Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Redusert ytelse i3 94ah

Startet av ELhansa, tirsdag 08. november 2016, klokken 18:44

« forrige - neste »

ELhansa

Jeg lurer på om det er noen som har hatt tanken på å konvertere Reva til typegodkjent mopedbil? Jeg har en Reva som jeg har planer om å selge, og et par eldre personer har vist sin interesse til Revaen. Problemet er at den går fortere en 45 km/t, så tanken på å få den typegodkjent som mopedbil hadde mulig gitt et nytt market for disse bilene kanskje? Bare tenk på økning av rekkevidde på denne bilen..

Er det noen som har vert i tanken på å klassifisere Reva til mopedbil?


Hans

67-Volvo 144s   -   90-Patrol GR    -    10-Reva'i
  -Har planer om å teste el-bil i Gudbrandsdalen

elektrolux

Kan bli problemer med vekten. Mopedbiler kan bare veie så mye. På elektriske kjøretøy regnes vekten regnes minus batterivekten så mulig at det lar seg gjøre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

kjellarne

I følge Eu - regel verket så skal ikke en mopedbil overstige egenvekt på ca. 350 kilo.
Så en Reva EL bil har en del høyere egenvekt, så det blir en meget vanskelig sak å få en Reva godkjent til mopedbil. Tanken er god og det er nok noen som har tenkt på det samme  ;)

Men vet at Frankrike og Italia holder på å lager El - Mopedbiler, men her blir egenvekta også mindre enn Reva.
Disse El - mopedbilene er også ganske dyre med tanke på rekke vidden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA