Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

Stigzy

Stemmer det at noen blir produsert i uke 4. Det er dog demobiler samt de 120 bilene som de første kundene skulle få. Disse har vell forventet levering april sist jeg hørte :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

kammiz

ja det er vel slik at de første 120 kundebilene blir produsert i 4 produksjonsuke fra de begynner med ampera-e. Så da snakker vi vel siste uka i februar?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

telcontar

Kanskje de sku hatt henting på fabrikk ala BMW og Mercedes :-p

Stikkkontakt

Sitat fra: knut7 på søndag 22. januar 2017, klokken 22:13
Min forhandler påstod at produksjonen begynner den 4.uka i februar. Det skulle vel bli uke8 etter den vanlige måten å nummerere uker på...

Norge får vel de første Ampera-e? Da er det merkelig om de produserer Opel-utgaven i 4 uker før de norske blir laget. Det vil jo dreie seg om 4-sifret antall før de norske. Hvor skal i tilfelle disse?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

bmw2002

Vet ikke hvor de skal, men Opel sjefen var i Michigan i anledning at de første Ampera-E ble produsert.

knut3448

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 23. januar 2017, klokken 17:41Norge får vel de første Ampera-e? Da er det merkelig om de produserer Opel-utgaven i 4 uker før de norske blir laget. Det vil jo dreie seg om 4-sifret antall før de norske. Hvor skal i tilfelle disse?
"Februar uke 4" står det i dette etterhvert så kjente dokumentet. Men uke 4 er jo nå, i januar, ikke i februar. Jeg spurte forhandleren om hva dette betydde, var det produksjonsuke? Nei, produksjonen starter den 4. uken i februar (20-26.feb), sa han. Han ville heller ikke spekulere i om bilene kunne bli levert før juni.

Det er selvfølgelig godt mulig han tar feil. Jeg vet ikke om det ruller ferdigproduserte Ampera-E ut fra fabrikken nå. Om så er tilfellet så er dette kanskje biler til Opel AG... Men jeg håper selvsagt at dette er våre biler og at de dukker opp lenge før juni (:

Amoss

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 23. januar 2017, klokken 17:41
Norge får vel de første Ampera-e? Da er det merkelig om de produserer Opel-utgaven i 4 uker før de norske blir laget. Det vil jo dreie seg om 4-sifret antall før de norske. Hvor skal i tilfelle disse?

Det kan jo være at de mener Norge skal få de første *kundebilene*. Derved kan det jo fortsatt leveres mange demo-/show-biler til EU først.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Tom E.

Ikke glem at det må produseres et stort antall Ampera E til Europa premieren på Gardermoen etter påske. Her kommer jo hundrevis av pressefolk fra hele Europa.

Det er da ikke helt utenkelig at de fleste av disse demobilene går til Tyskland og Nederland etterpå.

Tbeinet

Dersom man bestiller en slik nå, hvor lenge må man regne med å vente da? Er egentlig kjempefornøyd med min e-up. Men det frister med en bil hvor man i hverdagen kan slippe å foholde seg til rekkeviddeproblematikk.

zbk

Bestiller du nå tror jeg du får et eller annet tidspunkt i 2018 som leveringsdato.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Ipadjove

Bestiller jeg nå, forventes produksjon om 12 mnd.

Om jeg bestiller på nett direkte nå så sparer jeg 3000,- i forhold til hva som står i kontrakten min. Men da blir det leeeeenge å vente :o

:p

kammiz

produksjonsuke 1 for ampera-e var forrige uke såvidt meg bekjent. kundebilene begynner de å lage i 4. produksjonsuke, som da blir om litt over 2 uker. De lager vel demobiler i forholdsvis store mengder før de begynner med kundebiler.

Og er det egentlig noen som vet hvor mange Ampera-E om dagen de lager på det båndet? Tror neppe hele kapasiteten går til Ampera-E.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bmw2002

Det er ganske klart at det er bare en brøkdel av bilene som blir Ampera-E, hvis ikke hadde de jo produsert alle forhåndsbestillingene på en måned.

AmocoCadiz

Nå har det kommet meldinger på amerikanske FB gruppen til Bolt, at det er begynt å bli produsert og tilgjenglig Bolt'er hos forhandlere som ikke er forhåndsbestilt. Så av en eller annen grunn /strategi fra Chevrolet pøser de ut fler Bolt'er enn det bestilt allerede nå i USA.

Sett fra Europa, kunne de heller gjerne sendt de som AmperaE til oss!

telcontar

I USA så forventer kunden å få bilen på dagen,  derfor annen strategi der. Synd for oss, antatt oevering i 2018, håper virkelig de kan gire opp produksjonen..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA