Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

Ipadjove

Sitat fra: Kriss på torsdag 04. mai 2017, klokken 21:33
Sitat fra: mzziaz på torsdag 04. mai 2017, klokken 18:45
Fikk nettopp beskjed fra forhandler om at min bil er blitt produsert.
Bestilte 5. oktober.

Rød med alt.

Bestilte også 5. oktober. Det er vel ikke mulig å ha så uflaks at klokkeslettet 5. oktober er avgjørende?

Tipper geografi/utstyrsvalg/farge kan være mer avgjørende enn noen timer.

Kriss

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 04. mai 2017, klokken 21:38
Sitat fra: Kriss på torsdag 04. mai 2017, klokken 21:33
Sitat fra: mzziaz på torsdag 04. mai 2017, klokken 18:45
Fikk nettopp beskjed fra forhandler om at min bil er blitt produsert.
Bestilte 5. oktober.

Rød med alt.

Bestilte også 5. oktober. Det er vel ikke mulig å ha så uflaks at klokkeslettet 5. oktober er avgjørende?

Tipper geografi/utstyrsvalg/farge kan være mer avgjørende enn noen timer.

Opel har hele tiden operert med en prioritert liste basert på når kontraktene er skrevet. De kan da ikke forlate det prinsippet nå?
Ampera e leveres desember 2017

Ipadjove


S4e

Kan aldri tro det stemmer utover de aller første få bilene som ble produsert sammen med pressebiler/demobiler. Det er jo ikke mange utstyrsvarianter av Ampera og ser du bider fra fabriken så kommer biler med ulike farger på løpende bånd.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut.aulie



Zuexi

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 04. mai 2017, klokken 22:10
Virker ikke som det er tyskerne som får bilene!

http://www.kfz-betrieb.vogel.de/opel-ampera-e-nicht-mal-100-einheiten-fuer-deutschland-a-605602/

Er ikke stødig i tysk men virker som de får veldig få biler.
Ca 90 biler som kun vil være tilgjengelig for leasing gjennom Opel. Noe bedre tilgjengelighet i 2018, men de forventer ikke 'full levering" av biler før i 2019.

Virker som produksjonsvolum/tilgjengelighet er problemet som rammer alle.

Forslår nytt slagord - "Ampera-e, bilen alle vil ha, men "ingen" får. "

Amundmo

#1312
Bestillte bilen 29/9-16. Ble oppringt i dag hvor jeg fikk beskjed om at bilen vil ankomme Drammen 16/6.  :+1: 
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

AmocoCadiz

Sitat fra: Ampera på torsdag 04. mai 2017, klokken 11:27
Telcontar det er nok produksjonen som er problemet, de skulle vart oppe i 2500 biler hver mnd nå, mens den var på  jan 1,162
feb 952
Mars 978   
april 1,292
+ noe få biler til Canada.

Men kan det virkelig vare LG som ikke leverer nok? For fra jan-april har de jo solgt 7370 Volt som har vel 17 kw pakke levert av samme produsent LG .
Her er det noe alvorlig galt ved GM fabrikken, fortsatt knapt 30 biler produsert pr dag?!?
Det er jo for så vidt Complience Car takt.
Som "Ampera" skriver lager de jo tom langt flere Volt med samme LG batteriprodusent.

GM's CEO M. Barra har jo ingen troverdighet igjen etter festtalene ved introduksjon av Bolt og i følge henne, deres seriøse satsing på EV bil.

Og Opel Norges unnskyldningsbrev, hvor man bruker argument om for å få "maksimal kvalitet" skal produksjonstakten økes gradvis. Det har jo tydeligvis ikke skjedd. Og er da de første par hundre AE som kommer til Norge dårlig skrudd sammen uten maksimal kvalitet?

Hvis det er batteri fra LG Chem som er unnskyldningen,
er det klart GM på forhånd ingikk avtale om antall batteri til produksjon av bilen startet.  I ettertid kan man selvsagt spekulerere i hva dette antallet batterier er.

Slik produksjons og leveringssituasjonen fremstår nå , virker det som de egentlige grunnene til den mystiskt begrensede produksjonen blir skjult.

Men uansett faktisk grunn rammer det GM og spesielt Opel som allerede har en svak posisjon i bilverden, akkurat mistet hovedeier og skal tvangsflyttes i en frankofil bedriftskultur, er først med å presentere en vanlig elbil som går lengst for i sin klasse men som få får tak i;
alt sammen en suppe som ihverfall ikke styrker tilliten til AE i markedet.

Latteren vi hører er fra Tesla, Nissan og de andre som akkurat skal trykke på startknappen på sine 60kWh-elbil produksjonsanlegg....

Radar70

"Hei!

Nå nærmer det seg levering av din Opel Ampera-E.
Levering per i dag er beregnet til midten / slutten av juni.

Jeg vil ta kontakt når din bil ankommer Norge for å avtale levering. 

Om du ønsker installert hjemmelader eller å sikre deg momsfrie vinterhjul kan det være lurt å ta en vurdering på dette.

Ha en fortsatt strålende dag!

Med vennlig hilsen/Best regards

Jon Inge Havreberg
Avd. leder Opel 
Opel Nybil"

Fikk mail igår! Det er hyggelig med positive tilbakemeldinger i disse tider ;)
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

Pirat

#1315
Vi er overveldet over interessen og mottagelsen vår nye elbil har fått av kunder
og presse. Det er svært uvanlig at en bilmodell, uansett merke, tiltrekker seg
så mye oppmerksomhet og kunder allerede lenge før den er tilgjengelig hos
forhandlerne.

Dessverre gjør det store antallet bestillinger, sammen med den tilgjengelige
produksjonskapasiteten, det vanskelig å levere Opel Ampera-e til alle innenfor
det som sees på som normal leveringstid. Ampera-e produseres på GMs fabrikk i
Michigan, USA. For å sikre maksimal kvalitet økes produksjonen gradvis. Dette
sammen med den store suksessen for Opel Ampera-e i Norge, har ført til at Opel
nå tilpasser sin introduksjon av bilen i Europa.

Dette betyr at Opel Ampera-e først lanseres i Norge, og at bilen kun vil
introduseres i tre andre land (Nederland, Tyskland og Sveits) i 2017. For resten
av Europa vil lanseringen av Ampera-e bli senere enn hva som var planlagt.

Imidlertid finner vi det riktig å informere om at produksjonen av din Ampera-e
blir forsinket i forhold til hva som tidligere er bekreftet. Vi kan dessverre
ikke på nåværende tidspunkt bekrefte en eksakt dato for levering. Så snart den
er klar, vil du selvsagt bli informert.

Selv om det er produksjonsbegrensninger, er vi imidlertid forsikret om at Opel
Norge jobber kontinuerlig med å øke produksjonsvolumet til Norge. Vi vil også
informere om at Opel Ampera-e, modellår 2018 (produksjon fra desember 2017) og
modellår 2019 (produksjon fra juli 2018) vil få noen små forbedringer på utstyr.
Dessuten vil det bli mulig å velge en ny førerassistentpakke som blant annet
inneholder et innovativt 360-graders kamera.

Veiledende utsalgspris for Opel Ampera-e modellår 2018 øker med 15.000 kroner.
Den nye prisen på din bestilte Opel Ampera-e vil derfor bli kr. 348 500,-.

Vi ønsker å beklage alle ulemper en forsinkelse av din Opel Ampera-e kan medføre
for deg og forstår fullt ut din skuffelse. Likevel vil vi forsikre deg om at vi
vil gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd.

Om du til tross for dette ønsker å kansellere kontrakten din, kan du selvsagt
gjøre dette uten kostnad innen utgangen av september i år.

Selvsagt håper vi at du bestemmer deg for å opprettholde din bestilling, og vil
holde deg informert om ny leveringsdato for din Ampera- e, så snart informasjon
om dette er tilgjengelig.

Vi håper du vil holde på «din plass i køen», og gleder oss til å se deg i en ny
Opel Ampera-e.


Fra forhandler.

Ampera

Nice,kommer ACC også kanskje, de har jo dette på Volt. :)

telcontar

Holder ikke pusten for info fra min forhandler, dem har det vært helt stille fra siden kontrakt ble signert.

jman76

Ha, ha..."for å sikre maksimal kvalitet". Kunne vel like godt skrevet at de tjener null og niks på bilen og ikke er interessert i å produsere flere enn strengt tatt nødvendig.

Regner med bytte av min siste fossilbil i løpet av 2018. Det blir definitivt ingen to års Ampera-e-kø på meg. Synd, bilen virker jo svært lovende. Spørs vel hvor mye som kommer til Norge etter hvert når "alle andre land skal ha".

Må nok ta nok med meg kulepennen til Nissan i løpet av høsten, ser det ut til.

paulketil

Leaf -15 USA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA