Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er S60 relevant lenger?

Startet av knut.aulie, tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

knut.aulie

Det er helt klart "noe", og hva kommer det tydeligvis til å ta tid før vi får vite.
Dette kan potensielt bli veldig skadelig for Opel, men avhenger av hva det er og hva konsekvensene blir.
Det som er rart er at dette skal skje etter presselansering.......

Myrvang

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

SteinP

Hei!

Registrerer at det går svært mange rykter rundt levering av Ampera-e - både på elbilforum.no og i de ulike Ampera-e-gruppene på Facebook.

Som så ofte ellers blir fort spekulasjoner til sannheter - så derfor er det greit med en liten avklaring.

Som vi har kommunisert hele tiden: Produksjonen av Ampera-e tildeles måned for måned - derfor må informasjon om levering av den enkelte kundes bil oppdateres basert på dette.

Stor etterspørsel har allerede ført til lang leveringstid, og det kan dessverre også gjøre at kunder vil kunne oppleve at levering blir senere enn det som har vært planlagt. Vi kan dessverre fortsatt ikke oppgi eksakt leveringsdato for biler planlagt levert i 2018, så snart den er klar, vil selvsagt forhandler informere kunde.

På tross av hva som hevdes, det er mange biler på vei til Norge akkurat nå, og vi følger fortsatt planen om å begynne leveringen av de første kundebilene i slutten av mai og begynnelsen av juni.

Alle kunder, som ikke allerede har fått bekreftet en leveringsdato, vil motta informasjon fra sin forhandler fredag denne uken.

Stein Pettersen
PR-Sjef
Opel Norge

Zuexi

Takk for info, Pettersen.
Betyr dette at de som har fått leveringsdato fra forhandler får bil til antatt leveringsdato?

Stikkkontakt

Da kan vel jeg som er i første pulje fortsatt belage meg på bilbytte om en drøy måned..
Selv om jeg ikke har fått annen info enn at bilen er på vei over dammen og skal leveres i juni.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Jakal

Takk for info, SteinP. PS! Antar du mener 2017, ikke 2018...

knut.aulie

Sitat fra: SteinP på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:49
Hei!

Registrerer at det går svært mange rykter rundt levering av Ampera-e - både på elbilforum.no og i de ulike Ampera-e-gruppene på Facebook.

Som så ofte ellers blir fort spekulasjoner til sannheter - så derfor er det greit med en liten avklaring.

Som vi har kommunisert hele tiden: Produksjonen av Ampera-e tildeles måned for måned - derfor må informasjon om levering av den enkelte kundes bil oppdateres basert på dette.

Stor etterspørsel har allerede ført til lang leveringstid, og det kan dessverre også gjøre at kunder vil kunne oppleve at levering blir senere enn det som har vært planlagt. Vi kan dessverre fortsatt ikke oppgi eksakt leveringsdato for biler planlagt levert i 2018, så snart den er klar, vil selvsagt forhandler informere kunde.

På tross av hva som hevdes, det er mange biler på vei til Norge akkurat nå, og vi følger fortsatt planen om å begynne leveringen av de første kundebilene i slutten av mai og begynnelsen av juni.

Alle kunder, som ikke allerede har fått bekreftet en leveringsdato, vil motta informasjon fra sin forhandler fredag denne uken.

Stein Pettersen
PR-Sjef
Opel Norge
[emoji1360]

Veldig bra å komme med offisiell info, for her (og andre steder)begynner det å ta av.

Det er litt rart med infoen som enkelte forhandlere gir, så hele bildet har vi enda ikke......

Goggen123

Ta av? Du tror vel ikke pr-sjefer forteller sannheten? Å nei, dette blir ti ganger verre enn spekulasjonene her inne.

knut.aulie

Sitat fra: Goggen123 på tirsdag 02. mai 2017, klokken 23:00
Ta av? Du tror vel ikke pr-sjefer forteller sannheten? Å nei, dette blir ti ganger verre enn spekulasjonene her inne.
Deg om det!

Jeg har tillit til at Pettersen står for det han sier. Om han sier alt, selvfølgelig ikke, det skal han ikke gjøre.

Lepanto

Sitat fra: SteinP på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:49
Hei!

Registrerer at det går svært mange rykter rundt levering av Ampera-e - både på elbilforum.no og i de ulike Ampera-e-gruppene på Facebook.

Som så ofte ellers blir fort spekulasjoner til sannheter - så derfor er det greit med en liten avklaring.

Som vi har kommunisert hele tiden: Produksjonen av Ampera-e tildeles måned for måned - derfor må informasjon om levering av den enkelte kundes bil oppdateres basert på dette.

Stor etterspørsel har allerede ført til lang leveringstid, og det kan dessverre også gjøre at kunder vil kunne oppleve at levering blir senere enn det som har vært planlagt. Vi kan dessverre fortsatt ikke oppgi eksakt leveringsdato for biler planlagt levert i 2018, så snart den er klar, vil selvsagt forhandler informere kunde.

På tross av hva som hevdes, det er mange biler på vei til Norge akkurat nå, og vi følger fortsatt planen om å begynne leveringen av de første kundebilene i slutten av mai og begynnelsen av juni.

Alle kunder, som ikke allerede har fått bekreftet en leveringsdato, vil motta informasjon fra sin forhandler fredag denne uken.

Stein Pettersen
PR-Sjef
Opel Norge
Vel når deres egen forhandler nevner Peugeot sitt oppkjøp av Opel som mulig årsak til forsinkelsen, og at biler leveres til annet marked enn Norge så skjønner du sikkert at det blir spekulasjoner.
Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

Lepanto

#1165
Her er hva  PR sjef Pettersen uttalte for ca to mnd siden:
https://www.tu.no/artikler/opel-forst-neste-ar-blir-det-store-leveringsaret-for-ampera-e/376580
Lurer på om det stemmer at alt som produseres frem til høsten skal til Norge?
Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

AmocoCadiz

Bra at Stein Pettersen fra Opel kommer med litt brannslukking på sosiale medier og litt info om saken.
Får håpe dette stemmer og leveringene er på vei mer eller mindre som utlovet. Hvis ikke blir jeg veldig skuffet over Opel og blir nødt å revurdere bilbehovet.

Ang tekniske problemer, har jeg prøvd å følge med de amerikanske Boltsidene på FB, uten å ha oppfattet tilbakemeldinger om noen alvorlige tekniske feil. Tror ikke så mye at dette er årsaken til en ev. forsinkelse, hvis det ikke da er blitt oppdaget en feil helt nylig.

Derimot er jeg litt skeptisk til om det kan være oppdaget en sikkerhetsfeil som gjør at de ikke får full poeng i EuroNCAP, og at bilen må modifieres. Det er jo ikke de samme sikkerhetskravene i Europa som USA. Da kan det ta tid, og snakket om omproduksjon kan forklares. Men bare spekulasjoner seff.

...

All eyes are on GM. Det er etter min mening forholdsvis liten sannsynlighet for at GM har klart å feilkonstruere bilen slik at den evt skulle være en sikkerhetsrisiko. Jeg tror det ville blitt advokatmat relativt raskt.

Det er heller ingen tilbakekallinger som er postet på https://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchResults.action?searchType=PROD&prodType=V&targetCategory=A&activeTab=3&searchCriteria.model_yr=2017&searchCriteria.make=CHEVROLET&searchCriteria.model=BOLT%20EV&searchCriteria.prod_ids=2034712

TM

Kanskje ikke, men det har hendt før at nye biler får svært dårlige resultater i kollisjonstester. Synes fortsatt det er betenkelig at det ikke foreligger data fra kollisjonstest fra EuroNCAP eller tilsvarende fra USA. Hurtiglader heller noen flere ganger med e-Golf enn å kjøre rundt i en potensielt mindre sikker bil med billigere utførelse.

trykkertor

Men det ble nevnt "politikk" et eller annet.
Nå har det nylig vært Europa-lansering. Bilen har stort sett scoret 5-ere og mange 6-ere.
Kan det være at nye franske eier har presset på og vil utnytte denne lanseringen til å få solgt biler til mange flere land i Europa.
Så de rett og slett tar imot bilene i Belgia, og fordeler hardt biler til diverse europeiske land, hvor de faktisk tar forhåndsbestilte norske biler, og tilbyr de til andre kunder i Europa.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA