Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

bmw2002

Det er helt utrolig at de har gjort den plata i bunnen og skikkelig hattehylle til ekstrautstyr. Slike ting og den elendige prosessen rundt levering med mangelfull informasjon gjør at jeg aldri kommer til å velge Opel igjen.

TM

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:15
Det er helt utrolig at de har gjort den plata i bunnen og skikkelig hattehylle til ekstrautstyr. Slike ting og den elendige prosessen rundt levering med mangelfull informasjon gjør at jeg aldri kommer til å velge Opel igjen.
Dette minner litt om VW e-Golf facelift som i alle presentasjoner og pressevisninger hadde spesielle baklys med dynamisk blinklys. Når bilene kom var ikke dette utstyret med, men ble presentert som opsjon for neste års modell (kr 3200 kr). Etter at Møller fikk masse negativ omtale for dette på Facebook og elbilforum så snudde de og tilbyr nå bytte av baklykter, alternativt 3200 kr i prisavslag. Ser ingen grunn til at Opel Norge skal slippe billigere unna  8). Gi folket mulighet for flatt gulv og en hattehylle som tåler en hatt  :P

DagfinnN

Var og så på første Ampera-e i Molde nå nettopp. Ikke vår bil dessverre selv om vi bestilte først. Det har med farge i første forsendelse og gjøre. Vi får om 2 uker.
Men hattehylle var med som standard. Gulvplate bak var ikke med, nei.
Utrolig god plass i setene. Særlig forsetene kunne skyves så langt bakover at jeg ikke nådde fram med beina.  Større plass enn både i Tesla og Outback.
Gleder oss veldig.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Staale69

Henge seg opp i hattehylle og gulvplate???? Er jo helt latterlig.
Prøvesatt og bestilte bil her om dagen. Bilen er råfin.

svmell

Hos andre merker med samme løsning er dette standard. Feks i min nyere A1. Har også inntrykk av at BMW 225 eDrive leverer den som standard. Blir smålig og ikke ta den med som standard. Men du kan snu det til at kunden er smålig som henger seg opp i det.

...

Hattehylle og/eller cargo privacy cover á la den som følger med i AE er vel ikke spesielt vanlig i USA slik jeg forstår det, men en stiv hattehylle burde fulgt med her i Europa. Sikkert utelatt pga aggressiv prising på selve bilen. Likevel ikke noen dealbreaker for min del iallefall, det er bedre at Type 2>Type 2 ladekabel følger med.

Olemann


Er nok lettere å bli fornøyd for de av oss som har gått gradene og kommer fra Reva og Buddy, enn de som nylig har hoppet på elbiltoget først når det knapt er ulemper igjen....skal klare meg med papp hattehylle, har ikke så mange tunge hatter  :D


Måkemannen

Sitat fra: Staale69 på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
Henge seg opp i hattehylle og gulvplate???? Er jo helt latterlig.
Prøvesatt og bestilte bil her om dagen. Bilen er råfin.
Fikk du en leveringsdato?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


TM

Sitat fra: Staale69 på lørdag 13. mai 2017, klokken 12:33
Henge seg opp i hattehylle og gulvplate???? Er jo helt latterlig.
Prøvesatt og bestilte bil her om dagen. Bilen er råfin.
Det høres lovende ut. Er forsåvidt enig i at hattehyllens utførelse ikke er så viktig. Hvis du mener bilen er råfin, kjenner jeg at jeg gebynner å glede meg til jeg får min. Ikke så lenge til nå tror jeg  :)

turfsurf

Sitat fra: nix på lørdag 13. mai 2017, klokken 14:01
Hattehylle og/eller cargo privacy cover á la den som følger med i AE er vel ikke spesielt vanlig i USA slik jeg forstår det, men en stiv hattehylle burde fulgt med her i Europa.
Hattehylle var opsjon på Model S og når den kom til Norge. Tror dette er amerikansk kultur.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Ståle69


Troald

En forsiktig oppfordring til at du vurderer dette på ny. 2019? Da er elbilverden totalt annerledes, mange nye merker og modeller med enorme forbedringer fra dagens elbilverden.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Ståle69

Det er vanskelig å spå særlig om framtida. Kan jo hende at Opel har justert litt på ampera e også innen den tid. Det er det ingen som veit. Jeg er helt iskald på det.

Goggen123

Sitat fra: Ståle69 på lørdag 13. mai 2017, klokken 20:59
Det er vanskelig å spå særlig om framtida. Kan jo hende at Opel har justert litt på ampera e også innen den tid. Det er det ingen som veit. Jeg er helt iskald på det.

De har vel i hvertfall justert på prisen  ;D

trykkertor

Sitat fra: Troald på lørdag 13. mai 2017, klokken 20:48
En forsiktig oppfordring til at du vurderer dette på ny. 2019? Da er elbilverden totalt annerledes, mange nye merker og modeller med enorme forbedringer fra dagens elbilverden.
Jo, men igjen blir det kø på de bilene også, så da er levering i 2020-21.
En eller annen gang må en inn i køen, ellers kan en alltid vente på noe som er "bedre om 1-2 år".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA