Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Trillingene

Startet av moby666, onsdag 09. november 2016, klokken 11:46

« forrige - neste »

autopass

Sitat fra: Inop på onsdag 21. september 2016, klokken 14:11
SitatJeg tok ut vinterdekka av avtalen nå. Fikk akkurat mail om at jeg kunne få vinterdekk på sommerfelgene. Pris på avtale uten vinterdekk var da 5000kr lavere enn med. Har ikke bekreftet da jeg er usikker på om tilbudet er noe å trakte etter

Hvis jeg skjønte deg riktig så betaler man 14.000 i tillegg for komplett sett med vinterhjul i tillegg til sommerhjul ELLER 9.000 i tillegg for å få vintergummi på sommerfelgene?
Får man med sommerdekkene da, eller går de tilbake til lagerhylla?

Tror livet til bilselgerene var mye enklere før disse forumene dukket opp :)

Hei. Har bestilt hvit bil med teknikk uten skinn og luke. Pristilbud var 270 med vinterdekk. Og altså nå 265 med vintergummi på orginalfelg. Regner med jeg ikke får sommergummien men ikke spurt. Men nesten som det lønner seg å kjøpe med vinterhjul til 270 og evt flytte ventil fra orginal sommerdekk over til en annen felg om det går. Bil kan da senere selges evt med orginal hjulsett. Eventuelt høre med min andre dekkleverandør hva jeg må betale imellom for at han ordner dette. Da kjøpe kun med sommerdekk evt.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

W.A.

Bilen blir original levert med 16''sommerhjul fra Hyundai.

Siden jeg ville ha 17'' sommerdekk. Fikk jeg dette tilbudet fra selgeren:

Dem tar av Sommerdekk og setter på vinterdekk på felgen. De dekkene dem tar av, må jeg nok beholde ifølge selgeren eller selge dem selv(han skal evnt. Prøve å "selge" til verksted hvis det går,da får jeg litt prisavslag.
Også får jeg komplett 17''tommer sommerhjul.
Første elbil. Signerte kontrakten 29.aug.2016:
Hyundai IONIQ EV med teknikk og skinn, Phantom black, utlevert den 13.des. 2016

Skedsmokorset

Inop

Ser for meg noe sånt (den øverste)... Originalfelger nederst.

Edit: Den nederste er ikke originalfelger til EV, men til Hybriden.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

ProsjektX

Er vel noe sånt jeg ser for meg på hvit bil. Og lakkert/foliert den stygge grå fronten så hjelper det...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Inop

Ser bra ut!

Er det noen som vet hva slags vinterdekk Hyundai kommer til å levere hvis man bestiller det?

tuono

Det kommer an på hvem dekkforhandler din lokale Hyundaipusher har avtale med.

Inop

Høres rimelig ut det.
Man risikerer kanskje å få et vinterhjul med høyere rullemotstand enn f.eks. Hakkapellita R/R2.

EspenM3

tuono

Ja, men de enkelte forhanldere rundt i landet "har sine". De fleste forhandler flere bilmerker enn ett. Vet at en av de største (Bil i Nord) ikke har Nokian som hovedleverandør. Men om du vil ha f.eks. Hakka 8, så får du sikkert det. Man får vel alt, bare man betaler.

Crown

2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Inop

Digresjon - ser ut som sommerdekkene som kommer med er Michelin Energy Saver A/S

moby666

En elbil bør leveres med dekk med lavest mulig rullemotstand  (Nokian r2), spesielt viktig på vinteren.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

HEL

Noen som vet original dimensjon på dekk og felg inkl innpress?
Egålf 2018
Pysjå ion i fem år
Think i 2004 til 2007, det var kaldt

Kjetil1986

Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA