Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

zbk

Merkelig at Opel fortsatt informerer så lite at det fortsatt er full forvirring om så mye.

Når er demobilene tilgjengelig i butikkene? I forbindelse med verdenspremieren siste halvdel av april eller senere?

Når får egentlig de første kundene (spesielt jeg, selvfølgelig) bilen? Foreløpig står det ankomst 20.mai på min, men jeg har bestilling fra første dag.

Kommer det faktisk 120 kundebiler ekstra tidlig? og i så fall når dukker disse opp? Og dersom disse skal leveres ut til kunder, får jeg da den bestilte fargen om jeg ikke vil vente?

Kjenner jeg varierer mellom oppspilt, frustrert og oppgitt fra dag til dag.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kammiz

120 demobiler og 120 kundebiler skal komme samtidig. kommer noen pressebiler/karavene før dette.

Jeg har hørt at så lenge det går opp med farger for de 120 første så får man ikke noen spm om dette. Noen kan dermed ende opp med å få spørsmål om å bytte farge eller rykke bakover i køen hvis det er 20 foran deg som har valgt samme farge blant de 120 første.

men enig, vi spekulerer jo nå, om enn forholdsvis kvalifisert.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

seidl

Litt frustrerende med slik ubekrefta info. Har selv tidlig bestilling ( 14.sept ) men bare en utstyrspakke. Spent om dette forsinker levering. Forhandler har gitt forventet leveranse juni / juli. Det spriker jo stort fra det opel sjefen sier om leveranse i slutten av mai til de første...
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

zbk

Men når dukker disse 240 bilene opp? Det er det jo heller lite informasjon om. Det virker jo ikke som om forhandlerene en gang helt vet når de får inn demobilene sine.

Det er uansett fryktelig rart om det holdes europalansering 19.-29.april og forhandlerene ikke har biler å vise fram før langt uti mai. Er 20.mai som vises i opel-systemet bare en "placeholder" som ikke stemmer for oss i første runde?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kammiz

jeg tror europalanseringen kun foregår med disse pressebilene som allerede er i landet. det ankom vel 10 biler eller noe slik for noen uker siden. Det er nok til en lansering. Den lanseringen er jo som sagt for presse, ikke for publikum og det er vel ikke helt unormalt at biler lanseres slik for presse før de er hos forhandlerene. jeg tipper alle de 240 kommer 20. mai, om ikke tidligere hvis opelsjefen skal holde løftet om at kunder får bilene i mai.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Kriss

Ser at noen har bestilt tectyl og lakkbehandling. Er det mva. på dette? Fikk tilbud fra forhandler på kr. 4500,- eks. mva på Drop-off behandling. Selger var usikker på om mva. skulle betales.
Ampera e leveres desember 2017

Tom E.

Min forhandler får sine 2 demobiler 19 mai fikk jeg opplyst. Da min bil skal Tectyleres går det et par dager ekstra. Jeg tror det er trygt å anta at alle 240 bilene ankommer Drammen samtidig.

Tom E.

S4e

Vi venter alle veldig spent på denne bilen. Men jeg forstår ikke hvorfor mange blir kjempefrustrert rundt at det ikke er helt avklart alle detaljer om de første 120 som kommer før forventet. Hadde det vært bedre om det ikke kom noen biler i mai ;-)

Det som er viktig er at det ser ut som Norge får mange biler og at det så langt ikke virker som opprinnelig leveranseplaner er forsinket.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Zuexi

Sitat fra: Kriss på mandag 20. mars 2017, klokken 15:07
Ser at noen har bestilt tectyl og lakkbehandling. Er det mva. på dette? Fikk tilbud fra forhandler på kr. 4500,- eks. mva på Drop-off behandling. Selger var usikker på om mva. skulle betales.
Vet det er mva fritak for foliering, men tror ikke keramisk eller Tectyl gir grunnlag for mva fritak, med mindre du har en kreativ forhandler.
Skattedirektoratet kom vel ut med en spesifisert liste mot slutten av fjoråret mener jeg over hva det gis fritak for.

Edit: lagt til link
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/fjerner-verdifulle-elbilgoder/a/23879109/

trykkertor

Kan ikke skjønne at Tectyl ikke skal gi fritak hvis foliering gir det.
Tectyl gjør at en bil holder lenger, så den ikke må skiftes så ofte, og dermed skåner vi miljøet der også.
Folie er jo bare "bling" og har pent liten miljøeffekt.

knut3448

Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg så spurte jeg min forhandler om det var slik at det kom et visst antall biler i forskjellige farger, og at det kunne lønne seg å velge en "upopulær" farge for å være sikker på å få bilen i første runde. Jeg spurte også om det var slik at de første bilene som kom hadde alt utstyret og at man kunne måtte evnte lenger om man ikke valgte begge pakkene. Svaret var at nei, det var bare å bestille det man ville, jeg ville uansett få bilen i første pulje. Og dette høres jo sannsynlig ut, jeg har fått beskjed om at min bil var ferdig produsert 21.feb og den står nå og venter til nok biler har blitt produsert og frakten kan starte. Han mente at den oversikten over biler i forskjellige farger var biler som skulle til forhandlere og ikke til kunder. Det høres jo mye ut med 240 biler til forhandlere, men det var iallefall svaret. Mulig det er sponsorbiler og slike ting inkludert her.

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

anki

Sitat fra: Kriss på mandag 20. mars 2017, klokken 15:07

Jeg betaler hvertfall mva på begge deler. Tror det kommer av at det ikke er fra forhandler men fra utenforstående leverandør og på den måten havner det ikke i bilkontrakten. Det kommer utenom. Kun det som står i kontrakten er i utgangspunktet fritatt for mva slik jeg har skjønt det.
Derfor får du vinterdekk uten mva hvis du bestiller de med bilen, men ikke etterpå.

terjewa

Ja bare å glede seg :) Fått bekreftet jeg får bilen i Juni, men ikke når. :) Bestilte 13.09.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA