Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

erato


singstaen

Regner med at Opel tok kontakt før bilen ble produsert? Vi skulle vel få mulighet til å trekke oss før bilen gikk til produksjon?
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

knut.aulie

Sitat fra: singstaen på tirsdag 26. september 2017, klokken 20:13
Regner med at Opel tok kontakt før bilen ble produsert? Vi skulle vel få mulighet til å trekke oss før bilen gikk til produksjon?
Er jo helt uakseptabelt om en måtte tatt imot bilen lagt den på Finn og tjent 50- 60 tusen...............

Ilandsproblem!

singstaen

Forsåvidt enig, men de bør jo være litt frempå da. Blir overrasket om selger ringer meg i morgen og sier "Oj - bilen din har plutselig blitt produsert".
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

trykkertor

Enig med singstaen.
Da jeg skrev kontrakt, var jeg fremdeles usikker på fargevalg, og om hvilke tilleggspakker jeg ville har.
Da sa Opel at dette kan jeg endre fritt på frem til produksjon.
Å da få en telefon om at bilen er satt i produksjon hindrer meg i å få tatt den siste avgjørelsen.

Og hvordan er det med de bilene som produseres i disse dager. Hvilke pakker kan en få på dem, og hva er standard.
360-kamera var ikke mulig da jeg bestilte, men er det en tilleggspakke nå, standard nå, eller ikke mulig å bestille enda??

Goggen123

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. september 2017, klokken 20:19
Sitat fra: singstaen på tirsdag 26. september 2017, klokken 20:13
Regner med at Opel tok kontakt før bilen ble produsert? Vi skulle vel få mulighet til å trekke oss før bilen gikk til produksjon?
Er jo helt uakseptabelt om en måtte tatt imot bilen lagt den på Finn og tjent 50- 60 tusen...............

Ilandsproblem!

"Siden vi har registrert at folk selger bilene på Finn.no for mye mer enn du betaler oss og tydeligvis er populær, så regner vi med du vil ha bilen og tenkte det var greit at vi droppet å melde fra at den er i produksjon. Du vil vel henge med i tiden?"  ;D

singstaen

Sitat fra: Goggen123 på tirsdag 26. september 2017, klokken 21:08
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. september 2017, klokken 20:19
Sitat fra: singstaen på tirsdag 26. september 2017, klokken 20:13
Regner med at Opel tok kontakt før bilen ble produsert? Vi skulle vel få mulighet til å trekke oss før bilen gikk til produksjon?
Er jo helt uakseptabelt om en måtte tatt imot bilen lagt den på Finn og tjent 50- 60 tusen...............

Ilandsproblem!

"Siden vi har registrert at folk selger bilene på Finn.no for mye mer enn du betaler oss og tydeligvis er populær, så regner vi med du vil ha bilen og tenkte det var greit at vi droppet å melde fra at den er i produksjon. Du vil vel henge med i tiden?"  ;D

:+1: :+1: ;D ;D
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

knut.aulie

Kan godt si at Opel har mye å hente på god info og ivaretakelsen av kunder.

Det var poenget med å få trekke seg som ble litt rart. Jeg kunne godt ha funnet på å ikke ville ha bilen hvis jeg hadde følt meg dårlig behandlet, men da skulle jeg gjort noen kroner som plaster på såret. Alternativt er faktisk bilen så bra at den faktisk er verd prisen. Smiler hver dag og setter pris på både fart og rekkevidde, samtidig som en ikke får noe snobbestempel som en kunne fått med andre merker.

Kriss

Sitat fra: erato på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:45
Hva var kontraktsdatoen din?

Kontraktsdato var 5. oktober (ble satt opp på interesseliste allerede på våren i fjor). Må si jeg har en viss medfølelse for Opel Norge som nå har et supert produkt å selge, men en leverandør som ikke vil/kan levere i forhold til etterspørselen. Samtidig: når det gjelder informasjon, burde Opel Norge sendt ut en månedlig oppdatering til alle i køen. Litt om hvor mange biler som ble produsert for Norge sist måned, signaler fra fabrikken, osv. Det er bedre med dårlig nytt enn ingenting.
Ampera e leveres desember 2017

erato

Sitat fra: Kriss på onsdag 27. september 2017, klokken 08:35
Sitat fra: erato på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:45
Hva var kontraktsdatoen din?

Kontraktsdato var 5. oktober (ble satt opp på interesseliste allerede på våren i fjor). Må si jeg har en viss medfølelse for Opel Norge som nå har et supert produkt å selge, men en leverandør som ikke vil/kan levere i forhold til etterspørselen. Samtidig: når det gjelder informasjon, burde Opel Norge sendt ut en månedlig oppdatering til alle i køen. Litt om hvor mange biler som ble produsert for Norge sist måned, signaler fra fabrikken, osv. Det er bedre med dårlig nytt enn ingenting.
Helt enig. Jeg ligger ca 2 uker etter deg i køen (kontrakt 22.10) og Opel må da vite hvor mange jeg har foran meg i køen og sånn ca hvor mange biler som leveres i uken. Det burde være enkelt å fortelle meg at jeg (for eksempel) nå er nr 250 i køen (hvis det er 250 bestillinger i perioden mellom 5.10 og 22.10), at bilen min dermed sannsynligvis blir produsert i november med alle mulige forbehold og at normal leveringstid til Norge etter produksjon er ca 3 måneder.

At de er skviset i forhold til GM og at det er mye usikkerhet er så sin sak, men en hver noenlunde kompetent informasjonsrådgiver vil kunne fortelle de at slik de nå holder på så er det en ren tapssituasjon i forhold til eget varemerke og renomme. Har du et problem så fortell om det (og jeg jobbet en periode på 90-tallet for Geelmuyden Kiese). Å holde kundene uinformert er et tap for alle parter.   

knut.aulie

PR ansvarlig i Opel Norge svarer raskt på messenger hvis noen har lyst å henvende seg.

Hvor mye konkret info du får kan jeg ikke garantere, men du får hvertfall formidlet budskapet.

Jeg har alltid fått svar, selv når han er på ferie og i helga [emoji1]

erato

Da prøver jeg det. Det burde jo være mulig for Opel å gjette litt. Leverer de 10 biler i uka og jeg har 1000 foran meg i køen tror jeg jeg setter meg på bestillingsliste for en annen bil like godt først som sist, leverer de 25 i uka og jeg har 400 foran meg i køen blir det en annen sak.

elmu

Sitat fra: erato på onsdag 27. september 2017, klokken 10:39
Helt enig. Jeg ligger ca 2 uker etter deg i køen (kontrakt 22.10) og Opel må da vite hvor mange jeg har foran meg i køen og sånn ca hvor mange biler som leveres i uken. Det burde være enkelt å fortelle meg at jeg (for eksempel) nå er nr 250 i køen (hvis det er 250 bestillinger i perioden mellom 5.10 og 22.10), at bilen min dermed sannsynligvis blir produsert i november med alle mulige forbehold og at normal leveringstid til Norge etter produksjon er ca 3 måneder.
919 registrerte Ampera-e til no. ca 120 forhandlerbiler. då er det omtrent 800 som har fått bilen. Jeg reserverte 10.okt 16 og er rundt nummer 1330 i køen så du må nok regne med at det er 5-600 før deg i køen ennå.

erato

#1813
Det er den typen informasjon som Opel burde formidle. Med 20 produserte biler i uken betyr det at bilen min blir produsert rundt påsketider og bør være i Norge til sommeren. Det er med et nødskrik innenfor grensen for det akseptable. Jeg klandrer ikke Opel for at GM ikke leverer biler til de, men jeg klandrer de for at informasjonen til kundene er ikke-eksisterende.

singstaen

Han jeg hadde kontakt med på fabrikken der borte mente at tallet ligger på mellom 10 og 20 biler hver dag. Han mente at det var interne utfordringer på fabrikken som holdt produksjonen tilbake og ikke batteritilgang og lignende.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA