Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

mfurmyr

Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

AmocoCadiz

Sitat fra: Ampera på fredag 05. mai 2017, klokken 14:20
Som det står på broom http://www.tv2.no/broom/9104136/
Så er det snakk om 200 biler ekstra i 2017, ikke totalt.
Da har Opel Norge effektivt drept salget og interessen for AE, og dessverre også bruktbilverdien.

AE havner i SAAB fellen, som en liten sær modell som mistet eier, utvikling og levering. ( for øvrig GM det også)
I beste fall tragikomisk å måtte vente på elbil for levering i 2019.

Elbiler er ekstremt teknologidrevet, å måtte vente 2 år er helt meningsløst hvis en ikke vil kaste masse penger ut av vinduet for en da nærmest utdatert modell.
(En mindre oppdatering 2019 med 360 grader speil nytter ikke heller)
Flere scenarier er mulig i 2019;
Ny Leaf med 60kWhbatteri kr 250000,
Tesla 3 med autonom kjøring og hengerfeste kr 299000,
Ampera E utviklet 2015 uten AAC,med franske eiere som ikke utvikler eller oppdaterer bilen kr 360000

i05L0

#1352
Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 05. mai 2017, klokken 15:05
Da har Opel Norge effektivt drept salget og interessen for AE, og dessverre også bruktbilverdien.
Jeg for min del håper på i3 facelift 50kWh med levering høsten 2017. Eventuelt en 75kWh i5.
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

miceagol

Selger har ikke kontaktet meg (Automobil-Kompaniet AS i Drammen), så jeg tok kontakt selv. Har fått en litt senere dato enn den jeg fikk sist jeg spurte. Har nå fått estimat på at bilen ankommer havnen den 27. juli med levering 5-8 virkedager etter dette. Bestillingsdato var 29.9. i fjor.

Sist jeg spurte var ankomstdato til havn den 9. juni. Det var for 1,5 måned siden.

anki

Jeg har også forhandleren i Drammen.
Har tidligere fått vite at bilen ankom Drammen 20.5, men nå er det flyttet til 29.5.
Bestilte 16.9

telcontar

3-4 konkurrenter kan nok ha bilene sine på markedet før Ae i det hele tatt kommer igang. Tenker på M3, i3, Ioniq og Leaf. Dagens  i3 og Ioniq kommer  med oppgradert batteripakke.

TM

Sitat fra: anki på fredag 05. mai 2017, klokken 15:56
Jeg har også forhandleren i Drammen.
Har tidligere fått vite at bilen ankom Drammen 20.5, men nå er det flyttet til 29.5.
Bestilte 16.9
Min bil ble bestilt i Drammen samme dag. Den har nå blitt flyttet 2 mnd i tid og skal visstnok komme til Drammen 27.7. Heldigvis bestilte kona en fra en annen forhandler samme dag. Den skal visstnok komme i juni, så da får jeg spørre om å få bli med henne på sommerferie med Ampera-e  ;)

tientanic

Jeg har nettopp snakket med Mobile Kjeller (Lillestrøm) og det kommer en prisøkning på 15.000 kroner (pga. 2018- modell m/ 360 kamera, ingen ACC ble nevnt.)
Kontrakten ble inngått 17. februar 2017 med de to pakkene og levering er trolig på en vakker sommerdag 2018.

Litt usikker om jeg skal hoppe av eller..hva? Venter fortsatt på brev/epost fra forhandler.

Da gjenstår bare å gratulere til dere som kommer til å få Ampera-e til sommer :)




TM

Sitat fra: i05L0 på fredag 05. mai 2017, klokken 15:25
Jeg for min del håper på i3 facelift 50kWh med levering høsten 2017. Eventuelt en 75kWh i5.
OT... He,He...optimist. Det skal så vidt jeg vet være en meget beskjeden facelift på gang på i3, men uten forlenget rekkevidde.

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på fredag 05. mai 2017, klokken 16:10
Sitat fra: i05L0 på fredag 05. mai 2017, klokken 15:25
Jeg for min del håper på i3 facelift 50kWh med levering høsten 2017. Eventuelt en 75kWh i5.
OT... He,He...optimist. Det skal så vidt jeg vet være en meget beskjeden facelift på gang på i3, men uten forlenget rekkevidde.

i3 kommer nok med 120ah-celler. Dvs dobbel kapasitet i forhold til første generasjon. Uansett vil det bety ca 40kwh og ikke i nærheten av Ampera.
Ampera har også en stor fordel av sin karosserifasong. Det er hatchback nordmenn vil ha og ikke små sedaner som M3. Se på salget av mellomklassesedaner i forhold til hatchback av samme bil. F.eks VW Jetta, Focus sedan, Megane sedan osv.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

Interessant at Opel heller ikke klarer å bestemme seg for hva fargen på bilen min heter. Bolt fargen heter Nightfall Gray (med a), Opel kaller den Quantum Grey, og på spesifikasjonen av min bil i My Opel står det "Son for a gun grey metallic". Når de ikke blir enige om noe så enkelt, så forstår jeg det er veldig vanskelig å bestemme seg for når bilen min blir levert  8). Men det blir nok bra til slutt  :)

bno

Fikk i dag bekreftet at bilen er på vei til Zeebrugge med levering juni/juli. Det er som avtalt tidligere.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 05. mai 2017, klokken 16:20Ampera har også en stor fordel av sin karosserifasong. Det er hatchback nordmenn vil ha og ikke små sedaner som M3. Se på salget av mellomklassesedaner i forhold til hatchback av samme bil. F.eks VW Jetta, Focus sedan, Megane sedan osv.
Ja, Ampera-e har helt klart en fordel på dette punktet, i hvert fall i Europa. Men om den ikke er tilgjengelig, så er ikke det en stor fordel. Jeg forventer at det selges betraktelig flere Model 3 enn Ampera-e i Norge i 2018.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

knut.aulie

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 05. mai 2017, klokken 17:37
......om den ikke er tilgjengelig, så er ikke det en stor fordel. Jeg forventer at det selges betraktelig flere Model 3 enn Ampera-e i Norge i 2018.
Det har vært sannsynlig hele tiden, nå er det ingen tvil.

tuono

Sitat fra: telcontar på fredag 05. mai 2017, klokken 15:58
3-4 konkurrenter kan nok ha bilene sine på markedet før Ae i det hele tatt kommer igang. Tenker på M3, i3, Ioniq og Leaf. Dagens  i3 og Ioniq kommer  med oppgradert batteripakke.

M.h.t. Ioniq: Setter pengene mine på at vi ser den nye elektriske kompakt-SUV'en Kona (eller hva den blir hetende i Norge) førs en "ny" Ioniq.

http://www.motortrend.com/news/hyundai-prepares-electric-suv-first-dedicated-ev-platform/

http://pushevs.com/2017/03/30/hyundai-confirms-compact-electric-suv-next-year/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA