Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

TM

Når Bergheim Auto mener at de vil kunne selge Bolt for 410.000 ville jeg ikke vært bekymret for annenhåndsverdien på Ampera på kort sikt. Hva som er kort sikt er vanskelig å si, men tror nok det blir nærmest null verditap første året.

rolfans

Jeg har også fått en mail fra forhandler om at min bil ikke er berørt av forsinkelser og at den har blitt produsert som planlagt forrige uke, sendt fra fabrikken og skal bli levert som ventet. Endelig dato kommer senere.  :)

Resistance

Sitat fra: alagerqv på torsdag 04. mai 2017, klokken 09:48
Det er både skremmende, frustrerende og irriterende å lese dette...  Jeg skrev kontrakt med forhandleren på Fornebu 17/10-16, og i min kontrakt står det avtalt leveringstidspunkt 01.07.2017. Det står også med noe mindre font «Levering avtales nærmere, men er antatt sommeren 2017».
Det hørtes veldig tidlig ut med levering 01.07 til å ha en så sen bestillingstid. Jeg har i vinter fått estimert medio august eller tidligere og min kontrakt er fra 03/10/16.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi 2006
Kontrakt Opel Ampera-e blå 03/10-16 Levert 11. August 2017

bno

Min forhandler henviser til fredags mailen. Så får vi se. Jeg var tidlig ute -
juli 2016 med intensjons avtale signert. Ja vi får se ila morgendagen.....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

TM

Hvis det skal sendes ut e-post til alle på fredag, så ser jeg ikke helt at den vil gi detaljer om leveringstidstid for den enkelte kunde. Men vi får hva som kommer  ;)

Frissy

Sitat fra: moby666 på torsdag 04. mai 2017, klokken 15:32
Tja alle er vel mer eller mindre berørt av siste dags hendelser. Er ikke dere som mottar bilen litt redd for hva som skjer med AE fremover? Kanskje dette er starten på slutten av AE, ihvertfall i Europa og dere sitter igjen med noen ukurante biler når det gjelder deler/service og at konkurrenter kommer med konkurransedyktige modeller...

Bare kaster inn en fakkel jeg :) 8)

Tror ikke dette blir et større problem enn på andre biler. Bil er og blir et tapsprosjekt, og ingen vet hva 2 håndsverdien er før man har fått betalt av en evt ny kjøper. Jeg handler bil med 5/8 års garanti, og ikke minst: over dobbelt rekkevidde av en leaf til kun 25000 mer klarer. Tror ikke det blir slutten på Ae, men selvfølgelig hvis Tesla sin modell 3 koster det samme og de klarer å levere så vil det bli en reell konkurrent om 1 års tid. 

bno

@TM Enig i det men valgte ikke elaborere dette noe videre med fredag tett på ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Ipadjove

Har tenkt tanken at om det blir produsert få biler kan det bli verre med reservedeler og software-oppdateringer osv. Men jeg har håpet om at totalpakken blir meget bra :))

S4e

Tror neppe Chevrolet blir veldig avansert på programvare oppdateringer uavh av volum. De tradisjonelle bilfabrikantene har jo overhode ikke dette i sin kultur. Her tenker Tesla veldig riktig.

Når det gjelder reservedeler og reperasjoner er jeg mer optimist. Alt utover elektronikken har jo Opel veldig stort apparat og masse erfaring. Her ville jeg vært mye mer bekymret for Tesla som selv med lavt volum S/X sliter med ventetid og kapasitet. Hva da når 3 kommer?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Enlace

Hei!

Nå nærmer det seg levering av din Opel Ampera-E.
Levering per i dag er beregnet til midten / slutten av juni.

Jeg vil ta kontakt når din bil ankommer Norge for å avtale levering. 

Om du ønsker installert hjemmelader eller å sikre deg momsfrie vinterhjul kan det være lurt å ta en vurdering på dette.

Ha en fortsatt strålende dag!

Med vennlig hilsen/Best regards

Jon Inge Havreberg
Avd. leder Opel 
Opel Nybil

Ipadjove

Sitat fra: S4e på torsdag 04. mai 2017, klokken 18:18
Tror neppe Chevrolet blir veldig avansert på programvare oppdateringer uavh av volum. De tradisjonelle bilfabrikantene har jo overhode ikke dette i sin kultur. Her tenker Tesla veldig riktig.

Når det gjelder reservedeler og reperasjoner er jeg mer optimist. Alt utover elektronikken har jo Opel veldig stort apparat og masse erfaring. Her ville jeg vært mye mer bekymret for Tesla som selv med lavt volum S/X sliter med ventetid og kapasitet. Hva da når 3 kommer?

Sant, men tenkte f.eks retting av feil osv. Bolt har hatt småfeil i software som har blitt rettet opp i oppdateringer.

S4e

Ja småfeil blir sikkert fikset, men det kommer neppe ny funksjonalitet eller større forbedringer som Tesla.  (Håper jeg tar feil ;-) )
Ecolite ladestasjon

S4e

Sitat fra: Enlace på torsdag 04. mai 2017, klokken 18:23
Hei!

Nå nærmer det seg levering av din Opel Ampera-E.
Levering per i dag er beregnet til midten / slutten av juni.

Jeg vil ta kontakt når din bil ankommer Norge for å avtale levering. 

Om du ønsker installert hjemmelader eller å sikre deg momsfrie vinterhjul kan det være lurt å ta en vurdering på dette.

Ha en fortsatt strålende dag!

Med vennlig hilsen/Best regards

Jon Inge Havreberg
Avd. leder Opel 
Opel Nybil

Jeg har mottatt samme og dette er i henhold til hva som er lovet hele tiden.

Kanskje forsinkelsene gjelder de som bestilte bil senere og at de første leveransene går som planlagt?
Ecolite ladestasjon

Tom E.

Det er rolig på forumet her i dag. Hva skjer i morgen når det går ut 808 brev om forsinkelser?

mzziaz

Fikk nettopp beskjed fra forhandler om at min bil er blitt produsert.
Bestilte 5. oktober.

Rød med alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA