Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

Banan

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 08. mai 2017, klokken 07:34
Dersom  du bestilte en M3 så er du langt fremme i køen. Var ikke klar over at designstudio var åpnet..

OI!... Der var det en som var veldig våken og observant på detaljer gitt  :)

Skal gi deg kreditt for det - du har rett - har RESERVERT en Tesla Model 3.

Godt at vi fikk rettet opp i det - slik at verden kan gå videre  :+1:

Ipadjove



Ca 10 minutt kjøring om natta (Bolt) uten prating/musikk :)

Stikkkontakt

Sitat fra: kammiz på søndag 07. mai 2017, klokken 21:46
Ventet et halvt år ekstra bare fordi fargen jeg ønsket på kia soul tok så mye lenger tid. :-P og fikk prisøkning underveis. :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det kan umulig stemme.
Kundebehandlingen hos KIA er jo verdens beste og du farer med fake news.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

mfurmyr

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 08. mai 2017, klokken 09:33
Sitat fra: kammiz på søndag 07. mai 2017, klokken 21:46
Ventet et halvt år ekstra bare fordi fargen jeg ønsket på kia soul tok så mye lenger tid. :-P og fikk prisøkning underveis. :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det kan umulig stemme.

Kundebehandlingen hos KIA er jo verdens beste og du farer med fake news.

Var hos Kia på Lørenskog da Soul EV kom. Selger lurte på hvor jeg var i kjøpsprosessen etter 5 minutter.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

alagerqv

Da har jeg sendt formelt mail til Opelforhandleren på Fornebu og sagt at jeg forventer at de leverer i henhold til kontrakt, og at evt utsettelse forsåvidt er greit gitt at de gir meg lånebil frem til min bil blir levert.

kammiz

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 08. mai 2017, klokken 09:33
Sitat fra: kammiz på søndag 07. mai 2017, klokken 21:46
Ventet et halvt år ekstra bare fordi fargen jeg ønsket på kia soul tok så mye lenger tid. :-P og fikk prisøkning underveis. :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det kan umulig stemme.
Kundebehandlingen hos KIA er jo verdens beste og du farer med fake news.

har jeg sagt noe om kundebehandlingen? den var flott, ingenting å utsette på den. se datoer i min signatur.
Fikk mulighet til å ta leveranse på en blå med hvitt tak mye tidligere, desember året før vi fikk bilen, men ville ha hvit med lyseblått tak og da ventet vi så lenge som vi gjorde. Fikk prisøkning iløpet av perioden vi ventet. Kontakt gjerne kia selv for å få bekreftelse på dette.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ampera

#1431
Gode nyheter for dem som bestilte først :) Artikkelen er fra idag så igår må vel bety igår:)
Opels PR-sjef i Norge, Stein Pettersen, sier til Side3 :
"- De første bilene kom til Norge i går, og lanseringen går som planlagt. De fleste av de som bestilte bilene sine tidlig, får nå snart bilene. Men så har det blitt litt forskjøvet produksjon av bilene som skulle vært produsert i mai, som nå er flyttet til august. Det betyr en forskyvelse på 2-3 måneder litt avhengig av transporten fra USA."
http://www.side3.no/motor/opel-ker-prisen-pa-ampera-e/3423338618.html

Stikkkontakt

Sitat fra: kammiz på mandag 08. mai 2017, klokken 12:34
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 08. mai 2017, klokken 09:33
Sitat fra: kammiz på søndag 07. mai 2017, klokken 21:46
Ventet et halvt år ekstra bare fordi fargen jeg ønsket på kia soul tok så mye lenger tid. :-P og fikk prisøkning underveis. :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det kan umulig stemme.
Kundebehandlingen hos KIA er jo verdens beste og du farer med fake news.

har jeg sagt noe om kundebehandlingen? den var flott, ingenting å utsette på den. se datoer i min signatur.
Fikk mulighet til å ta leveranse på en blå med hvitt tak mye tidligere, desember året før vi fikk bilen, men ville ha hvit med lyseblått tak og da ventet vi så lenge som vi gjorde. Fikk prisøkning iløpet av perioden vi ventet. Kontakt gjerne kia selv for å få bekreftelse på dette.

Posten min var ironisk. Opel sin kundeservice stinker fordi de øker prisen i følge denne tråden.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

telcontar

Opel burde vist litt goodwill for de som allerede har signert kontrakt, istedet for å få masse negativ omtale.

Hansi

Sitat fra: Ampera på mandag 08. mai 2017, klokken 13:13
Gode nyheter for dem som bestilte først :) Artikkelen er fra idag så igår må vel bety igår:)
Opels PR-sjef i Norge, Stein Pettersen, sier til Side3 :
"- De første bilene kom til Norge i går, og lanseringen går som planlagt. De fleste av de som bestilte bilene sine tidlig, får nå snart bilene. Men så har det blitt litt forskjøvet produksjon av bilene som skulle vært produsert i mai, som nå er flyttet til august. Det betyr en forskyvelse på 2-3 måneder litt avhengig av transporten fra USA."
http://www.side3.no/motor/opel-ker-prisen-pa-ampera-e/3423338618.html

Noen som har noe mer info om dette, at "De første bilene kom til Norge i går"? Da bør det vel snart bli bil på "første pulje", eller er dette demobiler?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Gordon Retriever

Sitat fra: Banan på mandag 08. mai 2017, klokken 07:25
Du har rett - og jeg feil... Renault er IKKE et merke under PSA-group - 1p til deg  :)

Men både Peugeot og Citroen er eid av PSA-group og selger el-biler.

Men poenget var at PSA-group allerede produserer elbiler, og  dette er nok også et firma som har til hensikt å tjene penger - ikke å tape (visstnok?) 9000US$ for hver bil de selger. Derfor er jeg lite sikker på at de vil fortsette å selge Opel Ampera-e, og enda mindre sikker på at de vil levere 4000 biler til Norge fremover.

Interessant poeng.  PSAs elbiler er i dag baserte på teknologi fra samarbeidet med Mitsubishi.  I dag er Mitsubishi del av en allianse med Nissan og Renault.

En seriøs, kommende satsing fra PSA på helelektriske biler vil neppe basere seg på å låne teknologi fra GM eller Mitsubishi.

stefse

Utfra det jeg leser og hører kan det nesten virke som Opel som bilmerke har satt kursen mot å opphøre helt.
Men kan ikke si jeg bekymrer meg over Opxit, det er lenge siden de leverte noe som står i forhold til prisen de tar.
Husker da jeg vurderte en BMW 525 for en 15 års tid siden, da kunne Opel skilte med sin Omega med nøyaktig samme motor, bare at Opelen var - dyrere :o
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Goggen123

Har du levd bak en stein de siste åra? Opel astra ble årets bil i Europa så sent som i fjor. 

stefse

Sitat fra: Goggen123 på mandag 08. mai 2017, klokken 19:07
Har du levd bak en stein de siste åra? Opel astra ble årets bil i Europa så sent som i fjor. 

Tja, jeg har rett og slett ikke interessert meg for Opel, og ungått å kjøre dem.  Men de får jo stadig gode kritikker, uten at salgsvolumet her til lands har fulgt opp, tvert i mot er det stadig færre Opeler å påtreffe i trafikken. Denne Zafira var vel en liten hit, men som bruktbil er den vist ganske håpløs.

Må si jeg lurer litt på batteriet på denne Ampera/Bolt. Håper noen entusiaster kan lese av cellespenningen på batteriene dems når de kommer. Jeg lurer på om de har strekt batteriene mer enn konkurrentene for å oppnå de tallene de har, det er en veldig enkel snarvei å ta. ::)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

...

Sitat fra: stefse på mandag 08. mai 2017, klokken 19:13
Sitat fra: Goggen123 på mandag 08. mai 2017, klokken 19:07
Har du levd bak en stein de siste åra? Opel astra ble årets bil i Europa så sent som i fjor. 

Må si jeg lurer litt på batteriet på denne Ampera/Bolt. Håper noen entusiaster kan lese av cellespenningen på batteriene dems når de kommer. Jeg lurer på om de har strekt batteriene mer enn konkurrentene for å oppnå de tallene de har, det er en veldig enkel snarvei å ta. ::)
Om man skal dømme ut fra erfaringene med Volt (med V) så er det ingen ting som tyder på at det tas ut max av batteriet. Det er vel noen beregninger som er gjort som tilsier at det er 60kWt netto tilgjengelig i AE.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA