Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukt eller ny iOn?

Startet av Teslanewbie, mandag 07. november 2016, klokken 18:46

« forrige - neste »

Teslanewbie

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trafikkulykker/tesla-eier-fiklet-med-mobilen-her-endte-ferden/a/23798415/

Tesla-eier fiklet med mobilen -

I voldsom fart braste Teslaen rett inn i en sperrevogn som var satt opp foran veiarbeid på E18.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sylwester

Å tukle med mobilen er vel farligere enn å kjøre med 1 i promille så det har lite å si om vedkommende brukte cruisecontrol eller ikke. Vedkommende får en sikrere hverdag med mobilbruk på bussen.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

lunitiks

Overraskende at ikke AP får skylda igjen. Vurderer nå å stemme rødgrønt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rsomby

Er vel ikke noen tvil om hvem som er ansvarlig her.

Men!  Jeg tror Tesla har blindet eller villedet endel autopilot brukere med mye flott salgsprat om "autopilotens bekvemelligheter", og samtidig utelatt endel vesentlig info som at den ikke klarer å detektere stillestående hindringer og ikke stopper automatisk ved kollisjonsfare. Jeg tror mange tenker at disse tingene er en selvfølge og stoler for mye på systemet. Beta burde vært presisert enda tydeligere kanskje.



Sjøhyene

Sitat fra: rsomby på tirsdag 20. september 2016, klokken 09:38
Men!  Jeg tror Tesla har blindet eller villedet endel autopilot brukere med mye flott salgsprat om "autopilotens bekvemelligheter", og samtidig utelatt endel vesentlig info som at den ikke klarer å detektere stillestående hindringer og ikke stopper automatisk ved kollisjonsfare. Jeg tror mange tenker at disse tingene er en selvfølge og stoler for mye på systemet. Beta burde vært presisert enda tydeligere kanskje.

Helt enig. Teslas autopilot kunne nok hatt en helt vanvittig lav ulykkes frekvens, men nettop det at folk bruker det feil tror jeg forårsaker ganske mange ulykker sånn systemet er satt opp i dag.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

frankofobia

TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

N00b


Avh

Men ser du det på bildet? Og om den var aktivert eller ei vet bare fører og Tesla
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Brede

Sitat fra: Avh på tirsdag 20. september 2016, klokken 15:10
Men ser du det på bildet? Og om den var aktivert eller ei vet bare fører og Tesla

Det verserer flere bilder fra ulykken på nettet og det er ingen tvil om at det var en AP-bil.

Tuxedo

#9
Sitat fra: Avh på tirsdag 20. september 2016, klokken 15:10
Men ser du det på bildet? Og om den var aktivert eller ei vet bare fører og Tesla
Nei, vi vet ikke om den var aktivert.  Men skal man først klusse med telefonen når man kjører bil, er det ikke usannsynlig at man setter på autopilot først.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Teslanewbie

Bilen bør jo registrere hinder i veibanen og med CC  og ACC av ?
Nødbrems er jo en safetyfeature som tesla annonserer med ?

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øggen

He provosert systemet 3 ganger i slike situasjona, og AP merka IKKJE stillestående bila/objekt.
Ett senario:
Om du har 2 biler foran deg på veien, og bil nr 2 (fremst), bremsa og skal svinge av veien og evt. blir stående.  Samtidig svinga bilen rett foran deg, forbi bil nr 2 og fortsette. Da klare ikkje Tesla``n å forutsei situasjonen, og tesla``n kjøre rett mot den stillestående bilen, og bremsa heller ikkje. Ingen rød lys eller pipetoner.
Akkurat det, he veldig lite med sikkerhet å gjere. Men det he også MobilEye sagt at dette systemet ikkje klare.
Fører skal heile tia følge med, og det må du også,  da systemet knapt klare å følge veimerking.
Til dags dato nekta ej å tru at denne bilen, med dette systemet skal redde 500000 liv i trafikken, og syns det bli for teit å reklamere med det. Ej he redda meg sjølv med å avbryte systemet utallige ganger.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Spinner

Sitat fra: Øggen på tirsdag 20. september 2016, klokken 18:24Om du har 2 biler foran deg på veien, og bil nr 2 (fremst), bremsa og skal svinge av veien og evt. blir stående.  Samtidig svinga bilen rett foran deg, forbi bil nr 2 og fortsette. Da klare ikkje Tesla``n å forutsei situasjonen, og tesla``n kjøre rett mot den stillestående bilen, og bremsa heller ikkje. Ingen rød lys eller pipetoner.
8.0 skal vel fikse akkurat dette scenarioet i mange tilfeller ved å se "igjennom" bilen foran deg og følge med på den foran der igjen også. Spent på å se hvor bra/dårlig dette fungerer.

jensjacob

Måske burde alle biler udstyres med et helt simpelt nødbremsesystem der udelukkende kigger på objekter der nærmer sig forfra, langsomt eller hurtigt, og så bremser - ikke styrer eller undviger - men blot bremser ned inden objektet kommer i kontakt med bilen.

Sådan et simpelt og helt uafhængigt system vil så kunne redde r..en både på uopmærksomme bilister og AP systemer som enten fejlbetjenes eller bare slet ikke burde have været frigivet til almindelige forbrugere.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA