Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av ..., tirsdag 08. november 2016, klokken 13:25

« forrige - neste »

Ipadjove

#90


Endelig en ny liten video :) (Bolt)

Ipadjove

http://www.tu.no/artikler/neste-ar-trenger-du-ikke-a-kjope-en-tesla-for-a-kjore-langt/363467

Teknisk clickbaitUkeblad skriver om Ampera-e og de andre elbilene som kommer i 2017, med lang rekkevidde.

Ipadjove



Snart ett år gammel video som jeg ikke har fått med meg før nå. Nevner noe om å skifte farger på bakgrunnen på skjermen(ene?) etter ca 6 minutt.


Gurba

Artig lesning, men jeg vet ikke om amerikanere og europeere har samme syn på hva som gir kvalitetsfølelse. Jeg kan leve helt fint med hard plastikk i interiørpaneler, men det gir ingen kvalitetsfølelse.


S4e

SitatWe've already verified that the Bolt will actually cover 238 miles during a leisurely jaunt up the California coast that left us with an indicated 34 miles of remaining range. However, the exponential effects of aerodynamic drag mean that the faster you drive, the faster the battery drains. So in our most recent rendezvous with the Bolt, we performed a real-world range test that mimics a long highway road trip. With the cruise control set to 75 mph and the climate system set to 72 degrees, we drove the battery to exhaustion in 190 miles.

120 km/t  305km rekkevidde :-D
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Gurba

Den så jeg ja. Snittet ved langkjøring her i landet er vel nærmere 70km/t for oss som ikke har tilgang til E18. Tyder på at Opel ligger an til å klare rekkevidden de har annonsert. :-)

Ipadjove


Ipadjove

– Det er sikkert mange som også gladelig ville betalt 350.000 kroner for denne bilen. Men vi ønsker ikke å utnytte situasjonen, men ha en god pris. Her tenker vi langsiktig, Ampera-e skal være attraktiv både å kjøpe, eie og bytte inn igjen, når den tid kommer.

http://www.tv2.no/broom/8691170/

S4e

Sitat fra: Gurba på lørdag 29. oktober 2016, klokken 09:09
Den så jeg ja. Snittet ved langkjøring her i landet er vel nærmere 70km/t for oss som ikke har tilgang til E18. Tyder på at Opel ligger an til å klare rekkevidden de har annonsert. :-)

Nesten hver helg kjører jeg 19 mil og over halvparten på motorvei. Så jeg er ekstra spent på om en må kjøre saktere enn normalt eller kan glemme at det er en elbil og kjøre som jeg pleier ;-) (10-15 over fartsgrensen)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

tutti


Nickelilltroll

Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Gurba

Sitat fra: S4e på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:13
Sitat fra: Gurba på lørdag 29. oktober 2016, klokken 09:09
Den så jeg ja. Snittet ved langkjøring her i landet er vel nærmere 70km/t for oss som ikke har tilgang til E18. Tyder på at Opel ligger an til å klare rekkevidden de har annonsert. :-)

Nesten hver helg kjører jeg 19 mil og over halvparten på motorvei. Så jeg er ekstra spent på om en må kjøre saktere enn normalt eller kan glemme at det er en elbil og kjøre som jeg pleier ;-) (10-15 over fartsgrensen)

Det er klart at alle har ikke samme behovet. Men 19 mil bør ikke være et problem selv om halve er på motorvei. Eller er det 19 mil hver vei? :)

knut.aulie

Sitat fra: tutti på lørdag 29. oktober 2016, klokken 11:26
Sitat fra: Ipadjove på lørdag 29. oktober 2016, klokken 09:22


Ny video
Biljournalisten i denne videoen anbefaler ikke å kjøpe Ampera-E..
He he
Du må nok se en gang til. Det han sier er at de som har bestilt model 3 kanskje bør tenke seg om [emoji6]

Likte forøvrig stilen til journalisten, rett frem og no bullshit [emoji1360]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA