Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

Gnilre

Sitat fra: Salvelinus på tirsdag 27. september 2016, klokken 15:42
Til spekulasjonene om at fullt utstyrt bil kommer nærmere 400.000 sa han at det ville være rart for da får han ikke solgt bilen.
Han får ikke solgt til meg ihvertfall. Rekkevidde på over 400 km er fint å ha, men 100.000 kr dyrere enn en greit utstyrt BMW i3 med stort batteri og altså drøyt 100 km mer rekkevidde ville gjort at jeg velger bort Ampera-e.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

TM

Det vil forbause meg om premium modellen koster mer enn enn i3 fully charged. Prisen på 330' ligger vel omtrent på det nivået, men Ampera 2 bør bil en god del rimeligere. Når det gjelder rekkevidden så er den uslåelig. 238 miles EPA range mot i3 med 114. Vi snakker altså om dobbel rekkevidde om sommeren, men om vinteren vil manglende varmepumpe og bredere dekk gjøre forskjellen betydelig mindre.

S4e

Sitat fra: TM på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:45
Vi snakker altså om dobbel rekkevidde om sommeren, men om vinteren vil manglende varmepumpe og bredere dekk gjøre forskjellen betydelig mindre.

Så i et innlegg at varmepumpe er mindre viktig når bilene får batteri med mye mer kapasitet? Noe med at oppvarming da utgjør få prosent av kapasitet?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TM

Litt OT, men det betyr jo likevel at forskjell i rekkevidde mellom i3 94Ah og Ampera e blir mindre om vinteren enn EPA verdiene indikerer. Hvor mye mindre avhenger av kupetemperatur, ventilasjon, utetemperatur og hastighet. Men med 60 kW batteri vil nok rekkevidden om vinteren fortsatt være god med Ampera e... 20+ mil bør nok være kurant å oppnå med mindre det er ekstremvær og føre.

tomrh

Mangel på varmepumpe utgjør ca. 1 kW forskjell i varmepumpas optimale temperaturområde. På en 3 timers kjøretur blir det 3 kWh ekstra forbruk hos Ampera-e'n. Altså 3 av de 27 kWh som den har mer enn i3. Etter tre timer må nok i3' stoppe og lade. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tutti


Frissy

Samme beskjed fikk jeg da jeg signerte kontrakt 21 september. Høyeste utstyrsnivå.... men står jo lite spesifikt i kontrakten. Noen som vet hvor mange som er solgt til nå?

pilt

Sitat fra: Gnilre på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:05
Han får ikke solgt til meg ihvertfall. Rekkevidde på over 400 km er fint å ha, men 100.000 kr dyrere enn en greit utstyrt BMW i3 med stort batteri og altså drøyt 100 km mer rekkevidde ville gjort at jeg velger bort Ampera-e.
Man får vel ikke 5 personer i en i3? Altså uaktuell når man har tre unger (og hund (og mann)).
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

TM

Nei, det er heldigvis ikke alle som har slike begrensninger i valg av bil. Vi trenger ikke velge hodet, men kan velge bil med hjertet  ;)
Men jeg har bestilt Ampera-e likvel, så stiller med åpent sinn. Det kan jo bli en bra bil for meg og den beste for veldig mange :)

turfsurf

Sitat fra: pilt på tirsdag 27. september 2016, klokken 23:35
Man får vel ikke 5 personer i en i3? Altså uaktuell når man har tre unger (og hund (og mann)).
Vel, AE er ikke en fem seter heller, den er som de fleste andre en 4,5 seter. De eneste biler jeg har sett som er bortimot fullverdige 5 setere er noen av de største SUVene og MPVer. Jeg ville heller ikke utsatt tre barn for lengre turer bak i AE.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

tomrh

Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. september 2016, klokken 08:10
Vel, AE er ikke en fem seter heller, den er som de fleste andre en 4,5 seter. De eneste biler jeg har sett som er bortimot fullverdige 5 setere er noen av de største SUVene og MPVer. Jeg ville heller ikke utsatt tre barn for lengre turer bak i AE.
Bakseteplass er diskutert her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29910.0.html
Jeg la nettopp inn et innlegg der.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

S4e

Fikk nettopp beskjed fra selger at ca 216 har bestilt nå. Regner med det vil øke mye etter torsdag og ikke minst når norske priser blir klare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

DagfinnN

X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Sverre Grevskott

Merkelig så mye forskjellig forhandlerene sier. Min sa over 300 da jeg var innom på torsdag i sist uke.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

zbk

Virker som det er like mye rykter hos forhandlerene som her inne  :o. Kanskje elbilforum er primærkilden de har for informasjon  ::)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA