Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kartoppdatering og trafikkinfo

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 07. november 2016, klokken 10:40

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

#60

Revolusjonen kommer... Følg med 10.30 CET den 29. september

Er dette bilder av nye Nissan Micra som det er ventet kommer i el utgave?
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Crown

Jeg skjønner hva Kanutten mener her. Ingen har fått opparbeidet seg så stor erfaring på elbiler som Nissan, og kunnet innhente så store mengdedata. Samtidig har de hatt en modell så å si uendret i 5 år og har i bakgrunnen kunnet jobbe jevnt og trutt med den nye modellen.

Leaf har jo vært en gedigen suksess til elbil å være, og har vært en veldig problemfri bil med fornøyde eiere. Synd å si det, men Opel i Norge har de senere årene IKKE noe godt rykte, fortjent eller ikke. Kommer Nissan med ny Leaf 60kWh nå, som kan leveres ikke for lenge etter Ampera-e så er det nok en hel røys av gamle Leaf-eiere som hopper på det første toget :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

tomrh

En 40 kWh Nissan Micra kan ikke kalles en revolusjon. Det de annonserer er en revolusjon. Det må altså ha en wow-effekt, et kvantesprang som imponerer et marked som allerede har sett Chevrolet Bolt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Øyvind.h

Mener det ble antydet for en stund siden at Nissan ville se mer på hydrogen? Håper ikke det er det de skal vise.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tomrh

#64
Kan være etanol-basert fuelcell teknologi de skal vise ja.
http://www.greencarreports.com/news/1104467_nissan-takes-a-different-approach-to-fuel-cells-ethanol
En revolusjon...  ::)

Hjemmebrenning gir da plutselig mening igjen. ;D

Går vi tilbake til 2013 så antydet de faktisk en hydrogenbil i 2017: http://insideevs.com/nissan-coo-says-2017-fuel-cell-vehicle-wont-compete-with-nissan-leaf/
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

AppleKnocker

Sitat fra: Kanutten på fredag 23. september 2016, klokken 19:22
Sitat fra: AppleKnocker på fredag 23. september 2016, klokken 19:03
Hvis det er noen som har kontroll nå, så er det Nissan og Carlos Goshn. De kommer til å smelle til gansk snart. Goshn er et annet kaliber enn de andre virrehønene som driver med elbiler.

Jaha?
Renault-Nissan er et selskap med en ikke helt ubetydelig mengde ressurser, selv om de ikke er verdens største produsent. Hovedpoenget er at de eksisterer pga én mann; Carlos Goshn. Jeg har studert denne fyren over tid, og han er smart, slu og kalkulerende på en måte som får de fleste andre til å fremstå som virrehøner. Det inkluderer geniale Elon Musk med sin karisma og 1000 samtidige prosjekter.
Goshn er ikke slik. Han opererer i tråd med gammel kinesisk militærstrategi, tenk The Art of War. Krigen skal vinnes før slaget begynner.

  • Appear weak when you are strong, and strong when you are weak.
  • The art of war teaches us to rely not on the likelihood of the enemy's not coming, but on our own readiness to receive him; not on the chance of his not attacking, but rather on the fact that we have made our position unassailable.
  • All warfare is based on deception. Hence, when we are able to attack, we must seem unable; when using our forces, we must appear inactive; when we are near, we must make the enemy believe we are far away; when far away, we must make him believe we are near

Opel Ampera-e kommer ikke til å få stjele showet i Paris 8)

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Kanutten

Jeg betviler ikke at Goshn har en plan, men jeg tror heller ikke han er alene om det.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

tomrh

Det tegnes et bilde av at de har flere ting på gang. Kanskje de tar en Hyundai og leverer en bilmodell med tre ulike drivlinjer? En elektrisk versjon med 60 kWh batteri, en fuel cell versjon som går på etanol og en fossilversjon med optimalisert dieselmotor?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

AppleKnocker

Hvis ordet revolusjon skal stå seg fra Nissans side, snakker vi om elektrifisering av en stor del av modellutvalget og at bilene er tilgjengelig innen overskuelig fremtid. Hvis de stiller med 40-60 kwh småbiler, mellomklasse, stasjonsvogn, SUV, 7 seter, CUV og 4x4 tilgjengelig på biler som er på veien i 2017 og -18. Da er det revolusjon!

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

tomrh

#70
Det som foreløbig er lekket om Nissan:
Sitat
Nissan is having another stab at the supermini segment with the long-awaited new Micra. As our spy shots and exclusive images show, it'll feature a radical redesign based on the Sway concept, plus a host of advanced new tech and powertrains.
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/paris-motor-show/96192/paris-motor-show-2016-preview

Med link til: http://www.autoexpress.co.uk/nissan/micra/94807/first-teaser-pic-of-new-2017-nissan-micra-arrives

Det er nok den samme som i teaseren, og den inkluderer ihvertfall en fossil drivlinje ut fra bildene der en eksospotte er synlig...

Kommer nok som EV versjon også, og Forum admin har opprettet undergruppe for den allerede: http://elbilforum.no/forum/index.php/board,89.0.html

Fra http://pushevs.com/2016/07/10/nissan-micra-ev-can-make-renault-nissan-leader-again/
According to Gareth Dunsmore (Electric Vehicle Divisional General Manager at Nissan Europe SAS), the Micra isn't the only upcoming car that will be able to have an electric powertrain. The next generations of the Juke, Qashqai and X-Trail will also be built with the ability to handle multi powertrains.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Balrog

Utrolig tabloid heading på denne tråden.

Jeg går ut fra at trådstarter anbefaler alle å vente med å skaffe seg mobiltelefon til iPhone 8 kommer - antagelig i september 2018. Det ryktes at den vil ha dobbelt så bra batteri som dagens utgave så man kun behøver å lade annenhver dag. I mellomtiden kan man bruke fasttelefon, post, telefax og brevduer.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

tomrh

Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 24. september 2016, klokken 16:09
Hvis ordet revolusjon skal stå seg fra Nissans side, snakker vi om elektrifisering av en stor del av modellutvalget og at bilene er tilgjengelig innen overskuelig fremtid. Hvis de stiller med 40-60 kwh småbiler, mellomklasse, stasjonsvogn, SUV, 7 seter, CUV og 4x4 tilgjengelig på biler som er på veien i 2017 og -18. Da er det revolusjon!
Det kan se ut som om at det er akkurat det som vil skje. Ut i fra artiklene jeg har lest nå så ser det ut som om de fleste modeller fra nå av blir bygd med modulær drivlinje, dvs. de tar en Hyundai men ikke bare på en enkelt modell. Micra er først ute med flere drivlinjer, men også Juke, Qashqai og X-trail er nevnt. Det betyr sannsynligvis elbil med hengerfeste og 4x4 for de to sistnevnte modellene. :)

Spørsmålet er når de kommer, og Nissan må svare på GM's Bolt nå på kort sikt ihvertfall. En 40 kWh Nissan Micra er ikke kraftig nok skyts.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

knut3448

Sitat fra: Balrog på lørdag 24. september 2016, klokken 18:52
Utrolig tabloid heading på denne tråden.

Jeg går ut fra at trådstarter anbefaler alle å vente med å skaffe seg mobiltelefon til iPhone 8 kommer - antagelig i september 2018. Det ryktes at den vil ha dobbelt så bra batteri som dagens utgave så man kun behøver å lade annenhver dag. I mellomtiden kan man bruke fasttelefon, post, telefax og brevduer.
Helt uenig. Vurderer man noe sånt som Leaf nå så venter man en uke til med å bestemme seg. Ting som presenteres på messa kan komme raskt i salg og påvirke prisen på eksisterende modeller. Det er snakk om å vente noen dager med å bestemme seg, ikke til 2018.

tomrh

Sitat fra: tomrh på lørdag 24. september 2016, klokken 19:41
Ut i fra artiklene jeg har lest nå så ser det ut som om de fleste modeller fra nå av blir bygd med modulær drivlinje, dvs. de tar en Hyundai men ikke bare på en enkelt modell. Micra er først ute med flere drivlinjer, men også Juke, Qashqai og X-trail er nevnt. Det betyr sannsynligvis elbil med hengerfeste og 4x4 for de to sistnevnte modellene. :)
Nissan Juke er den neste som skal over på den modulære CMF-B plattformen, se http://www.autoexpress.co.uk/nissan/juke/92856/classier-smarter-new-nissan-juke-coming-in-2017
Det betyr at den sannsynligvis også vil kunne komme med elektrisk drivlinje allerede neste år. Artikkelen nevnet ikke elektrisk drivlinje, men konstaterer at "The move to CMF-B will open the Juke up to a new range of engines".
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA