Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Trillingene

Startet av moby666, onsdag 09. november 2016, klokken 11:46

« forrige - neste »

moby666

Standardfelgene er ikke så veldig spennende, noen som har bestilt noen andre?

Post bilder her!
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Inop

Jeg har bestilt med bare sommerdekk og kommer til å legge vinterdekk på originalfelgene. Da har jeg vinteren på meg til å fundere på hva slags dekk det blir til sommeren.

Ett skjær i sjøen er hvis faktisk snør den Novemberdagen bilen blir levert (GO global oppvarming). Litt kjedelig å ta første turen bak på kranbilen :)

Må vel kjøpe 4 TPMS sensorer fra Hyundai til sommerdekkene også. Det koster kanskje 2-3-4000 kroner... Usikker på om man kan parre opp disse sensorene selv, eller om den må inn på verksted for å gjøre det.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

ProsjektX

Tror jeg kommer til å bestille vinterhjul fra Dekkonline.com, og spare noen 1000. Eller muligens bruke originalfelger til vinterdekk. Men i den sammenheng veit du om Ioniq f.eks bruker samme TPMS sensorer som f.eks Hyundai i30..?
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

ProsjektX

Sitat fra: Inop på onsdag 21. september 2016, klokken 12:27
Må vel kjøpe 4 TPMS sensorer fra Hyundai til sommerdekkene også. Det koster kanskje 2-3-4000 kroner... Usikker på om man kan parre opp disse sensorene selv, eller om den må inn på verksted for å gjøre det.
Mener jeg så en pris på ca 2500kr i en prisliste for TPMS på Ioniq. +MVA da så klart.. Men ser f.eks Dekkonline tilbyr TPMS til i30 for ca 1000kr tillegg, så litt nysgjerrig på dette.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt

Inop

Eneste jeg har funnet på nettet er dette:

http://www.techtpms.com/subpages/product_info.php?product_id=288

I listen over kompatible biler til den sensoren ligger Hyundai Elantra også. Kanskje de deler sensor?

Forhandlerene vet ikke stort om disse bilene enda virker det som, så det blir vel å forske litt på det utover vinteren :)

Crown

Sitat fra: Inop på onsdag 21. september 2016, klokken 12:42

I listen til den øverste sensoren ligger Hyundai Elantra også, så kanskje de deler sensor?

Forhandlerene vet ikke stort om disse bilene enda virker det som, så det blir vel å forske litt på det utover vinteren :)

De visst faktisk så lite at for oss som var de første til å bestille, inkludert vinterhjul, så var meningen at vi skulle få 15'' på vinterhjulene. De hadde bestilt inn en hel haug av disse felgene. Så viser det seg at 15'' ikke passer på bilen, det må være 16'' :-D Så de sitter med en haug 15'' som de må gjøre av et sted, og oss som bestilte først får 16'' til samme pris.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Gizmo

Sitat fra: Crown på onsdag 21. september 2016, klokken 12:46
Sitat fra: Inop på onsdag 21. september 2016, klokken 12:42

I listen til den øverste sensoren ligger Hyundai Elantra også, så kanskje de deler sensor?

De visst faktisk så lite at for oss som var de første til å bestille, inkludert vinterhjul, så var meningen at vi skulle få 15'' på vinterhjulene. De hadde bestilt inn en hel haug av disse felgene. Så viser det seg at 15'' ikke passer på bilen, det må være 16'' :-D Så de sitter med en haug 15'' som de må gjøre av et sted, og oss som bestilte først får 16'' til samme pris.

Er du sikker? Jeg fikk også beskjed om at vinterhjul blir 15" men at de kanskje kunne få til en oppgradering til 16". Har ikke hørt noe mer. Men det står at hybriden leveres med 15" som standard, så det bør jo fungere på BEV også?
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

knut.aulie

Sitat fra: Inop på onsdag 21. september 2016, klokken 12:27

Kjapt søk på EBay sparer deg noen tusen...

https://www.ebay.com/itm/381680763893

Denne var første som dukker opp til 600 kr [emoji12]

Finner sikkert billigere også

Sent from my iPhone using Tapatalk

Crown

Sitat fra: Gizmo på onsdag 21. september 2016, klokken 12:59
Er du sikker? Jeg fikk også beskjed om at vinterhjul blir 15" men at de kanskje kunne få til en oppgradering til 16". Har ikke hørt noe mer. Men det står at hybriden leveres med 15" som standard, så det bør jo fungere på BEV også?

Selger sa det da jeg prøvekjørte i forrige uke. Er vel litt større regenereringsgreier foran på electric kanskje, slik at det ikke blir plass.

Inop

SitatSelger sa det da jeg prøvekjørte i forrige uke. Er vel litt større regenereringsgreier foran på electric kanskje, slik at det ikke blir plass.

Har hørt ett eller annet sted at EV må ha 16" jeg også.

SitatKjapt søk på EBay sparer deg noen tusen...
https://www.ebay.com/itm/381680763893
Denne var første som dukker opp til 600 kr
Finner sikkert billigere også

De på ebay (52933-1FA00) er til Elantra -2009 mens de som står passer til Ioniq (52933-3X300) er til Elantra 2014-. Men tipper prisen blir noe av det samme?

Tror uansett jeg venter litt med å bestille sensorer til det er litt mer spikra hva som passer :)

Gizmo

Det var en god nyhet! Hadde forventet å betale for å oppgradere vinterhjul fra 15" til 16".

Men håper det er en annen Hyundai-merket felg man får enn Ioniq-felgen.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

ProsjektX

Sitat fra: Gizmo på onsdag 21. september 2016, klokken 13:41
Det var en god nyhet! Hadde forventet å betale for å oppgradere vinterhjul fra 15" til 16".

I følge forhandler jeg spurte var det akkurat samme felgen man fikk fra Hyundai som vinterhjul. Men, hvem veit sikkert...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt

autopass

Jeg tok ut vinterdekka av avtalen nå. Fikk akkurat mail om at jeg kunne få vinterdekk på sommerfelgene. Pris på avtale uten vinterdekk var da 5000kr lavere enn med. Har ikke bekreftet da jeg er usikker på om tilbudet er noe å trakte etter
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Crown

Sitat fra: Gizmo på onsdag 21. september 2016, klokken 13:41

Vet ikke, de ser ut som veldig gode vinterfelger, ettersom designet er veldig "lukket". Liker ikke så åpne felger til vinterhjulene, kommer bare ekstra mye salt og dritt inn. Felgene på den hvite demobilen er jo annerldes, ettersom det bare er den hvite som får hvite felgee, de andre blir vel mørke-sølvgrå.

Inop

SitatJeg tok ut vinterdekka av avtalen nå. Fikk akkurat mail om at jeg kunne få vinterdekk på sommerfelgene. Pris på avtale uten vinterdekk var da 5000kr lavere enn med. Har ikke bekreftet da jeg er usikker på om tilbudet er noe å trakte etter

Hvis jeg skjønte deg riktig så betaler man 14.000 i tillegg for komplett sett med vinterhjul i tillegg til sommerhjul ELLER 9.000 i tillegg for å få vintergummi på sommerfelgene?
Får man med sommerdekkene da, eller går de tilbake til lagerhylla?

Tror livet til bilselgerene var mye enklere før disse forumene dukket opp :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA