Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av fj, mandag 07. november 2016, klokken 16:37

« forrige - neste »

fj

Har ett par spørsmål til Go-carter: Tror du løs kontakt også kan være årsak til ladeproblem på min bil? Er isåfall svært interessert i å se bilde du nevnte i innlegg i går. Har stilt dette spørsmålet også tidligere og er fremdeles interessert i svar: Vet du hvor stor differeransen var på SOC batteri og pcu da du hadde samme feil?

Go-carter

Sitat fra: fj på onsdag 28. september 2016, klokken 16:58
Har ett par spørsmål til Go-carter: Tror du løs kontakt også kan være årsak til ladeproblem på min bil? Er isåfall svært interessert i å se bilde du nevnte i innlegg i går. Har stilt dette spørsmålet også tidligere og er fremdeles interessert i svar: Vet du hvor stor differeransen var på SOC batteri og pcu da du hadde samme feil?

Hei, beklager at jeg ikke har fått tatt noe bilde enda. Småbarnslivet er hektisk og uforutsigbart,også er jeg kronisk glemsk :)

Det har skjedd mange ganger for meg, og hver gang har vært forskjellig. Noen ganger har det skjedd mens jeg kjører, og da stopper jeg bilen før jeg får en diff på 20% eller mer. Rekker jeg det, så klarer batteriet å "hente seg inn" neste gang det kjører balansering på 80%. Blir diff større enn 20%, så begynner tullet. De gangene det har blitt et problem for meg er hvis det har skjedd under lading (da er jeg naturligvis ikke ved bilen), for da har jeg ikke hatt mulighet til å stoppe det.

Elbilmek strevet lenge med dette, og flashet BMI med flere forskjellige software (tror jeg?), også er jeg litt usikker på om de faktisk byttet BMI siste gangen den var på verksted. Men den siste gangen påpekte jeg også den løse kontaken, så det kan ha vært en kombinasjon. Grunnen til at jeg tror kontakten var hovedårsaken var at jeg var under dashbordet å ryddet i noen stereokabler mens bilen var på lading, og i det jeg kom borti kontakten så stoppet lading umiddelbart.

Det er en "stor" kontakt med lilla låsemekanisme mener jeg å huske.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

fj

Takk for svar. Skal se om jeg kan finne den og sjekke om den kan være løs.
Begynner utfra svar jeg har mottatt ang mitt problem med bilen å få inntrykk av at det kan være vanskelig å ha denne generasjon Think uten å ha umiddelbar tilgang på diagonoseutstyr. Jeg bor 10 mil fra Trondheim og selv om Trondheim thinkers er behjelpelig blir det noe tungvint dersom bilen må fraktes på henger til dem titt og ofte. Vet ikke om mitt inntrykk er riktig og ønsker svært gjerne å motta andres erfaringer.


BauDemo

I think that what you trying to do is not going to give you any positive results - you need to know what the problem is before fixing it and without diagnostic equipment AND knowledge it is like sending a doctor to fix a spaceship with a paperclip.

Having a Think is more or less like having any other car - if the car brakes it needs to be fixed, and it usually costs money to get it fixed. If you don't want to spend MONEY on fixing it, you can instead spend TIME to try to learn and develop your own tools.

Good luck whatever path you choose. I hope you get it running again.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Warlock

Sitat fra: BauDemo på torsdag 29. september 2016, klokken 17:20
I think that what you trying to do is not going to give you any positive results - you need to know what the problem is before fixing it and without diagnostic equipment AND knowledge it is like sending a doctor to fix a spaceship with a paperclip.

You know, the Doctor is the only one who can fix a spaceship with a paper clip ;)

BauDemo

Sitat fra: Warlock på fredag 30. september 2016, klokken 01:07
Sitat fra: BauDemo på torsdag 29. september 2016, klokken 17:20
I think that what you trying to do is not going to give you any positive results - you need to know what the problem is before fixing it and without diagnostic equipment AND knowledge it is like sending a doctor to fix a spaceship with a paperclip.

You know, the Doctor is the only one who can fix a spaceship with a paper clip ;)

Hehe... I saw what you did here... :) It is true though The Doctor is the only one who can do that.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

fj

I am ready to spend money on fixing it, but my question is: who is able to fix it in the Trondheim area?

VWspirit

Som jeg tidligere har skrevet må du få tak i zebra monitor, dette kan Trondheim thinkers hjelpe deg med. Se mitt tidligere innlegg.
Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

Go-carter

Vedlegger bilde av den lilla/beige kontakten som sannsynligvis var, i det minste, en del av mitt problem.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

fj

Takk for bilde. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Har også avtale med Trondheim thinkers i neste uke. Krysser fingre og håper problemet kan løses. Ser også, som du skrev tidligere, at grensen for hvor mye den vil lade går ned. Stopper nå på 40%.For kort tid siden stoppet den på 60%.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA