Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Betaling for Supercharging

Startet av Larvik, mandag 07. november 2016, klokken 20:57

« forrige - neste »

krister461

Slenger inn et spørsmål i denne tråden siden det er mange rutebyttere her:
Må bytte frontrute selv (fet steinsprut fra lastebil til tross for god avstand). Har forsikring hos Tide med 2000 i egenandel på glasskader og premium-dekning som gir 2000 i egenandel-reduksjon.

Vil denne reduksjonen gjelde ved glassskader slik at jeg får 0 i egenandel? Eller, gjelder denne bare ved andre kaskoskader?

petersv

Såvidt meg bekjent er dette tilfellet. 0 i egenandel på glasskade.

krister461

Sitat fra: krister461 på onsdag 21. september 2016, klokken 10:58
Slenger inn et spørsmål i denne tråden siden det er mange rutebyttere her:
Må bytte frontrute selv (fet steinsprut fra lastebil til tross for god avstand). Har forsikring hos Tide med 2000 i egenandel på glasskader og premium-dekning som gir 2000 i egenandel-reduksjon.

Vil denne reduksjonen gjelde ved glassskader slik at jeg får 0 i egenandel? Eller, gjelder denne bare ved andre kaskoskader?
For å svare meg selv. Får kr 0 i egenandel om jeg går via en samarbeidpartner av Tide, via deres telefon for glasskade 97997400. :)

Line

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 20. september 2016, klokken 20:18
Hvis det er den type skader som er hyppigere på Tesla tror jeg nok det skyldes at mange av eierene er mer nøye med å få de utbedret. Corollaeiere bryr seg garantert sjeldnere om å fikse en liten ding i ruta ;)
Tror nok du har rett her.
Jeg har bytte rute flere ganger på andre biler, men ikke ennå på Tesla-ene. Ja har fått flere steinsprut, men bytter ikke hvis jeg ikke må dvs at det blir sprekk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

cairnz

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 20. september 2016, klokken 19:15
Haha, det der er ikke statistisk signifikant vettu. Jeg fikk steinsprutskade på 2015-modellen på vei hjem fra utlevering. Gikk vel kanskje 15 minutter fra jeg startet turen til det skjedde. Jeg har aldri hatt steinsprutskade i frontruta på noen biler før, og de er det blitt mange av på 26 år.

Konklusjon: Tesla er mer utsatt for steinsprut enn andre biler. Eller, nei  ;)
Tok fire dager på min nye 85D fra utlevering til jeg måtte på Riis Bilglass og fikse to ekle i ruta. Heldigvis er de bak midtspeilet så jeg ser de ikke når jeg kjører :)
Elbilist

Brede

Hva er forresten krav til steinsprut før ruta må byttes i følge loven?
Jeg har en som sitter i ytre del av synsfeltet. Plager ikke meg, men skal inn på EU-kontroll snart..

Siggen

Sitat fra: Brede på torsdag 22. september 2016, klokken 12:25
Hva er forresten krav til steinsprut før ruta må byttes i følge loven?
Jeg har en som sitter i ytre del av synsfeltet. Plager ikke meg, men skal inn på EU-kontroll snart..

Ca størrelsen på et horisontalt liggende a4 ark foran synsfeltet skal være fritt for stensprut

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA