Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av ..., tirsdag 08. november 2016, klokken 13:25

« forrige - neste »

TFSE

#30
Ser ut som att man uppdaterat hemsidan till Opel:

http://www.opel.no/kjoretoy/fremtidige-modeller/opel-ampera-e.html

Interaktiv video:
http://www.ampera-e.no/


Ipadjove

Bilde av Bose, fant det postet på Opel sin facebookside.

model3citizen

'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Øyvind.h

Ja hvis man helst vil gå rundt bilen hver gang man skal plugge i kabelen så bør den være på andre siden. Jeg foretrekker førersiden må jeg si. Men kanskje de som gateparkerer ofte med kort ladekabel føler det annerledes?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DagfinnN

For meg er ladeporten perfekt plassert :)
Kunne ikke passe bedre i min garasje.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Zuexi

#35
Sitat fra: model3citizen på mandag 03. oktober 2016, klokken 19:53
Sitat fra: Ipadjove på torsdag 29. september 2016, klokken 00:38


Ladeporten er i alle fall på feil side av bilen.
Det har du helt rett i.
Tipper det blir et irritasjonsmoment ved gateparkering, ved mindre de sender med ekstra lang ladekabel..

Ipadjove


bno

#37
Må rygge inn i motsetning til idag. En vanesak så er jeg godt fornøyd med det. Synd det ikke er en omforent standard for plassering av ladeluka.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

3irikur

Hmm. Jeg liker å ryggeparkere og få veggen til høyre for bilen... Får kjøpe meg lenger kabel da  :-\
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

sjokomelk

Sitat fra: bno på mandag 03. oktober 2016, klokken 21:00
Synd det ikke er en omforent standard for plassering av ladeluka.

Amerikanske plug-ins har ladeluka foran eller foran venstre dør nesten alle sammen. (Bolt, GM EV1, Volt, Volt gen2, Focus Electric, Leaf, Cadillac ELR, Soul EV, Fusion (Mondeo) hybrid, C-Max hybrid og Sonata hybrid.)
Husk at i USA er det "alltid" parkering med nesa inn først. Som oftest er parkeringsplassene skråstilte. Og ladestasjonene har fast kabel.

Legg også merke til at biler designet for det amerikanske markedet nesten alltid har bensinlokket på venstre side, mens europeiske modeller har det på høyre. Amerikanerne liker ikke å gå så langt :-P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

02jan

Er det slik at det leveres elbiler/ladbare biler med ladeport på førerside ?

Hvis man gateparkerer lovlig, dvs snuten på bilen i kjøreretning, ser for meg situasjoner med folk som står ute i veibanen og fomler med ladekabel.

Rart det ikke er standardisert dette her, etter hvilke land/kontinent bilene typegodkjennes i.


Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Øyvind.h

Jepp. Ladeluken på Model S sitter ganske nært der føreren går ut. Veldig praktisk og riktig plassering for meg. Slipper å gå rundt bilen for å plugge i :)

Står det i loven at man må parkere med kjøreretningen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Zuexi

Sitat fra: 02jan på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 14:30
Hvis man gateparkerer lovlig, dvs snuten på bilen i kjøreretning, ser for meg situasjoner med folk som står ute i veibanen og fomler med ladekabel.

Er nok ikke noe bedre at biler svinger over i motsatt kjørefelt for å så rygge inn på plassen, for at luken skal vende innover mot gangfeltet.
Luken burde vært på høyre siden, men som Sjokomelk påpeker her, så er det jo GM som har laget bilen og da tilrettelagt det amerikanske markedet.

model3citizen

Sitat fra: 02jan på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 14:30
Er det slik at det leveres elbiler/ladbare biler med ladeport på førerside ?

Hvis man gateparkerer lovlig, dvs snuten på bilen i kjøreretning, ser for meg situasjoner med folk som står ute i veibanen og fomler med ladekabel.

Rart det ikke er standardisert dette her, etter hvilke land/kontinent bilene typegodkjennes i.

BMW har den på right (riktig) side. Da kan jeg rygge inn i garasjen, eller parkeringsplassen på jobb (tryggest). Gå ut av bilen uten hindring på førersiden og plugge til på andre siden. Dette er også, helt naturligvis, den beste løsningen ved gateparkering, på samme måte som dette er den beste løsningen for fossilbiler når man skal stille bilen opp til tanking (her oppdager man at man har asiatisk bil). Alle ladeporter som fordrer å parkere snuten inn regner jeg som mindre heldige enn de som fordrer snuten ut. Av helt naturlige trafikksikkerhetsmessige årsaker.

Hvor langt jeg må gå er helt trivielt. Jeg skal formodentlig gå et stykke vekk fra bilen uansett etterpå.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

model3citizen

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 15:21
Sitat fra: 02jan på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 14:30
Hvis man gateparkerer lovlig, dvs snuten på bilen i kjøreretning, ser for meg situasjoner med folk som står ute i veibanen og fomler med ladekabel.

Er nok ikke noe bedre at biler svinger over i motsatt kjørefelt for å så rygge inn på plassen, for at luken skal vende innover mot gangfeltet.
Luken burde vært på høyre siden, men som Sjokomelk påpeker her, så er det jo GM som har laget bilen og da tilrettelagt det amerikanske markedet.

En venn av meg prøvde seg på en sånn manøver i Tyskland, med en tysker med i bilen.

Nei, det gjør man ikke DER i alle fall ;) Reaksjonen var såpass at vi lurte på om det kunne være forbudt å gjøre sånt i Tyskland, uten at vi gravde videre i den saken.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA