Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: Gurba på lørdag 17. desember 2016, klokken 18:51
Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har råd til å kjøpe Ampera e nå. :-(
Alt havner på finn etterhvert, og da med kjente specs, mange brukererfaringer og hyggelige priser. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Gurba

Sitat fra: tomrh på søndag 18. desember 2016, klokken 23:54
Sitat fra: Gurba på lørdag 17. desember 2016, klokken 18:51
Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har råd til å kjøpe Ampera e nå. :-(
Alt havner på finn etterhvert, og da med kjente specs, mange brukererfaringer og hyggelige priser. :)

Det er sant. Får se hva som skjer. :-)

Kriss

Skrev endelig kontrakt på Ampera-e i dag. Meldte meg på 5. oktober, så levering blir august/september. Bestiller Sky silver bil med begge pakkene.

Priser på kontrakten:

Bilpris: kr. 294460,-
Engangsavgift og vrakpant: kr. 2400,-
Tilleggsutstyr: 33000,-
Registreringsomkostninger: 3040,-
TOTALT: 333200,-

Forhandleren tar normalt 3800,- for klargjøring av bilen, men jeg slapp dette. Selger hadde ikke fått priser på vinterdekk, så det vil bli skrevet inn i kontrakten senere.

Prøvesatt for øvrig utstillingsbilen på Zerokonferansen og håper virkelig at setene foran er blitt bedre på produksjonsmodellen. I motsatt fall, blir første prosjekt med den nye bilen å finne alternative forseter på huggeriet (det er vel ikke bare enkelt med integrerte airbags, setevarme og beltevarslere).
Ampera e leveres desember 2017

Goggen123

Ganske utrolig, at så mange bruker opp mot 350.000 på en el-bil man ikke har prøvd, og generelt virker å være skeptisk til på en del områder (generell kvalitet innvendig, seter, førerassistsytemer, lys).
Men, sånn er det vel i verdens rikeste land.


kammiz

Jeg har ingenting i endelig kontrakt i feltet "registreringsomk. inkl. mva".

Ang at det er utrolig at så mange blar opp penger på denne bilen, tja.. hva er det egentlig å være redd for ?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

seidl

Sitat fra: kammiz på mandag 19. desember 2016, klokken 14:48
Jeg har ingenting i endelig kontrakt i feltet "registreringsomk. inkl. mva".

Ang at det er utrolig at så mange blar opp penger på denne bilen, tja.. hva er det egentlig å være redd for ?

Kan du summere opp det du har i kontrakten din?

Jeg har følgende ( fullt utstyrt og metallic)

Bilpris: 330 800,-
Engangsavgift og vrakpant: 2400,-
Tilleggsutstyr : 980 ( gummimatter? )
Registreringsomkostninger inkl mva: 3920,-

TOTALT 338 100,-
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

TM

Vi har vel det samme i kontrakten unntatt:

Tilleggsutstyr : 980 ( gummimatter? )
Registreringsomkostninger inkl mva: 3920,-

TOTALT 333.200

tutti

#397
Sitat fra: Goggen123 på mandag 19. desember 2016, klokken 14:37
Ganske utrolig, at så mange bruker opp mot 350.000 på en el-bil man ikke har prøvd, og generelt virker å være skeptisk til på en del områder (generell kvalitet innvendig, seter, førerassistsytemer, lys).
Men, sånn er det vel i verdens rikeste land.
De fleste er enige om at Ampera-e er en småbil med mye plastikk. Men 1/2 prisen går til å betale for batterier på "tesla-nivå",noe som igjen er mange hundre tusen dyrere hos Tesla. Komforten og prisen inkluderer en enorm fleksibilitet/rekkevidde i trafikken på Tesla-nivå, der man kan slutte å spare energi/fryse i bilen på mellomlange turer og innsparingspotensiale på svinedyre hurtigladere.

Er du misfornøyd så kan du sikkert selge bilen etter noen mnd. uten å tape penger pga. 1 års ventetid på ny bil.

Dette er et vinn-vinn kjøp i 2017.

kammiz

Sitat fra: seidl på mandag 19. desember 2016, klokken 15:01
Sitat fra: kammiz på mandag 19. desember 2016, klokken 14:48
Jeg har ingenting i endelig kontrakt i feltet "registreringsomk. inkl. mva".

Ang at det er utrolig at så mange blar opp penger på denne bilen, tja.. hva er det egentlig å være redd for ?

Kan du summere opp det du har i kontrakten din?

Jeg har følgende ( fullt utstyrt og metallic)

Bilpris: 330 800,-
Engangsavgift og vrakpant: 2400,-
Tilleggsutstyr : 980 ( gummimatter? )
Registreringsomkostninger inkl mva: 3920,-

TOTALT 338 100,-

Vi har jo de samme tallene alle sammen? Dette er ikke nøyaktig sitert hvordan det er listet opp i min kontrakt da, men det er slik jeg leser alle kontraktene jeg ser her og det stemmer med min.

bilpris 289.900 (nå er jo denne prisen slått sammen med 10.000kr bundlen under)
omreg/engangsavgift/levering/registrering etc 10.000
Komfortpakke 16.900
førerassistentpakke 12.900
lakk 1500/3500 (er vel bare 3500 nå)
vinterhjul, her varierer det jo tydeligvis litt, men 16.000 er for originalhjul.

totalen er 349.200 med alle tilvalg.

så hvis noen har noe i tillegg til dette, så er det vel noen som spekulerer i å tjene noen kroner ekstra? Eller hvis noen har en sum som er lavere enn dette, men blir høyere om du legger på pakker og vinterhjul, da er det også noen som spekulerer i å tjene litt ekstra.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

seidl

Sitat fra: kammiz på mandag 19. desember 2016, klokken 15:32
Sitat fra: seidl på mandag 19. desember 2016, klokken 15:01
Sitat fra: kammiz på mandag 19. desember 2016, klokken 14:48
Jeg har ingenting i endelig kontrakt i feltet "registreringsomk. inkl. mva".

Ang at det er utrolig at så mange blar opp penger på denne bilen, tja.. hva er det egentlig å være redd for ?

Kan du summere opp det du har i kontrakten din?

Jeg har følgende ( fullt utstyrt og metallic)

Bilpris: 330 800,-
Engangsavgift og vrakpant: 2400,-
Tilleggsutstyr : 980 ( gummimatter? )
Registreringsomkostninger inkl mva: 3920,-

TOTALT 338 100,-

Vi har jo de samme tallene alle sammen? Dette er ikke hva som står i min kontrakt da, men det er slik jeg leser alle kontraktene jeg ser her og det stemmer med min.

bilpris 289.900 (nå er jo denne prisen slått sammen med 10.000kr bundlen under)
omreg/engangsavgift/levering/registrering etc 10.000
Komfortpakke 16.900
førerassistentpakke 12.900
lakk 1500/3500 (er vel bare 3500 nå)
vinterhjul, her varierer det jo tydeligvis litt, men 16.000 er for originalhjul.

totalen er 349.200 med alle tilvalg.

så hvis noen har noe i tillegg til dette, så er det vel noen som spekulerer i å tjene noen kroner ekstra? Eller hvis noen har en sum som er lavere enn dette, men blir høyere om du legger på pakker og vinterhjul, da er det også noen som spekulerer i å tjene litt ekstra.

Ja jeg kommer på 353 000 med alle tilvalg inkl vinterhjul.

Har sendt opel sentralt en mail for å høre hva de sier. Legger ut svaret her
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

tessy

Då vinner / taper jeg...

Min er på 354.000,- inkl Vinterhjul, men ingen gummi matter :-)

Kjøretøypris    301.400,-
Engangsavgift     2.400,- (Vrakpant?)
Komfort             16.900,-
Vinterhjul           16.900,-
Førerpakke         12.900,-
Metallic                3.500,-
Sum                   354.000,-

Ipadjove


kammiz

Det står spesifikt at prisen for bilen er inkludert mva, reg og engangsavgift. Men jeg finner kun at det står levert Oslo. Så andre steder kan det jo komme høyere leveringskostnader som gjør at prisen på bilen er mer enn 299.900. Men det høres veldig rart ut at det er spesifisert 2400kr for engangsavgift i tillegg. De skal ihvertfall være en del av prisen på bilen. På min kontrakt står det bilpris 297.500 og engangsavgift 2400 = 299.900 til sammen.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TM

Det er vanlig at man skiller ut registreringsavgiften i kontraktene for å synliggjøre hva som er statlige avgifter. Det er også bare bilens pris eks. avgift som gir grunnlag for rabatter (som for Ampera-e er 0 %). Avgiften for elbil er som kjent kun vrakpant på 2400 kr.

Arha

#404
Pris på min Sky silver med stoffseter og førerassistentpakke Økern:

Kjøretøypris          297 500
Vinterhjul                16 000
Førerass.pk+lakk   16 400   rettet opp
Engangsavgift         2 400

Sum                     332 300
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA