Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

anki

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 16. mai 2017, klokken 12:44
Sitat fra: anki på tirsdag 16. mai 2017, klokken 12:12
Så merkelig, jeg fikk beskjed fra samme forhandler at den ikke var tilgjengelig ennå?
Kommer du å henter den etterpå?

Hører også at andre som har handlet hos samme forhandler har klart å snakke seg ut av de ekstra 3 900kr, men det var før underskrevet kontrakt vel og merke

dvs, jeg fikk beskjed om dette før jeg skrev under endelig kontrakt, da jeg lurte på hva de 3.900,- i "registreringsomkostninger" inkluderte.
Den gang fikk jeg beskjed om at denne prisen inkluderte frakt fra Drammen havn (selv om dette allerede var inkludert i leveringsomkostningene fra Opel), to mattesett (stoff+gummi), bagasjeromsmatte, "bedre" klargjøring og fullt oppladet batteri ved levering.

Da jeg fant dette lite relevant til "registreringsomkostninger" fikk jeg slettet dette gebyret, og dermed "ekstra utstyret" - dvs jeg fikk med et mattesett som standard.

Mattesett i gummi eller stoff som standard?

Zuexi


bno

Da har jeg sittet i en AE utstilt kundebil Orange. Bilen var mye finere enn på bilder. Meget imponerende førsteinntrykk. Nå gleder jeg meg til å få bilen neste måned.
Sitat fra: Zuexi på tirsdag 16. mai 2017, klokken 14:55
Skulle hørt på kona og valgt rød
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Stikkkontakt

Sitat fra: zbk på tirsdag 16. mai 2017, klokken 14:03
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. mai 2017, klokken 13:24
Sitat fra: pilt på tirsdag 16. mai 2017, klokken 12:59
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. mai 2017, klokken 09:27
Irriterer meg at jeg ikke valgte rød. Hel....
Hvilken valgte du? Den røde er kjempefin, men det var jammen meg den blå og oransje også.

Blå.
Er det noen som får blå denne uken, eller er det fargen som gjør at jeg ikke er aller fremst i køen?
Hadde underskrevet kontrakt kl 10 14.september.

Jeg har en blå til klargjøring hos forhandler. Håper jeg har den denne uka.

Er faktisk såpass provosert over å bli dyttet bakover i køen at jeg vurderer å droppe hele bilen. Har jo egentlig ikke bruk for den. Fikk hele tiden vite at jeg var en av de første i Bergen. Det er jeg ikke lenger. Bilen er heller ikke i Norge, men i Belgia...  :-1-:
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

bno

Ville aldri droppet den....da vil du sannsynligvis angre
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

pilt

Enig! IKKE dropp den!!! Den er super å kjøre! Og den blå var kjempefin!
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Tom E.

Er faktisk såpass provosert over å bli dyttet bakover i køen at jeg vurderer å droppe hele bilen. Har jo egentlig ikke bruk for den. Fikk hele tiden vite at jeg var en av de første i Bergen. Det er jeg ikke lenger. Bilen er heller ikke i Norge, men i Belgia...  :-1-:
[/quote]
Er i samme situasjon som deg. Mektig irritert pga. forsinkelse på 5 uker. Men jeg skal ha bilen.

Du er ikke alene!

telcontar

Hadde aldri kansellert hvis jeg sku fått i løpet av sommeren

seidl

Jeg leverte signert kjøpekontrakt på morgenen 14 sept -16 å fått forespeilet bil i midten av juni. Litt surt at folk som har bestilt opptil 2-3 uker etter meg får utlevert bil tidligere. Men skjønner at det er logistikk oppi det hele.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

bmw2002

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. mai 2017, klokken 15:38
Er faktisk såpass provosert over å bli dyttet bakover i køen at jeg vurderer å droppe hele bilen. Har jo egentlig ikke bruk for den. Fikk hele tiden vite at jeg var en av de første i Bergen. Det er jeg ikke lenger. Bilen er heller ikke i Norge, men i Belgia...  :-1-:

Skal du selge den da? Får vel ikke kansellert den nå?

knut.aulie

Det er utenfor forhandlerne sin kontroll med køen, men det er rart at rekkefølgen er forandret . Spesielt siden det er Opel Norge selv som organiserer den nasjonale køen.

Var hos forhandler i dag og min bil har nå stått en måned i Belgia og leveres ikke før om nesten en måned til....... (kan komme litt før,  men det ville selger ikke på noen måte love selv om det var han som frivillig sa det! Opel har hvertfall lært noen å ta forbehold)

Mode 3 kabel skal følge alle biler (5 m type 2 til type2) samt shuko med kladd.


bno

@knut.aulie
Så i den jeg satt i i dag kun hadde kladd. Har du noe kilde på 2t2 kabel skal følge bil ville det vært greit som ref. hvis det mot formodning blir diskusjon. Tror flere her kanskje kunne tenke seg det?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

zbk

Jeg fikk beskjed om at Type2-kabel kom med. Sjekk med Opel sentralt om forhandler sier noe annet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knut.aulie

@bno

Kilden er min selger som viste meg bildet av kabelen i Opel sitt offisielle system. Dette skjedde i dag.
Han bekreftet at den ikke koster noe. Derimot kostet hattehylle1800kr og bagssjeromsplate 4400kr [emoji85]

Zuexi


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA