Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av ..., tirsdag 08. november 2016, klokken 13:25

« forrige - neste »

Jakal


Amoss

Sitat fra: Jakal på søndag 18. desember 2016, klokken 22:43
Uffda, da er sikkert denne testen også gammelt nytt:  ;)
http://www.motortrend.com/news/chevrolet-bolt-ev-2017-car-of-the-year/

Bare litt over en måned, artikkelen er datert den 14. november ;)

Så det kommer seg i forhold til forrige link :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

knut.aulie

Sitat fra: kammiz på mandag 19. desember 2016, klokken 14:36
Og parkeringsassistent :P
Han assistenten kan bare holde seg hjemme for min del, parkere gjør jeg mye bedre sjøl[emoji41]
Hvis de på død og liv skal ha bilen til å bevege seg på egenhånd så er "summon" hvor du kunne fått bilen inn eller ut av plasser som du ikke kan åpne dørene ekstremt mye mer nyttig!


kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

S4e

Interessant artikkel.

Viser at det er en betydelig kostnad ved et så stort batteri. Viktig å ha med seg når en sammenligner pris med andre elbil merker...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Gurba

Sitat fra: S4e på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:31
Interessant artikkel.

Viser at det er en betydelig kostnad ved et så stort batteri. Viktig å ha med seg når en sammenligner pris med andre elbil merker...

Mhm Mange her inne som ikke har skjønt dette.

Ipadjove


Zuexi

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 20. desember 2016, klokken 20:51
http://m.side3.no/motor/opel-ampera-e-pris-rekkevidde-dato-og-plass-i-bagasjerom/3423294539.html

Her er det vi trenger å vite om Ampera-e, ifølge dem.
Interessant at de mener over 4500 nordmenn har bestilt bilen, samt første leveringsdato juni.
Forhandlere har vel hevdet tidligere levering enn det for de første i køen?

Olemann

Hvis hele den merkostnader pga batteri (vs i3 eller eGolf med halve batteriet) skal tas inn med bruk av hardplast så blir det veldig hardt inne i kupeen......) men håper i det lengste at det ikke blir noen skranglete Chevy dette....liker designet og det optimaliserer volum vs ytre mål på en bra måte.   
Men, planen er at dersom bilen ikke oppleves god nok når vi får den så skal den selges umiddelbart, og med de køene som er nå så tror jeg nok at man får igjen pengene de første ukene, så null risko sånn sett.

Jeg som har kjørt Reva i 2 år kan jo bare psyke meg opp med å tenke Reva og ikke i3 når jeg setter meg i den første gangen, så blir jeg nok happy :-)

Sitat fra: Gurba på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:59
Sitat fra: S4e på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:31
Interessant artikkel.

Viser at det er en betydelig kostnad ved et så stort batteri. Viktig å ha med seg når en sammenligner pris med andre elbil merker...

Mhm Mange her inne som ikke har skjønt dette.

Ipadjove


knut.aulie

Sitat fra: kammiz på tirsdag 20. desember 2016, klokken 09:47
Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 20. desember 2016, klokken 00:03
https://www.bloomberg.com/news/features/2016-12-19/the-chevy-bolt-is-the-ugly-car-of-the-very-near-future

"The company is expected to lose somewhere in the neighborhood of $9,000 per Bolt"  :o :o
Dette er tilbakevist (i den grad det er mulig siden GM aldri vil oppgi hva de tjener på en bil) siden batterikostnad har droppet under de mest optimistiske anslag som selv GM hadde når de startet prosessen frem til Bolt/Ae.

Knut Røe

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 11. februar 2017, klokken 14:20
Sitat fra: kammiz på tirsdag 20. desember 2016, klokken 09:47
Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 20. desember 2016, klokken 00:03
https://www.bloomberg.com/news/features/2016-12-19/the-chevy-bolt-is-the-ugly-car-of-the-very-near-future

"The company is expected to lose somewhere in the neighborhood of $9,000 per Bolt"  :o :o
Dette er tilbakevist (i den grad det er mulig siden GM aldri vil oppgi hva de tjener på en bil) siden batterikostnad har droppet under de mest optimistiske anslag som selv GM hadde når de startet prosessen frem til Bolt/Ae.
Bare celle kostnad på 145 $ per kwh. + Batterihus, pakking og kjøling.
http://insideevs.com/gm-chevrolet-bolt-for-2016-145kwh-cell-cost-volt-margin-improves-3500/

Øyvind.h

#314
At de taper 9k per bil er avfeid. Sjekk pris på Volt vs lignende fossil bil fra samme merke. Stor prisforskjell som lett svelger 10k i batterikost.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA