Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Redusert ytelse i3 94ah

Startet av Jørgen Løvås Grenne, onsdag 09. november 2016, klokken 17:15

« forrige - neste »

Jørgen Løvås Grenne

Forumet har mottat spamet under. Jeg lar det stå for å få debatten under i en kontekst, mens bruker selvfølgelig er utestengt.

Lars
Fourm admin


"Nissan Leaf Tekna, med sommer og vinterhjul service og rep inkludert,
Null innskudd 20 000 km i året kjørelengde, 1 eller 2 års avtaler,
Sier bare genialt jeg

Mazzbot

4000 er ca det jeg betaler for lån og forsikring pluss strøm idag . Hmm .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Burger

Bruker Jørgen Løvås Grenne med fire poster, tre her og en annen en om *gisp* reklame for gomore.

Det er egne deler for forumet for reklame og man skal ha arbeidsgiver svjv i signatur.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

BE

Sitat fra: Øystein K på onsdag 21. september 2016, klokken 19:40
Synes også det lukter mistenkelig mye reklame her!

Det er et helt greit tilbud, men det er som sagt billigere å eie selv.
Og jo lengre man eier, jo billigere blir det.

Kjøpte bilen kontant.
Ingen utgifter i mnd til noen bank.
5000 i forsikring, da 30 000 km i året.

Månedlige kostnader for meg, inkl service og strøm vil da ligge på rundt 2000 Kr og da tar jeg godt i!

Så slipper jeg utgiftene som kommer for å utbedre bilen ved innlevering etter leasing. Det har jeg smertelig opplevd før!
Og Leaf har holdt seg greit i pris, og pengene jeg får for bilen sitter jeg selv igjen med.

Men klart tar man opp billån, og har bilen bare i et par år, da spørs det!
Det er greit alt det der, men her glemmer du den største utgiften, nemlig verditapet  :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

nr1rayner

#4
Sitat fra: Jørgen Løvås Grenne på onsdag 21. september 2016, klokken 21:22
Bare grovregna på hva verditapet koster deg om du har bilen i 2 år hvis man følger veil pris og prisen som står på Finn da koster den ca 8000 i mnd, da blir det halv pris da ;)
Mener du verditap på 8 eller 8- Øysteins 2, altså 6 pr mnd?
Det blir da respektive 96 og 72 pr år.
Regner nypris på 280' for tekna, som da skulle gi en bruktpris etter 2 år på
88 eller 136..
Skal jeg selge min 3 år gamle Tekna går den IKKE for under 150, mer sannsynlig ville den vel gått for 160-180 eller deromkring.

Verditap er et stort innhogg de første årene, så sånn sett er det vel ikke et stein-hakke tullete tilbud..
Men, de skal tjene penger de der også. Så det er nok som med alt annet med fastpris, det koster deg mer men gir deg tryggheten.

Edit:
Vel, hvis du må betale ekstra for enhver lille ripe og hver mm slitt på dekkene ved innlevering gir det jo bare falsk trygghet egentlig...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Pascal Stavanger

Jeg leaser en tekna i 4 år for 48.000/år.  Inskudd på 35.000, restverdi : 70.000. Fikk 20.000 i rabatt på tilbehør( skvetlapper, metalic, matter og vinterhjul.)
Dvs denne koster meg hvis jeg kjøper han etter 4 år  277.000...det er jo listepris det, så her følte jeg at leasing va greit.
2016 Leaf30kw
2015 i-miev

Lars C. Krogenæs

Tror nok Leasplan nå har tilbud fra Nissan om å kjøpe Leaf 30 kWh med veldig store rabatter, i forhold til pris frem til 7. oktober. Da vil nok Nissan justere prisene sine et godt stykke nedover for å demme opp for de som da heller bestiller Ampera-e.

Leasing i 12. mnd kan likevel være et godt alternativ hvis man venter på Ampera-e og den først blir levert neste høst...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Trekkoppbil

Er det ikke mulig å bare flytte tråden til annonsedelen, og gi en enkel forklaring på feilen som evnt er gjort, i stedet for å være å krigersk?
Hvis det er en nybegynner på forumet her som ikke kjenner til vanlig sedvane her, så bør vi være litt tolerante.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA