Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

Zuexi

Sitat fra: pilt på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:50
Får man ikke med noen matter av noe slag? Ikke gummimatter engang? Jeg har ikke studert så nøye hva som er med og ikke, men matter trodde jeg da var standardutstyr i en bil.  :o

Jeg kunne velge stoff eller gummimatter. Valgte sistnevnte.

Ipadjove

Fikk muntlig beskjed fra min Opel-selger at gummimatter er med. (I høst, da jeg skrev under kontrakt)

pilt

Puh! Godt å høre. Vil ha gummimatter og ikke stoff jeg også.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

tugit

Gode nyheter for alle som bestilte etter 5.januar! Dere har rykket en plass frem i køen da jeg har kansellert min kontrakt. Dvs. at dere muligens får den Q4 2018 i stedet for Q1 2019.

Sent from my iPhone using Tapatalk

bmw2002

Snakket med forhandler i dag igjen. Nå er bilen ankommet Belgia for et par dager siden. Men den kommer ikke til Drammen før 25/6.

Rart at det er så stor spredning på når folk får bilen, med tanke på at alle som får i juni sikkert kom med samme båt fra USA?

Også rart at folk som har bestilt senere oppgir å få bilen tidligere.

TM

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:57
Fikk muntlig beskjed fra min Opel-selger at gummimatter er med. (I høst, da jeg skrev under kontrakt)
Det vanlige er vel at velourmatter følger bilen, og gummimatter leveres og er inkludert i frakt og leveringsomkostninger. Men hos Opel virker det litt tilfeldig hva man får, og noen forhandlere er grådigere enn andre.

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ipadjove

Knut Røe

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:53
Pettersen sier at selv om ventetiden vil bli lang for noen, er det andre kunder som bare er dager unna overlevering av Ampera-e. De første overleveres på tirsdag, og mange nye biler er på vei.

https://www.tu.no/artikler/opel-ampera-e-kan-leveres-i-2019-sostermodellen-chevrolet-bolt-kan-du-fa-pa-12-uker/382723

Sitat– Så ryktene om at det ikke kommer Ampera-e til Norge er noe overdrevet, tross alt, sier Pettersen.

Et lite drypp hjelper vel ikke så mye, 200 som leveres i år det antas?

Ipadjove

Nei, 200 fler enn først tenkt.

Han sier at Opel fikk 200 ekstra biler til august-september, og at slike endringer kan skje fremover. Hvorvidt det vil skje, vet ikke Opel, men Pettersen sier at de selvsagt håper på det.

Hansi

Noen som har fått beskjed om at de får bil på tirsdag? :)
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

ElTerje

Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:36
Sitat fra: ElTerje på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:08
Han kunne i tillegg fortelle att bilen vil få ekstra tektyl behandling, det blir lagt med ekstra ladekabel og man får 1 års gratis medlemskap i elbil foreningen.
Merkelig at en plate skal selges som ekstrautstyr. Den kommer visst heller ikke med velourmatter som standard, selv om dette tydelig framkommer på illustrasjonen i konfiguratoren. Når det ikke framkommer i prislisten som tillegg, så må man jo gå ut fra at det som vises på illustrasjonene er standard.
Dette med tectyl-behandling og ekstra type 2-type 2 kabel, er det noe du får som kompensasjon, eller oppfattet du det som standard ?

ElTerje

Ups postet visst sitatet litt raskt.
Uansett, så oppfattet jeg ikke tectyl og ekstra kabel som en kompensasjon. Jeg spurte om det var noe alle fikk og da var svaret ja.

bmw2002

Sitat fra: ElTerje på onsdag 10. mai 2017, klokken 21:39
Ups postet visst sitatet litt raskt.
Uansett, så oppfattet jeg ikke tectyl og ekstra kabel som en kompensasjon. Jeg spurte om det var noe alle fikk og da var svaret ja.

Alle biler får Tectylbehandling i Belgia ifølge Opel

TM

Da er nok det også noe som kan skille Ampera-e fra Bergheim importert Bolt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA