Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

pilt

Sitat fra: S4e på torsdag 04. mai 2017, klokken 18:42
Kanskje forsinkelsene gjelder de som bestilte bil senere og at de første leveransene går som planlagt?
Det kan nesten virke sånn. Jeg bestilte også første dag og er visst ikke berørt av det som skjer nå.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

mzziaz

Hvordan har dere andre funnet ut hvor bilen har vært til en hver tid? Mast på forhandler?

telcontar

Det er jo dette pressesjefen sa, at tidlige bestillinger som har fått leveringsdato for 2017, vil bli levert i henhold til avtale. Det er de uten dato, som vil få 4-6mnd forsinkelse. Jeg har ikke fått dato og kan nå regne med leveranse om ett års tid (les sommer 2018). Mest sannsynlig kansellering for min del mao.

S4e

Sitat fra: mzziaz på torsdag 04. mai 2017, klokken 19:02
Hvordan har dere andre funnet ut hvor bilen har vært til en hver tid? Mast på forhandler?

Foreslår du avventer beskjed i morgen og om det ikke står der ringer forhandler.

De har ikke system tilgjengelig for oss kunder og har neppe kapasitet til å orientere oss løpende. For egen del har jeg ringt forhandler først nå nylig med tanke på planlegging av salg av eksisterende bil. Han sa da det samme som jeg fikk mail om i kveld.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Resistance

Sitat fra: mzziaz på torsdag 04. mai 2017, klokken 18:45
Fikk nettopp beskjed fra forhandler om at min bil er blitt produsert.
Bestilte 5. oktober.

Rød med alt.

Så bra, jeg bestilte jo 3/10 så da er kanskje min og produsert. Var jo estimert uke 17 for produksjon og det har jo vært. Så får jeg håpe de ikke gir bilen til en tysker, hehe
Volkswagen Passat 1.9 Tdi 2006
Kontrakt Opel Ampera-e blå 03/10-16 Levert 11. August 2017

mzziaz

Sitat fra: Resistance på torsdag 04. mai 2017, klokken 19:08
Bestilte 5. oktober.

Rød med alt.

Så bra, jeg bestilte jo 3/10 så da er kanskje min og produsert. Var jo estimert uke 17 for produksjon og det har jo vært. Så får jeg håpe de ikke gir bilen til en tysker, hehe

mzziaz

Sitat fra: S4e på torsdag 04. mai 2017, klokken 19:07
Sitat fra: mzziaz på torsdag 04. mai 2017, klokken 19:02

Foreslår du avventer beskjed i morgen og om det ikke står der ringer forhandler.

De har ikke system tilgjengelig for oss kunder og har neppe kapasitet til å orientere oss løpende. For egen del har jeg ringt forhandler først nå nylig med tanke på planlegging av salg av eksisterende bil. Han sa da det samme som jeg fikk mail om i kveld.

Har ikke tenkt å mase om det, men har sett at andre har hatt info om bilen har stått på kai/vært i Belgia osv. Hadde vært fint om det hadde vært en form for tracking på dette. Ikke minst kunne det spart forhandlerne for mye mas.

Ipadjove

Siden jeg skrev under har jeg ringt forhandleren min 2 ganger. Fikk forventet dato, men har aldri hørt om nr på kontrakt, produsert bil, parkering på kai eller noe slikt. Så det varierer stort.

S4e

Nummer på kontrakt (i Norge) er det vel de færreste som har fått vite? Men forutsatt at forhandler straks har sendt inn kontrakt til Opel Norge bør tidspunkt for signering være en god rettesnor. (Og ikke dato for tilbud, muntlig avtale m.m.)
Ecolite ladestasjon

Ipadjove

Joda sant, men mange har opplyst om nr (Norge eller hos sin forhandler).
Ladeboks på veg i posten nå :D

knut.aulie

Sitat fra: S4e på torsdag 04. mai 2017, klokken 19:34
Nummer på kontrakt (i Norge) er det vel de færreste som har fått vite? Men forutsatt at forhandler straks har sendt inn kontrakt til Opel Norge bør tidspunkt for signering være en god rettesnor. (Og ikke dato for tilbud, muntlig avtale m.m.)
Nummer for kontrakt står i samme system som resten av opplysningene om bilen er produsert osv. Opp til selger å opplyse.Min første ville ikke den andre gjorde det uten spørsmål.

AmocoCadiz

De første 120 på båten/kaia i Belgia skal godt gøres og klare å få forsinket.
De fleste med bil i denne gruppen har meldt fra om gladmeldingene i denne tråden.
"Spenningen" ligger for resten, gjelder kun de resterende 3880 AE kunder som takket være GM's ekstremt lave produksjonstakt og Opel Norges tydeligvis svake deal fra Opel sentralt, har fått kraftig forkludret planene om ny bil .
For flere av oss er det ikke bilferien som går i vasken, men et reelt transportbehov som som må dekkes som plutselig vil mangle/forsinkes altfor lenge.

Zuexi

Bestilt 3.10. Forhandler har bekreftet ankomst til Drammen havn 29.7, både før og etter de dårlige nyhetene om forsinkelser.

S4e

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 04. mai 2017, klokken 20:25
De første 120 på båten/kaia i Belgia skal godt gøres og klare å få forsinket.
De fleste med bil i denne gruppen har meldt fra om gladmeldingene i denne tråden.
"Spenningen" ligger for resten, gjelder kun de resterende 3880 AE kunder som takket være GM's ekstremt lave produksjonstakt og Opel Norges tydeligvis svake deal fra Opel sentralt, har fått kraftig forkludret planene om ny bil .
For flere av oss er det ikke bilferien som går i vasken, men et reelt transportbehov som som må dekkes som plutselig vil mangle/forsinkes altfor lenge.
Tror det må være flere enn "120" som er i Belgia eller under produksjon, men ser poenget ditt. La oss håpe at de varslede forsinkelsene ikke er for store for alle som venter.
Ecolite ladestasjon

Kriss

Bestilte 5. oktober.

Rød med alt.

Bestilte også 5. oktober. Det er vel ikke mulig å ha så uflaks at klokkeslettet 5. oktober er avgjørende?
Ampera e leveres desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA