Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

erato

Til Norge eller Amperaer totalt?

Med 10 biler til Norge om dagen = 200 biler i måneden er tallet ikke så håpløst....

singstaen

Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 27. september 2017, klokken 12:22
PR ansvarlig i Opel Norge svarer raskt på messenger hvis noen har lyst å henvende seg.

Hvor mye konkret info du får kan jeg ikke garantere, men du får hvertfall formidlet budskapet.

Jeg har alltid fått svar, selv når han er på ferie og i helga [emoji1]
Han har i hvert fall ikke svart meg på Messenger etter 24 timer........

knut.aulie

Sitat fra: erato på torsdag 28. september 2017, klokken 11:18
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 27. september 2017, klokken 12:22
PR ansvarlig i Opel Norge svarer raskt på messenger hvis noen har lyst å henvende seg.

Hvor mye konkret info du får kan jeg ikke garantere, men du får hvertfall formidlet budskapet.

Jeg har alltid fått svar, selv når han er på ferie og i helga [emoji1]
Han har i hvert fall ikke svart meg på Messenger etter 24 timer........
Kjedelig.

Tror ikke han spesialbehandler meg, for jeg tror han synes jeg er ganske slitsom...

AmocoCadiz

#1819
Nå går fristen ut for bryte kontrakt som Opel Norge fortalte i den forsinkelsesmailen de sendte ut i vår.

Normalt sett et naturlig tidspunkt og minst sagt på tide for Opel Norge å sende ut noe oppdatert informasjon til alle tusener som sitter og venter med kontrakt, hva som skjer og hvordan man skal forholde seg til kontrakten videre.

Alt vi har å forholde oss til hittil er rykter og enkeltes tilbakemeldinger på FB og forumet.

Hvis de kun lager 20 biler i uken er det også greit å vite, selv om produksjonstakten snart er nede i samme eksklusive gruppe som produsenter som nærmest håndlager biler (Bugatti, Kønigsegg?).

Ja selv at Opel Norge ikke har klart å få frem mer håndfast info for tiden MEN AT DE JOBBER INTENST MED SAKEN ville vært ok info.

ThorIII

Etter en svært irritert mail til min leverandør fredag ettermiddag med spørsmål om når de hadde tenkt å oppdattere oss på hva som skjer når september fristen går ut, så ringte en spak bilselger til meg i dag å kunne overbringe følgende informasjon... "vi vet ikke... vi får ingen info fra Opel Norge"....Altså,  det rakner for meg snart.. dette er ikke mindre en en skandale for Opel Norge, 5000 kunder holdes for narr. Selvfølgelig er det noen hos Opel Norge som vet hvorfor situasjonen er blitt som den er... at de ikke i det minste holder sine egene selgere oppdattert er svært kritikkverdig. Det er på tide at media begynner å grave litt i dette nå.

erato

Og fortsatt ikke noe svar fra PR sjefen. Jeg tror ikke Opel Norge vet heller....

teslanor

Enig at media snart bør kikke mer på denne saken. Opel Norge gikk v/ adm.dir. vel i vår ut og sa at alle kunder som hadde signert kontrakt innen 13. desember 2016 skulle få bilen i løpet av 2017. Slik har det ikke akkurat gått.
Og Opel Norge fortsetter og holde oss kunder for narr... I dag er det 1. oktober og absolutt ingen info til kunder som har bestilt bilen siden den mer famøse mailen fra Opel i mai

trykkertor

Enig i at noen i media bør ta fatt i denne saken.
De ble jo invitert til verdenslansering i Norge. Skrevet side opp og side ned om dette "vidunderet" av en elbil.
Teslarekkevidde til folkepris, 4000 forhåndsbestillinger osv....
Så renner alt bort i sanden, ingen ting skjer, noen få fikk bilene, bom stopp, null informasjon, "ingen" vet.

seidl

Forstår frustrasjon folk opplever  :-\ Selv var jeg heldig å fikk bilen i slutten av mai. Har passert 10.000km nå å er kjempefornøyd. Det er så synd at det blir sånn når bilen i seg  selv er såpass bra!
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

teslanor

@seidl: bra du er fornøyd med bilen! Det hadde sikkert mange av de tusen som fortsatt venter også vært om de hadde fått den.
Når Opel velger å gå så høyt ut med denne "fantastiske" bilen, hadde verdenslansering med pressen på slep og fagre løfter fra ledelsen i Opel Norge om at jo denne bilen var prioritert for Norge og alle med kontrakt datert senest 13.12.16 skulle få leveranse ila. 2017. Men så mottar kundene varsel per mail i mai om at dessverre, de får ikke bilen som avtalt. I steden får de en klekkelig prisøkning. Jeg underskrev kontrakt der det soleklart står 2017-modell og en kontraksbunden pris.
At kundene er forbannet nå er vel bare rett og rimelig.
Er det stemning for å rette krav mot Opel Norge om prisavslag, kompensasjon, rett til leiebil m.v.?
At forbrukermyndighetene og media nå kikker mer på Opels ansvar her er bare å håpe.

mzziaz

Ikke noe vits i å være sure på Opel. Problemet ligger hos GM.

Nå som Opel er solgt til PSA, er nok GM lite interessert i å selge biler med tap til Europa for at Opel skal få økt goodwill.

Enten må prisen opp eller kostnadene ned. Så tipper jeg det etterhvert vil åpne seg noen muligheter for å bruktimportere Bolt.

erato

Sitat fra: mzziaz på søndag 01. oktober 2017, klokken 15:06
Ikke noe vits i å være sure på Opel. Problemet ligger hos GM.

Nå som Opel er solgt til PSA, er nok GM lite interessert i å selge biler med tap til Europa for at Opel skal få økt goodwill.

Eller hos PSA, som kjøpte Opel uten å sikre seg en kontrakt som forpliktet GM til å oppfylle Opels forpliktelser.

ReneM

Sitat fra: erato på søndag 01. oktober 2017, klokken 16:28
Sitat fra: mzziaz på søndag 01. oktober 2017, klokken 15:06
Ikke noe vits i å være sure på Opel. Problemet ligger hos GM.

Nå som Opel er solgt til PSA, er nok GM lite interessert i å selge biler med tap til Europa for at Opel skal få økt goodwill.

Eller hos PSA, som kjøpte Opel uten å sikre seg en kontrakt som forpliktet GM til å oppfylle Opels forpliktelser.

Eller bare hos Opel. Det er ingen som har en kontrakt med hverken GM eller PSA. At Opel ikke har informasjon tror jeg lite av, det er en klassisk eksempel av trenering. Med en amerikansk fabrikant som bygger og en Fransk conglomerat som eier kan jeg neppe forestille meg at ampera-E kommer til å være suksessen så mange håpte på. Hvis man da tar med i regnestykket at volum fra GM er latterlig lav, og at PSA må selge med tap trenger vi ikke å være høytutdannet å se at det er en dårlig Business case. 

Opel hadde vært en seriøs aktør dersom de innrømmer problemene, stopper markedsføring og slutter å inngå nye kontrakter. Og en unnskyldning il de som venter.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Roffe

Min selger, som forøvrig ikke visste om det ble produsert ampera i det hele tatt for tiden, opplyste at de ikke lenger signerer kontrakter. De har kun en interesseliste man kan sette seg på. Han leste en mail fra Opel Norge som sa at september fristen for kanselering, var forlenget på uviss tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA