Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

knut.aulie

Jeg har en avtale med Megahjul om at jeg stikker innom dem med bilen når jeg får den. Han borrer da opp en felg for å teste på bilen, kan sikkert sjekke 15" også men det tror jeg blir rart på bilen.

bno

Sitat fra: TM på fredag 19. mai 2017, klokken 09:35
Min forhandler sa at bilene ble understellsbehandlet i Belgia. Mistenker at noen forhandlere bare ønsker å tjene litt mer ved å tilby ekstra behandling. Å behandle dobbelt opp er vel ikke nødvendigvis en fordel ?
Snakket med min forhandler i går. Han sa at det var tilfredsstillende behandling som ble levert. Spar pengene sa han i det han også henviste til alu deler i bodyworks, men la til at noen tenker støydemping.. Ser det er litt nyansert oppfatming. Går folket for standard eller utvider de omfanget?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

trykkertor

Vel, i Bergen bør man utvide omfanget. Den mengden saltlake vi kjører i er ikke til å tro.
De salter i øst og vest, hytt og pine, selv om det er 8 grader på stokken og mulighet for synkende temperaturer.
Har aldri sett så mye salting som vi hadde denne sesongen.
Så at et tynt standard belegg tilpasset Europa er godt nok for noen, så er det ikke godt nok for min sinnsro når jeg ser veier så salthvite som melkeveien.

Hansi

Hvilke understellsbehandlingsprodukter er best? Hvilke priser ca.?
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

bno

I Stavanger saltes det som beskrevet i Bergen ovenfor her. Nå står bilen min klar og jeg lurer fælt på om jeg skal kjøre den rett til Dinitrol sentrtet her.

Nickelilltroll

Som med mycket annat, få med det i kontrakten. Har fått både Ceramic coating, soting av vinduer och extra Techtylbehandling i mitt. Bilen blev klar igår. Blir gjort i Drammen och levereras körklar  :)

Betalade nästan 10k extra men det är oxå riktig pris. Detta vet jag för jag gjorde det efteråt och på egen bekostnad på min E-golf. Det kostar mycket mer vid ett sånt tillfälle.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

knut.aulie

Apropos støydemping, så synes jeg at støynivået selv i høy motorveihastighet med den tynne hattehylla, var helt godkjent. Jeg anser meg selv som ganske kresen på dette.

bmw2002

Jeg synes det var lite vindstøy, men mye dekkstøy. Billigste måten å fikse det på er nok andre dekk.

TM

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 20. mai 2017, klokken 14:35
Jeg synes det var lite vindstøy, men mye dekkstøy. Billigste måten å fikse det på er nok andre dekk.
I NAF sin test av Primacy 3 dekket så skriver de at støynivået er lavt. Men det har hardere gummi enn de fleste, så det er nok noe å hente på mykere dekk. Synes ikke dekkstøyen var høyere enn i min BMW 1-serie med 17" 225/45 Runflat, heller det motsatte.

TM

Sitat fra: Kadett 1100 1971 på tirsdag 16. mai 2017, klokken 23:20
Beskrivelsen fra GM er:
"Cargo Net, Vertical

Flexible partitioning between passenger and luggage compartments.
Protects passengers from loose objects in the luggage compartment
Colour: Black

Catalog Number   00 00 000
Part Number   42554928
"
Så da burde det være mellom bagasjerom og baksete.
https://www.opel-accessories.com/opel_aoc/en-DE/Ampera-e/Transport_&_Carrier_Systems/Cargo_Compartment/42554928
Hvor ble det av bildet av lastsikrings-nett. Det burde vel være et nett bak forseterygg slik at man kjøre trygt selv med nedslått baksete. Kunne ønske meg en løsning slik som BMW tilbyr (se bilde), men jeg fant ingen måter å feste det i taket på.

Olemann

Noen som vet eller har info om ca. hvor lang tid det tar fra man får vite at bilen venter på transport fra USA til Europa og til man får den utlevert?  Eller info om hvor lang tid fra man får chassis nr. (VIN) til man får den?

TM

Sitat fra: Olemann på søndag 21. mai 2017, klokken 14:47

Noen som vet eller har info om ca. hvor lang tid det tar fra man får vite at bilen venter på transport fra USA til Europa og til man får den utlevert?  Eller info om hvor lang tid fra man får chassis nr. (VIN) til man får den?
Min bil ble bestilt 16.9, og produsert først 24.4. Den står visst fortsatt i Baltimore og de sier at den ikke blir levert før i august !!. De har mye å lære av BMW når det gjelder logistikk...og mye annet også  :o
Andre som har bestilt senere får bil i juni, så leveringstid er høyst uforutsigbart.

trykkertor

Det er jo nesten så jeg blir nysgjerrig på om det er et eller annet insentiv i systemet som gir bedre avkastning å til eksempel leveere 300 biler pr måned jevnt, enn å levere 1500 biler i en omgang.
Altså om det er et eller annet behov for å spre bilene over et langt tidsrom.
Kun ren gjetning, men produsert i april, står fremdeles i usa, og levering i august (2-3 måneder frem i tid).
Da snakker vi slow motion i logistikkdelen.

bno

Fikk vite at bilen sto ferdig prod Orion 6 april. Tror jeg får den imorgen. I hvert fall kommende uke.  Den sto i Drammen forrige mandag..

Olemann

Takker, så i alle fall under 2 mnd fra ferdig bil til levering....

Sitat fra: bno på søndag 21. mai 2017, klokken 17:58

Fikk vite at bilen sto ferdig prod Orion 6 april. Tror jeg får den imorgen. I hvert fall kommende uke.  Den sto i Drammen forrige mandag..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA