjoner). Men jeg trenger noe å plugge denne i, kanskje noe som dette:
http://macken-cleare.com/bmw-electric-car-charging/
Har noen kjennskap til hjemmelading på 32 amp, og hva slags utstyr/ overganger man behøver?

turfsurf

Enten en fastmontert ladestasjon med eller uten type 2 kabel, eller en portabel med 32A industristikk. Er vel ønskelig med b-vern ett sted i kjeden der og (enten i skap eller ladestasjon / kladd).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA