Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

ThorIII

Sitat fra: Pirat på fredag 05. mai 2017, klokken 09:22
Vi er overveldet over interessen og mottagelsen vår nye elbil har fått av kunder
og presse. Det er svært uvanlig at en bilmodell, uansett merke, tiltrekker seg
så mye oppmerksomhet og kunder allerede lenge før den er tilgjengelig hos
forhandlerne.

Dessverre gjør det store antallet bestillinger, sammen med den tilgjengelige
produksjonskapasiteten, det vanskelig å levere Opel Ampera-e til alle innenfor
det som sees på som normal leveringstid. Ampera-e produseres på GMs fabrikk i
Michigan, USA. For å sikre maksimal kvalitet økes produksjonen gradvis. Dette
sammen med den store suksessen for Opel Ampera-e i Norge, har ført til at Opel
nå tilpasser sin introduksjon av bilen i Europa.

Dette betyr at Opel Ampera-e først lanseres i Norge, og at bilen kun vil
introduseres i tre andre land (Nederland, Tyskland og Sveits) i 2017. For resten
av Europa vil lanseringen av Ampera-e bli senere enn hva som var planlagt.

Imidlertid finner vi det riktig å informere om at produksjonen av din Ampera-e
blir forsinket i forhold til hva som tidligere er bekreftet. Vi kan dessverre
ikke på nåværende tidspunkt bekrefte en eksakt dato for levering. Så snart den
er klar, vil du selvsagt bli informert.

Selv om det er produksjonsbegrensninger, er vi imidlertid forsikret om at Opel
Norge jobber kontinuerlig med å øke produksjonsvolumet til Norge. Vi vil også
informere om at Opel Ampera-e, modellår 2018 (produksjon fra desember 2017) og
modellår 2019 (produksjon fra juli 2018) vil få noen små forbedringer på utstyr.
Dessuten vil det bli mulig å velge en ny førerassistentpakke som blant annet
inneholder et innovativt 360-graders kamera.

Veiledende utsalgspris for Opel Ampera-e modellår 2018 øker med 15.000 kroner.
Den nye prisen på din bestilte Opel Ampera-e vil derfor bli kr. 348 500,-.

Fra forhandler.

har fått samme beskjed som "pirat", kan de virkelig legge på 15K etter at kontrakten er signert?

magjo

Hei, jeg har opgså fått samme beskjed + 15.000 kr på levering i 2018. Det finner jeg meg ikke i! >:( >:( >:(

Ae

Det er jo hyggelige tilbakemeldinger også  :)

Fikk denne i dag fra min forhandler

Nå begynner det å nærme seg levering, og estimert ankomst på den nye bilen din er 22.5.
Det vil gå ca. 5-8 virkedager før bilen er ferdig klargjort
Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

trykkertor

Sitat fra: ThorIII på fredag 05. mai 2017, klokken 10:48
har fått samme beskjed som "pirat", kan de virkelig legge på 15K etter at kontrakten er signert?
Ja, tror det er noe "pris med forbehold" i kontrakten.
Så vil de også flagge det under "det er jo mer utstyr og en bedre bil du får".
Men vil tro det er lettere å komme seg ut av kontrakten etter en slik prisendring.

Da vi signerte kontrakt på bygging av hus, steg prisen med 50.000,- innen de hadde begynt å støpe grunnmuren. Det var på grunn av oppgang i materialprisene.

magjo

...jeg bestilte 4/11-16 og signerte spesifisert kontrakt 15/12-16. Dere som får beskjed om at dere får bil i år, når bestilte dere?

elmu

Sitat fra: Pirat på fredag 05. mai 2017, klokken 09:22
Veiledende utsalgspris for Opel Ampera-e modellår 2018 øker med 15.000 kroner.
Den nye prisen på din bestilte Opel Ampera-e vil derfor bli kr. 348 500,-.

Fra forhandler.

Når og hvor bestilte du bil fra Pirat ?

S4e

Som nevnt tidligere: Opel bør være klare på at dere som får leveranse mye senere og spesielt til en annen pris ikke er bundet av avtalen nå i en periode. F.eks. alle som vil få 2018 (og 2019) modell kan hoppe ut av avtalen om de ønsker dette fram til (gitt dato) når en vet med sikkerhet forbedringer i ny modell og leveransetid.

Husk at nye årsmodeller kanskje har noen godsaker som vi som får tidlig vil misunne dere. Og som en kanskje til og med gladelig betaler 15.000 ekstra for. Men det er jo ikke greit å få kun beskjed om prisen uten å vite hva en får eller når en får det!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Pirat

Sitat fra: elmu på fredag 05. mai 2017, klokken 11:10
Når og hvor bestilte du bil fra Pirat ?
Scanauto Bergen - timen etter at de norske prisene ble kjent. (14. des?)

Goggen123

Sitat fra: trykkertor på fredag 05. mai 2017, klokken 10:53
Sitat fra: ThorIII på fredag 05. mai 2017, klokken 10:48
Ja, tror det er noe "pris med forbehold" i kontrakten.
Så vil de også flagge det under "det er jo mer utstyr og en bedre bil du får".
Men vil tro det er lettere å komme seg ut av kontrakten etter en slik prisendring.

Da vi signerte kontrakt på bygging av hus, steg prisen med 50.000,- innen de hadde begynt å støpe grunnmuren. Det var på grunn av oppgang i materialprisene.

Ang. "pris med forbehold" så vil det vel være en forskjell på om en og annen bil leveres senere og får en prisøkning pga. ny årsmodell, og om hele serier med produksjoner er forsinket og går over til nytt modellår?
Kanskje man bør samordne seg og sjekke med forbrukerrådet e.l.

Pirat

For retthetsskyld - en kan kansellere uten kostnad innen utgangen av september i år. Jeg saksa litt svada bort fra bunnen og toppen, og det fulgte med. Har oppdatert tidligere post slik at dette er med.

(Når kommer info om nye leaf tro?)

Men tror bare jeg får smøre meg med egnet tålmodighetskrem, og 360-cam setter jeg pris på - steike trang garasje. Krysser fingrene for ACC, men tviler.

trykkertor

@Goggen
Joda, men som jeg skriver, det resulterer bare i at det er lettere å gå ut av kontrakten.
Vi kan ikke KREVE at signert kontrakt skal gi en oppgradert dyrere modell til tidligere avtalt pris.
Enten, aksepter ny pris med mer utstyr, eller hopp fra kontrakt.

S4e

Kan aldri tenke meg det er et problem å hoppe av. Både på grunn av forsinkelse og prisøkning. Men også fordi køen av folk som vil ha bilen er langt over det de kan levere.

Men som nevnt synd ikke Opel gir beskjed om denne muligheten for de som blir rammet av prisøkning.
Ecolite ladestasjon

telcontar

Fikk standardbrevet som mange andre her, så ikke noe nytt der. Viktig punkt i brevet er jo at man har frist fram til september med å bestemme seg for om man vil kansellere kontrakten eller ikke. Så jeg beholder min plass i køen i det minste fram til den tid.

S4e

Sitat fra: telcontar på fredag 05. mai 2017, klokken 12:29
Fikk standardbrevet som mange andre her, så ikke noe nytt der. Viktig punkt i brevet er jo at man har frist fram til september med å bestemme seg for om man vil kansellere kontrakten eller ikke. Så jeg beholder min plass i køen i det minste fram til den tid.

Da virker det som noen forhandlere klargjør dette, men ikke alle?
Ecolite ladestasjon

telcontar

Har ikke lest alle som har lagt ut her, men trodde den setningen var standard hos alle.

Om du til tross for dette ønsker å kansellere kontrakten din, kan du selvsagt gjøre dette uten kostnad innen utgangen av september i år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA