Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

Terje Hagen

Denne artikkelen https://www.dagbladet.no/tema/sa-lenge-ma-du-vente-pa-ny-elbil/68729210
høres ikke for optimistisk ut. Vedkommende det gjelder bestilte (som meg) i februar 2017.
Må si at leveranse "en gang i 2019" ikke er akseptabelt. Folk jeg har vært i kontakt med hos Opel tør ikke engang si om bilen i det hele tatt kommer. De har imidlertid utsatt avbestilling "på ubestemt tid", så jeg velger å bli i køen. I mellomtiden velger jeg å gå for en Nissan Leaf 2018. Den skal jeg (iflg Nissan) få i Mars/April 2018.
(Forøvrig er dette sånn ca tidspunktet jeg ble forespeilet den gang jeg skrev kontrakt med Opel (før PSA)).

Freddy1950

Hvor/hvordan har du fått info. fra Opel at kansellering av kontrakten er «utsatt på ubestemt tid»? Jeg har ikke hørt et pip fra dem etter info. om prisøkning og en «siste frist» for kansellering i løpet av september måned!
Muntlig ble jeg lovet info. av selgeren jeg skrev kontrakt med i mars 2017, om «alt jeg behøvde å vite» før jeg ev. valgte å kansellere kontrakten skulle jeg få i «god tid» før utgangen av sept.
(Beklager at det blir mange «/» i dette spørsmålet, men for meg, som kommer fra et langt liv i reklame- og PR bransjen, så blir Opel, importøren, selgeren/e og alle deres info.avd. et stort «»!)

Pirat

Sitat fra: Freddy1950 på søndag 08. oktober 2017, klokken 12:51Jeg har ikke hørt et pip fra dem etter info. om prisøkning og en «siste frist» for kansellering i løpet av september måned!
Jeg har heller ikke hørt et fjert fra min forhandler. Sendte dem en mail for to uker siden med "Antar september-fristen utgår siden jeg ikke har fått noe mer informasjon?", fikk heller ikke svar på den.

Freddy1950

Takk for den informasjonen! Fristende å si: imponerende!, men «direkte useriøst» er nok riktigere.

alagerqv

Helt fantastisk at siste livstegn var en SMS fra selger i mai med beskjed om å lese ett scannet brev på internett...

Jeg har vel basert på kundebehandlingen (manglende sådan) til forhandleren på Fornebu og Opel nærmest nå bestemt meg for aldri noen gang å anskaffe ett produkt fra noen av de. Eneste som kan snu det er at det plutselig står en AE asap til meg, min kontrakt sa levering og pris hhv 1 juli 2017 og 330k.

Jarv!s

Hei.
Synes Opel Ampera-e er en fin liten bil, men ser at mange biler blir solgt på finn.no for en ganske så høy pris. Ca 400k. Jeg prøvde meg på Opel sin bil konfigurator men faller ut hele tiden. Hvor mye mer koster denne bilen, ved kjøp på finn til rundt 400k?

Personlig, er jeg litt i mot av kjøp salg av slike ting som har lang leveringstid og for så å prise høyt... Men dette er da min mening..
Skal, skal ikke? Det er der jeg står nå...

Ipadjove

Med begge utstyrspakkene og vinterhjul så betalte jeg ca 352.000. Tror de fleste ligger rett under og rett over 350.000. I ettertid har nybilprisen steget.

elbilsor

#1852
Akkurat fått svar fra selger: "Ordresystemet er oppdatert med produksjon på din bil. Den skal komme til Norge rundt 5 mars 2018. Dvs levering fra oss ca 14 dager etter dette."
Jeg bestilte bil 11.10.16. Ble i kontrakt lovet levering ila 2017.
Dvs bilen leveres over 1,5 år etter bestilling.
Hva skal man si...? Og gjøre...?

DagfinnN

Sitat fra: elbilsor på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 00:25
Akkurat fått svar fra selger: "Ordresystemet er oppdatert med produksjon på din bil. Den skal komme til Norge rundt 5 mars 2018. Dvs levering fra oss ca 14 dager etter dette."
Jeg bestilte bil 11.10.16. Ble i kontrakt lovet levering ila 2017.
Dvs bilen leveres over 1,5 år etter bestilling.
Hva skal man si...? Og gjøre...?
Ta deg en lang tur i skogen og rop så høgt du kan. Etterpå føler du deg bedre - så er det bare å glede seg til ny bil.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

singstaen

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 07:19
Sitat fra: elbilsor på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 00:25
Akkurat fått svar fra selger: "Ordresystemet er oppdatert med produksjon på din bil. Den skal komme til Norge rundt 5 mars 2018. Dvs levering fra oss ca 14 dager etter dette."
Jeg bestilte bil 11.10.16. Ble i kontrakt lovet levering ila 2017.
Dvs bilen leveres over 1,5 år etter bestilling.
Hva skal man si...? Og gjøre...?
Ta deg en lang tur i skogen og rop så høgt du kan. Etterpå føler du deg bedre - så er det bare å glede seg til ny bil.

Hvilke spesifikasjoner har du på bilen? Farge osv.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

#1855
Sitat fra: elbilsor på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 00:25
Akkurat fått svar fra selger: "Ordresystemet er oppdatert med produksjon på din bil. Den skal komme til Norge rundt 5 mars 2018. Dvs levering fra oss ca 14 dager etter dette."
Jeg bestilte bil 11.10.16. Ble i kontrakt lovet levering ila 2017.
Dvs bilen leveres over 1,5 år etter bestilling.
Hva skal man si...? Og gjøre...?
Føle seg heldig. Det er enda minst 2 år til noen andre kan levere deg en kompakt, romslig bybil med 35 mil el-rekkevidde til en pris rundt 350.000. Min ordre er for øvrig fra 22.10.2016. Om jeg får bil før sommeren er jeg fornøyd, selv om jeg var forespeilet rundt jul/på nyåret.

elbilsor

Da får jeg være fornøyd da. Bare mere tålmodig.
Har bestilt begge pakker og sort. Og bilen har jo litt å leve opp til, etter som jeg har kjørt Leaf i seks år og 80.000 km uten ett eneste problem...
Forøvrig har jeg fått veldig god oppfølging hele veien fra selger (Auto-Car, Arendal).

singstaen

Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

erato

#1858
Det er fint om alle som har bestilt bil holder oss oppdatert om ordredato og bekreftelser fra Opel. Det ser ut som om det er eneste mulighet vi alle har til å skaffe oss en liten følelse av hvordan det går, siden Opel ser ut til å være ute av stand til å informere om annet enn at biler er satt i produksjon. Forhandler i Bergen har nå bekrefte at vi står i kø for bil nr 7 levert i Bergen, så det virker ikke håpløst. Tenk om Opel Norge kunne hatt en tilsvarende oversikt på landsbasis, og i tillegg kunne vist en statistikk over hvor mange biler som er satt i produksjon for Norge i september og for hver kommende måned fremover etter hvert som månedene går. Det må de jo vite?

alagerqv

Var så lenge siden jeg skrev under kontrakten, men sjekket nå. Skrev under 17 oktober 2016, så feirer ett årsjubileum neste uke, og har ikke hørt noe siden tulle SMS/internett-brev i mai. Sort bil med begge pakkene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA